Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

... fick det påståendet idag på dagis.

en mamma, med en lika gammal bebis som jag har, bar i en bb-sele medan jag bar i mam eco. och även om hon tyckte att det blev lite tungt redan nu när babyn var tre månader så sa hon att antingen är man nog sjalbärare eller babybjörnbärare... ( och jag tycker nog det är barnen man bär... :wink: )

iallafall så blev hon nog liiiite mer nyfiken när jag påpekade att de flesta sjalbärarna nog hade börjat med bb-selen men letat vidare efter något mer praktiskt och avlastande 8)

vi får väl se om hon nappar på erbjudandet att prova :)
norkmedoo skrev:
Beckah82 skrev:Berätta för henne att det annars finns riktiga selar att bära med om sjal känns konstigt :-)
jo, jag försökte faktiskt det med men kunde inte alls tyda hennes blick :roll:
...kanske överkurs :hide:
Eftersom de flesta tror att sele=BabyBjörn så blir det nog överkurs!! :hellu:
Du får se till att ha en snygg sele nästa gång! :wink:
Hoppas hon nappar!

Har en kompis som varit antisjal, de har BB, men bär i ringsjal idag och är hemskt nyfiken på Manducan, så visst kan man ändra sig!
Men det är ju ändå så att har man väl gått över till sjal byter man aldrig tillbaka till babybjörnen?
Nu har jag ju aldrig testat en babybjörn och vill inte göra det heller, så ja, jag är en sjalbärare, och kanske i framtiden en selbärare men aldrig en babybjörnbärare.
många bb-bärare vill ju heller intehasjal, det är ju för oss flummiga ap-föräldrar som ber om att få klängiga barn ( :this: )
Ebboba skrev:Men det är ju ändå så att har man väl gått över till sjal byter man aldrig tillbaka till babybjörnen?
Nu har jag ju aldrig testat en babybjörn och vill inte göra det heller, så ja, jag är en sjalbärare, och kanske i framtiden en selbärare men aldrig en babybjörnbärare.
många bb-bärare vill ju heller intehasjal, det är ju för oss flummiga ap-föräldrar som ber om att få klängiga barn ( :this: )
Tyvärr är det inte alltid så att "en gång sjal, aldrig Baby Björn" stämmer...
Har en granne som började med att sjala men gick över till BB. :roll:
jag tror att det finns tankar om att sjal är flummigt men då kan man ju berätta om ergonomiska selar. Manducan tillexempel kan locka en del bb-bärare eftersom den ser rätt stram ut i sin design. Min camo meitai brukar kunna göra en del framförallt yngre föräldrar sugna på nått tuffare än bb.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?