Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ebboba
Av det jag har läst här trodde jag att jag skulle få massa konstiga blickar och kommentarer när jag sjalade, men idag när jag gick omkring här i Götet har jag bara fått massa leenden och intresserade blickar. Folk kan verka lite förvånade över att L kan se ut så bra trots att han sitter vänd mot mig.
Har inte sett någon annan med sjal idag, men ett antal med BB, och jag kan inte låta bli att ge dem onda ögat :oops: .
Men det är härligt med alla leenden man får, man kan inte låta bli att bli glad själv.[/img]
Användarens profilbild
Av Myrten
Jag har samma erfarenhet av att bära i Falun! Bara positiva, möjligtvis avundsjuka, blickar!
Användarens profilbild
Av tinika
:D
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Visst är det underbart!!!???

:vågen:
Användarens profilbild
Av LillensMamma
Jag får nästan bara :shock: flöjt av :D eller bara :D med ev. positiva kommentarer!
Av Blossom
Här i Helsingborg har jag fått många leenden och kommentarer om hur mysigt det ser ut. En dag var jag inne i en affär och expediten blev mycket nyfiken eftersom en väninna till henne väntade barn och hon tyckte att det kanske var en perfekt present att köpa en sjal till henne i present. Jag tipsade glatt om att gå in här och kolla lite recensioner och berättade även att hon lätt kunde hitta försäljare om hon kikade här. :D Hoppas att hon tittat in...
Av catleya
Jag tycker mest det är glada kommentarer :D
Det jag tänkte på när lillebror var riktigt nyfödd var att folk kommenerade att det var en sån pytteliten bebis jag hade. Folk är väl inte så vana vid att se nyfödingar eftersom de för det mesta ligger djupt nedbäddade i vagnen. :lol:
Användarens profilbild
Av Lando
När min lille var riktigt liten och låg i vagga i ringsjalen fick jag jättemånga leenden och gulliga kommentarer från folk. Nu när gossen är lite större (fyra mån - inte jättestor :wink: ) så får jag inte lika mycket reaktioner på stan men visst, många tycker det är coolt, andra undrar om det är tungt - de flesta är dock positiva. Tycker tyvärr det är just barnvagnsgängen som stirrar utan minsta antydan till leende när jag går förbi, som om jag trotsade den outtalade barnvagnslagen... Trodde kanske man kunde vara en inspiration till dem med små barn mer än någon annan grupp.
Men nej, tacka vet jag pensionärerna - många jag träffar säger att de ville bära precis så på sin tid men vågade inte och de blir glada när de ser folk göra det idag.
Sprid glädje!!!
Användarens profilbild
Av Ebboba
Lando skrev: Tycker tyvärr det är just barnvagnsgängen som stirrar utan minsta antydan till leende när jag går förbi, som om jag trotsade den outtalade barnvagnslagen... Trodde kanske man kunde vara en inspiration till dem med små barn mer än någon annan grupp.
Känns som lite typiskt lattemorsagängen om man nu får generalisera. Bryter man barnvagnslagen får man kanske bara göra det om man har en BB och barnet bärs framåt för det är ju så himla käckt :roll:
Nej, det finns alldeles för lite sjalar här i Göteborg, var är alla ni andra, jag ser er aldrig :hmm:
Förutom på mitt babysim, där är det ett par som har vattensjal och en manduca :loving:
de slår oss med hästlängder som alltid kommer med babyskyddet och duschar på höften. I övrigt använder vi nästan alltid sjal dock.
Användarens profilbild
Av petraokalle
Här i Stockholm är det likadant! Många kommenterar också, typ "Har du en sån! Den ser jätteskön ut!" Och det är de ju, så det är bara att hålla med! Av någon anledning verkar sjalar ovanligare här i storstan?? Mest BB ser man, fast häromdagen såg jag en pappa med ringsjal i affären och vi gav varandra långa blickar... :lol:
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Ebboba skrev:Av det jag har läst här trodde jag att jag skulle få massa konstiga blickar och kommentarer när jag sjalade, men idag när jag gick omkring här i Götet har jag bara fått massa leenden och intresserade blickar. Folk kan verka lite förvånade över att L kan se ut så bra trots att han sitter vänd mot mig.
Har inte sett någon annan med sjal idag, men ett antal med BB, och jag kan inte låta bli att ge dem onda ögat :oops: .
Men det är härligt med alla leenden man får, man kan inte låta bli att bli glad själv.[/img]
Jag får också mest leenden.
Och en och annan "men vad mysigt!" kommentar..
Många frågar också var man kan köpa bärselen/sjalen! :app:
Användarens profilbild
Av vimla
Ebboba skrev: Känns som lite typiskt lattemorsagängen om man nu får generalisera. Bryter man barnvagnslagen får man kanske bara göra det om man har en BB och barnet bärs framåt för det är ju så himla käckt :roll:
Nej, det finns alldeles för lite sjalar här i Göteborg, var är alla ni andra, jag ser er aldrig :hmm:
Jag bor i Linnéstaden som är fullständigt nerlusat med barnvagnsgäng och framåtburna Babybjörnar :roll: .
Men här lallar jag omkring i sjal, sele och ibland en rätt gammal vagn :D
Håller med om att det ofta är äldre som kommenterar om att det ser mysigt och fint ut!
Och också att jag får kommentarer om att han är så liten! (3 månader nu, inte så himla liten). Kanske associerar folk med för tidigt födda barn och kängurumetoder?
Användarens profilbild
Av Catti36
Jag var på Babyproffsen idag på Fridhemsplan (SThlm)... Och under den halvtimma jag var där så var det 5-6 mammor som gick med vagnen och bebis i BB. Framåtvänd, förstås. Såg tungt ut för några.

Medans jag käckt hade bebis på ryggen i Becon...

Jaja, BB är ju bättre än att bebis skriker i vagnen.
Användarens profilbild
Av Netta
Det är många som ler och tycker det ser mysigt ut här också. Speciellt äldre tycker det är bra att bära barn. Många undrar hur jag knyter osv.

Och visst är det skönt att ta trappan när flera barnvagnar står på kö till hissen som tar en och en. :lol:
Användarens profilbild
Av yvonn
Med sjal får man ju många långa blickar men med manducan är man ganska osynlig, förutom en unge som ryckte sin mamma i armen: mamma, mamma, titta! det där är ingen vanlig ryggsäck! :wink:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?