Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
I helgen har vi höstmarknad härhemma och det är jättetrevligt. Tyvärr har det blivit tvärkallt och jag har inte riktigt hunnit med. Tösen har fått på vinteroverall och vintermössa o vantar o hela köret MEN när jag börjar plocka i kläderna inser jag att jag har inga riktigt varma tossor. Hon kan ju bara inte ha enbart tjocksockar när det är minusgrader och blåser o snöar (!) så efter mycket letande och ilsket slitande i klädhögarna i garderoberna insåg jag att det blir vagn för lillan idag :(

Jaha, vi traskar iväg, lillan trivs och kikar och så, men väl på marknaden - VRÅLmkt folk, trångt och jäkligt och jag känner bara tillslut JAG FÅR EN HJÄRNBLÖDNING!! SÅ van har jag blivit vid smidigheten att bära när man är i folksamlingar...Hur orkar man gå ut bland så mkt folk med vagn?? Hur orkade jag innan jag kom på att man faktiskt kan bära?? Dessutom har ju väldigt många framåtvända vagnar, de barnen ser ju i stort sett bara en massa rumpor....kul? :sick:

Snabbt hittade vi ett stånd där de sålde jättefina hemmasydda fodrade skinntossor så vi köpte dem o sen gick jag o Tösen HEM. Imorgon blir det bära!

Som bonus såg vi en liten liten bebis i en BB (enda burna bebisen jag såg) och då önskade jag ju ännu mer att jag burit för att få visa ett annat sätt att bära!
Av eamane
Jag vet, jag gjorde samma sak häromhelgen :? Dock hade jag inte så mkt val, jag orkar helt enkelt inte bära i timmar på marknad nu :( Men det är verkligen jättebökigt med vagn på marknad!
Användarens profilbild
Av sanna73
Vi hade med sonens vagn till bokmässan här i Göteborg förra veckan. Gissa om vi ångrade oss :roll:
Hela besöket hade blivit så mycket smidigare utan den. Dessutom ville sonen ändå bli buren eller gå själv större delen av tiden.
Nej, i folkmassor blir det verkligen supertydligt varför bärandet är så smidigt :heart:
Av Lynn
Det enda som är bra med vagn är att man får med sig potta + tillbehör så himla enkelt...plus det man köper på marknaden... :lol:
Men till nästa vår ska vi köpa en träskrinda. Eftersom Madeleine går så pass mycket redan så tror jag nog det skulle räcka med det då (det är tungt att bära en-snart-ettåring timmavis också.. *suck*)

Men jag håller med - smidigheten utan vagn går ej att överskattas!
Användarens profilbild
Av lillvilda
:Hahaa: jag känner verkligen igen mig. Vi har burit så mycket att fast älsta sonen blivit 17 månader så känner jag mig inte vidare vagnsvan. Jag blir galen på att ha med vagnen, det är bökigt och begränsande. Nu när jag hyffsat nyligen gjort ett kejsarsnitt så bär jag inte älsta sonen i sjal så vagnen får hänga på å jag bär bara lillebror men det blir hela tiden att tänka när man har vagn med sig. Med vagn kan jag inte alltid ta de vägar jag brukar eller gå till de affärer jag brukar.
Användarens profilbild
Av Nemo
Har ju inte burit lillan så länge men börjar redan fundera på om det är värt att ha kvar vagnen... Fast det är ju bra att ha om man ska ha med sig mycket grejer, så den får nog stå kvar i sitt hörn i fall att den behövs. Men jag tar aldrig med den längre, kan inte begripa hur jag klarade av att gå och handla med den förut!!
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?