Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ja alltså - hur gör ni?

Jag var ensam hemma med S på ryggen (omslutet X) i min nya gööörfina Didy och han somnade. Jag ville inte lägga ner honom för han behövde närhet just då men trots min överrörliga överkropp fanns det inte en chans att få tyget över hans huvud, försökte med en extra liten scarf som stöd men det blev inte så bra...
asz skrev:Ja alltså - hur gör ni?

Jag var ensam hemma med S på ryggen (omslutet X) i min nya gööörfina Didy och han somnade. Jag ville inte lägga ner honom för han behövde närhet just då men trots min överrörliga överkropp fanns det inte en chans att få tyget över hans huvud, försökte med en extra liten scarf som stöd men det blev inte så bra...
Jag har kört två varianter... endera gå stilla och framåtböjd som en banan för att huvudet inte skall vobbla :roll: , eller använda en sjal. Det är lite trixigt att få till sjalen, men med lite övning går det. En rätt bred i ett lite slinkigt material tycker jag fungerar bäst. Vet inte hur du lagt sjalen, men jag brukar svinga den över huvudet på barnet, under min ena arm och över den andra axeln och knyta fram.
Humleblomstern skrev:
asz skrev:Ja alltså - hur gör ni?

Jag har kört två varianter... endera gå stilla och framåtböjd som en banan för att huvudet inte skall vobbla :roll: , eller använda en sjal. Det är lite trixigt att få till sjalen, men med lite övning går det. En rätt bred i ett lite slinkigt material tycker jag fungerar bäst. Vet inte hur du lagt sjalen, men jag brukar svinga den över huvudet på barnet, under min ena arm och över den andra axeln och knyta fram.
Så eller så böjer du dej lite lätt frammåt och knyter upp för att sedan knyta in huvudet i sjalen. Då blir det stadigt och bra.
Användarens profilbild
Av asz
Aha...tänkte inte på det men ska naturligtvis testa att knyta in hans huvud precis som då han satt på magen.

Sjalen knöt jag också lite knasigt.

Tack för tipsen!

:D
Användarens profilbild
Av korell
När jag bär i sele utan huvudstöd så tar jag en sjal/scarf (alltså ingen bärsjal utan en typ halsduk) och fattar den bakom min rygg m en hand i vardera ände. För den upp över barnets huvud och drar den fram under mina armhålor och knyter på bröstet.

Gör likadant i sjal, för jag tycker det är svårt att få upp sjalen över huvudet på bebis utan hjälp.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?