Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Löv
Visst gillar jag min långa hoppe, men i vardagen är det korta storken som används mest. :heart: Den ligger ständigt i vagnen om G vill bli buren, eller i bilen när vi hämtar syskonen på dagis/skola. Jag kan tycka att det är skönt med lite mindre tyg samt att det är lättare att ta i/ur barnet. Jag tror storken är 2,6m. Dessutom är den så himla mjuk och gosig. :heart: :heart:

Det hade varit roligt med någon mer sjal att alternera med. Funderar på om en 3,6meters skulle vara ett alternativ - för visst räcker den till ryggsäck också? Vilka sjalar finns i denna längd - är det bara stork som gäller? Kan man ha den färdigknuten för höftbärning?

Kanske ringsjal skulle vara ett alternativ men jag gillar att knyta... :loving:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Det är jättebehändigt med kortare sjalar :D Det är flera märken som har korta, bla hoppe och Didymos. Man kan ju korta av dem själv också om man vill :wink:
Om man kan ha en 3,6 meter sjal färdigknutan för höftbärning... det borde ju gå i teorin, med höftkryss ex, men jag tror nog att det är lättare att knyta nytt :hmm:
Av Löv
mari_tres skrev:Det är jättebehändigt med kortare sjalar :D Det är flera märken som har korta, bla hoppe och Didymos. Man kan ju korta av dem själv också om man vill :wink:
Om man kan ha en 3,6 meter sjal färdigknutan för höftbärning... det borde ju gå i teorin, med höftkryss ex, men jag tror nog att det är lättare att knyta nytt :hmm:
Tack för svar! Det låter rimligt att man får knyta om en 3,6meters, men det känns helt ok egentligen. Ska kolla didyn och hoppen. Men att klippa i sjalar... :siishah: Kan man göraså? :hmm: Ska dock kolla upp begagnatmarknaden och se vad jag kan hitta...
Användarens profilbild
Av mari_tres
Man kan klippa, och det finns de som gör det, men jag kan inte :lol: blir det en kort spillbit kan man sy en snygg förvaringspåse till sjalen, och blir det en lång så kan man göra en ringsjal eller en till kortsjal :D Eller så finns det de som syr selar/MT av sjalar också...
Användarens profilbild
Av jazoo
Visst är kortsjalar jättemysiga, lite trixigare att få till än långsjal, tycker jag, men när man väl lärt sig är det jättemysigt.

Jag är väldigt förtjust i bärabarn sjalarna, inte minst för att de är så snygga. Men de finns tyvärr inte i 3,6 m, utan bara kortare. Men om du vill ha en till att växla med så är det ju ett alternativ.

Jag tänker själv att jag skulle behöva en sjal i just 3,6 m så småningom för ryggsäck och höftkryss, tycker att min Easy (4,2, eller är det 4,7? minns inte) blir alldeles för lång.
Användarens profilbild
Av Scharlott
mari_tres skrev:Det är jättebehändigt med kortare sjalar :D Det är flera märken som har korta, bla hoppe och Didymos. Man kan ju korta av dem själv också om man vill :wink:
:iagree:
Tycker det fungerar suveränt just med höftkryss att ha en kortare bärsjal färdigknuten och sätta i och ta ur barnet allt efter behov. Perfekt för barn som vill upp och ner mycket, som man på det sättet bär många korta stunder, och så är det mer avlastande än en ringsjal 8)
Användarens profilbild
Av mari_tres
lena_l skrev:Det blev en 3,7 meters didymod katja som snart är på väg till mig! *glad* Tack för er input!
Katja som är så fiiin! :heart:
Av Löv
mari_tres skrev:
lena_l skrev:Det blev en 3,7 meters didymod katja som snart är på väg till mig! *glad* Tack för er input!
Katja som är så fiiin! :heart:
Ja, visst är den! Är så glad och längtar efter min nya sjal!!! :heart:
Av Löv
jazoo skrev:DU visar väl bilder när den kommit? :this:
Ja, om jag bara kan lära mig hur jag lägger in bilder... *pinsamt* :hide:
Användarens profilbild
Av jazoo
lena_l skrev:
jazoo skrev:DU visar väl bilder när den kommit? :this:
Ja, om jag bara kan lära mig hur jag lägger in bilder... *pinsamt* :hide:
Det är inte så svårt. Och ännu lättare nu med nya forumet. Tror att det finns en klistrad tråd i bild-forumen som talar om hur du gör. Annars får du gärna skicka ett pm så kan jag hjälpa dig.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?