Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av jelt
Har funderat på Easycare och Girasol... Priset skiljer ju ganska mycket :shock:
Hur är det med tjockleken på dem? Snedskurna ändar? Lätta att knyta? Mjuka och gosiga?
Ska nog välja den längre varianten för att kunna göra omslutet kryss... Det är den knytning jag kan hittills :oops:
Har en Sino nu, som vi blir ganska varma i.
Har blivit sjalfrälst och vi älskar :heart: sjalbärandet båda två (jag och dottern). :app:
Tacksam för svar, gärna jämförelser :roll:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Jag har ingen easy och har aldrig haft men jag är helt frälst på girasol. Jag tror att man kan säga att den är den mjukare av de två, den är liksom mer "flanellig" i tyget och alltså supergosig! :loving: Plus att jag tycker att färgerna i girasol regnbåge (som är den jag har) var mycket finare än de i easy cares regnbåge när jag jämförde på en sjalträff.
Användarens profilbild
Av naimiez
jag har 2 easy som jag älskar. Är ingen girasol-människa ;-) Har eld och regnbåge och tycker min regnbåge är den vackraste ,-) Väl sjal efter färg du tycker om....
Användarens profilbild
Av hcvc
Du som bor i Stockholm - passa på att gå på sjalträff och kläm på dem först :tumup: ! Har aldrig provat Girasol, gillar inte Easycare, men inbillar mig att de är ganska olika. Eller?
Användarens profilbild
Av jelt
Färgmässigt har jag nog fallit mer för Girasol :love:
Hur är det med tjockleken? är de kanon varma? :roll:
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Jag skulle säga att färgen är det viktigaste! Har ingen erfarenhet av Girasol, men Easy har raka ändar och är rätt glatta i tyget, åtminstone när de är nya. Det gör att jag tycker att Easyn är lite glidig, inte håller knytningen lika bra som mina Storkar.

Jag föredrar alla ggr sneda ändar, vet inte om Girasolen har det (men Easyn har det iallafall INTE).
Användarens profilbild
Av sanna73
Jag har haft ett antal Easy men jag gillar dem inte (så fråga inte varför jag haft mer än en :oops: ), jag klarar inte de raka ändarna och bristen på mittmarkering :?
Gällande Girasol så har jag sedan några veckor en Girasol Katiwrap jungle och en tunnare, mjukare (trotts att min easy Lagun var underbart mjuk), vackrare sjal får man leta efter. Jag är helt såld :heart:
Användarens profilbild
Av busflickan
Har inte provat easy, men jag älskar min regnbågsfärgade girasol. Varm och gosig, härlig så här i höstrusket (men kanske inte den sjal jag skulle välja mitt i högsommarvärmen). Dottern sover nästan alltid i den och myyyyyser in sej :heart: Gillar de sneda ändarna, men saknar mittmarkering (vet inte om det är så på alla girasol).
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Min girasol har en mittmarkering. De är ju som sagt lite som flanell i tyget så de blir ganska varma. Perfekt såhär års men i somras körde jag på tunnare sjal eller sele. Fast jag tycker inte den är varmare än min hoppe, men den är tusen gånger gosigare! :loving: och så är fägerna så vackra.
Användarens profilbild
Av jelt
Hoppas på mittmarkering... :lol:
Bär mest inne just nu, men ska nog börja ha med den ut. :app: ´
Har blivit sjalfrälst :loving:
Hoppas nu på att få pengar av min man till sjalen, så jag kan köpa den på tisdag.
Det blir nog en Girasol lilarandig 5,2 m :love:
Användarens profilbild
Av hcvc
Och mittmarkering är ju faktiskt det lilla att fixa dit själv annars. Funderar på att sätta en namnlapp som mittmarkering på Storken. Sitter ju ändå på insidan, så det syns inte, men skulle man lyckas bli av med en sjal vill man ju gärna ha igen den.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?