Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jenny
Vi bär ju väldigt sällan numera, det är max en gång i månaden (lillfisan blev nyligen två år) och nu börjar jag fundera på vad jag ska göra med det jag har..
Jag har:
2 selar
1 trikå
2 långsjalar
1 kortsjal
1 ringsjal (ute på säljes)

Vad ska jag göra med allt?
Användarens profilbild
Av kjelin01
ja det är ju svårt, beror på hur hamstrig du är..
jag hade nog sparat
1 trikå
1 långsjal
1 sele
Av Jenny
Ja, det är så jag tänker också, fast med kortsjalen också eftersomk jag fått den i present :)
Användarens profilbild
Av Bina
Man sparar de som behövs :peace:

...de andra får flytta till nya kärleksfulla hem där de får arbeta med att omsluta andra småttingar :D
Av Jenny
Bina skrev:Man sparar de som behövs :peace:

...de andra får flytta till nya kärleksfulla hem där de får arbeta med att omsluta andra småttingar :D
Trikåsjalen får jag försvara med att den används som halsduk också :) Regnbågen är ju min precious så den kan jag inte tvinga flytta och en sele är ju alltid bra att ha :D
Användarens profilbild
Av Key
:Hahaa: Jag förstår dina funderingar... T är 3,5 och jag har nyss fyllt på med en sjal som var svår att motstå :oops: :hide: Mina bärdon ligger och värmer hyllan för det mesta (utom ergon som faktiskt används ibland). Och två har nyligen varit på utlåning...

Jag har:

1 sele (fått, därför sparas den för alltid)
1 st 5,2 m långsjal
4 st c:a 4,5 m långsjal
1 st ringsjal
1 st trikå
1 st hemmasydd MT

:roll: Snart kanske jag kommer underfund med att jag är tokig och ska ge bort o sälja. Jag tror att jag kommer att låna ut lite fler sjalar framöver, dock.

Eg tycker jag nog att jag har 2 eller 3 4,5-metare för mycket. Men vi får se hur det blir...
Av Jenny
Nu har jag varit duktig och lagt ut en intressekoll på en sele och en långsjal *klappar mig på axeln*
Användarens profilbild
Av sacha42
Kortsjalar fungerar ju alldelens yppeligt som halsduk med om det är bärabarnsjal du tänker på :D
Av Jenny
sacha42 skrev:Kortsjalar fungerar ju alldelens yppeligt som halsduk med om det är bärabarnsjal du tänker på :D
Japp, den jag fick av dig :heart: Den tanken har jag faktiskt också haft men glömt bort :lol:
Användarens profilbild
Av sacha42
Tisse skrev:
sacha42 skrev:Kortsjalar fungerar ju alldelens yppeligt som halsduk med om det är bärabarnsjal du tänker på :D
Japp, den jag fick av dig :heart: Den tanken har jag faktiskt också haft men glömt bort :lol:
puss, ta fram den och värm halsen med den, det gör jag med mina :lol:
Användarens profilbild
Av sus
Jag tror att jag kommer behålla:
en sele
en långsjal
en ringsjal
en kortsjal
Jag vill kunna visa och låna ut bra grejer och dessutom förhoppningsvis kanske bära ett litet barnbarn i framtiden
Trikåsjalen släpper jag iväg eftersom min erfarenhet är att streschiga tyger har en viss livslängd, det är bättre att den används av någon liten bebis nu än att den ligger på vinden och torkarihop och inte kan användas om 30 år...
Av Jenny
sus skrev: Trikåsjalen släpper jag iväg eftersom min erfarenhet är att streschiga tyger har en viss livslängd, det är bättre att den används av någon liten bebis nu än att den ligger på vinden och torkarihop och inte kan användas om 30 år...
aaaaah, smart! Men nu har jag två kompisbebisar på gång i januari och mammorna är inga sjalfantaster men har lovat mig att få bära :D
Användarens profilbild
Av sus
Tisse skrev:
sus skrev: Trikåsjalen släpper jag iväg eftersom min erfarenhet är att streschiga tyger har en viss livslängd, det är bättre att den används av någon liten bebis nu än att den ligger på vinden och torkarihop och inte kan användas om 30 år...
aaaaah, smart! Men nu har jag två kompisbebisar på gång i januari och mammorna är inga sjalfantaster men har lovat mig att få bära :D
Då ska du absolut behålla trikåsjalen också. Jag har inga kompisbebisar på väg, alla mina vänner är klara med det (tror jag)
Av Jenny
Tänk vad kul det är att fundera på sina sjalar när man egentligen ska plugga grekiska stadsstater! :lol:
Användarens profilbild
Av Matildamamma
Jaa, jag har bara en Ergo kvar, men så är jag motsatsen till hamstrig. Skulle kanske vilja ha en trikåsjal också, så jag kan visa andra med nyfödda hur man knyter och kanske få tjyvsjala lite på kuppen.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?