Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Lenaskeå
När jag fick prova min första sjal blev jag varnad för att fastna i "sjalträsket". Jag tog det inte på allvar men nu har jag insett att sjalar kan bli ett dyrt men ack så trevligt beroende.. Jag har rätt många sjalar & selar nu, men kan ändå inte sluta att varje dag, ett antal gånger, gå in på "Köpes, Bytes & Säljes" :roll:

Nu vill jag fråga er, tycker ni att man kan bli nöjd med sin sjalgarderob eller är jakten på nästa sjal oändlig?? Jag tror att jag måste försöka hitt anågot annat att tänka på ett tag, men vet inte riktigt vad.. Matrecept kanske?! Olika knytningar??

Är du som jag, en slav i sjala-landet?? :wink: :lol:
Av Lenaskeå
boosten skrev:Man blir nöjd, men det kan ta lite tid.. :wink:
När barnen inte längre bärs i sjal kanske, man kan ju inte tvinga dem att sjalas hur länge som helst! :lol:
Användarens profilbild
Av boosten
Lenaskeå skrev:
När barnen inte längre bärs i sjal kanske, man kan ju inte tvinga dem att sjalas hur länge som helst! :lol:
Det är ju ett utmärkt tillfälle att sluta. :wink: Men när första barnet var typ 1½ och andra föddes var jag rättså less och nöjde mig med de bärdon jag hade. Sjalarna hade förlorat sin trollkraft av nån anledning. Jag hann väl inte. :Hahaa:
Användarens profilbild
Av zink
Lenaskeå skrev:
Hm, det var kanske därför styvdottern flyttade ända till Norrköping? Tänkte inte på det...

Nå, mig ska du inte fråga. Jag var rätt så nöjd - ända tills jag träffade dig :lol: Du är värsta langaren ju! :twisted: Helt plötsligt har jag börjat köpa-sälja-byta efter ett år av bärande i det jag hade. Höhö. Men det är kul, i den skala jag orkar i a f.

Jag tycker du ska satsa på olika knytningar nu då ;-) Jag testade lite idag, korsad ryggsäck verkar kunan passa V och mig.

Eller så kan du ju alltid satsa på att köpa och sälja aktier nu som det ser ut :Hahaa:
Användarens profilbild
Av nevin
Nja, nöjd blir jag nog aldrig, jag är nog slav under sjal :twisted: helt och hållet.... Men nu försöker jag hålla mig undan från nämnda annonsforum, det slutar bara med att jag är pank, har en sambo som morrar över att det borde räcka nu (har 13 bärdon och ett 14e på väg) och en hel hög med sjalar och selar som jag ibland får dåligt samvete över... Fast inte för att de är föär många, bara att jag inte orkar bära just nu, och inte riktigt hinner använda alla!

Jag tog åt mig av en systers uttalande: Man kan väl se det som en asscessoar (hatar att jag inte kan stava till det ordet :evil: ). Så nu mera är samvetet ganska lättövertalat när det gäller att motivera dem jag har iallafall, värre är det när jag efter alla dessa sjalar och snart två Manducas förtfarande suktar efter en sele och en sjal till....
Användarens profilbild
Av Elflin
Jag behöver inte tvinga, L älskar att bli buren fortfarande! :loving: Här är det han som tvingar eftersom jag egentligen inte ska bära nu...
Användarens profilbild
Av sanna73
Nöjd o nöjd, jag var ganska nöjd när sonen var ca 1,5 år och inte ville bäras så mycket. Men så blev det ju en baby till, en som bara vill sjalas hela tiden, och då måste ( :roll: ) man ju köpa lite fler nya sjalar, så här sitter jag på köp och sälj igen :lol: Fast jag är inte i närheten av lika beroende som förra varvet 8)
Användarens profilbild
Av Jemmah
cinclus skrev: Eller så kan du ju alltid satsa på att köpa och sälja aktier nu som det ser ut :Hahaa:
:Hahaa:

Jag är väl sådär nöjd... Kan inte motivera fler köp när jag inte bär just nu och har en hög sjalar som väntar på att provas och användas. Beroende på om bebisen gillar att bli buren så har jag en lista på sjalar jag skulle vilja prova i framtiden. Skulle någon dyka upp till riktigt bra pris är jag nog inte omöjlig :mrgreen: Annars blir det att vänta och se hur det känns när jag får bära igen :loove:

Kan tillägga att hit har väl ca 10 sjalar flyttat in men hittills har bara en flyttat ut :oops:
Användarens profilbild
Av mari_tres
:hello:

Räknade igenom hur många sjalar som flyttat härifrån det senaste året. Det var 36 stycken...
Användarens profilbild
Av diddeldi
jo men man kan faktiskt det. nu när jag har så många så jag knappt kan räkna dem (det är nog sisådär 30-40 stycken), så känner jag faktiskt inget direkt behov av fler :mrgreen:
Användarens profilbild
Av Jemmah
Men du Lenaskeå... Har du räknat ut hur många sjalar du hunnit äga? Eller hur många som flyttat in och ut per månad? För någon typ av rekord (i antal köp och sälj / tidsenhet) borde du väl ha? :mrgreen:
Användarens profilbild
Av november
jag känner igen mig ts ;). jag har inte testat så många sjalar om jag jämför med en del här inne, men genom att köpa, byta, sälja har jag fått en uppfattning om vilka sjalar jag vill ha - så jag tror nog att jag kommer att ha min perfekta sjalgarederob en dag i framtiden. 8)
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?