Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

äntligen måndag imorgon och jag ska bära min lilla i sjalen tättintill och vi ska demonstrera för att
Bevara Rätten Att Hemundervisa i Sverige!

Jan Björklund har hotat att inskränka denna rätten i nya skollagen och det förlorar vi alla på, även de som inte ska hemundervisa själv.

Det är en mänsklig rättighet, stadgad i FN, och det skapar en press på skolan att vara bättre när föräldrar har alternativ att själva sköta undervisningen av barnen under kortare eller längre tider av barnets skolår.

Låt dem inte ta bort detta! Det är samma sak som att bära i sjal, föda hemma och amma länge, alla måste inte göra det, men alla måste få om de vill och har koll på läget, vad som behövs (man rapporterar till skolan så det är inte utan insyn)

Läs mer och lämna ditt stöd i namninsamlingen om du inte kan komma
http://www.rohus.nu

Kom! Häng med! Fyll på med sjalbarn i tåget.
Jag är säker om 5-10 år är hemundervisning lika vanligt här som det är i Storbrittanien, Canada och USA där det är vanligt och väldokumenterat. Forskning visar att resultaten är bra och barnen blir både sociala, kunniga och empatiska mm.

Även om du inte själv tänkt hemundervisa är hemundervisning lagligt i Sverige och vi vill att det ska fortsätta vara det-och när föräldrar har fler alternativ till sina barns utbildning ökar pressen på skolan och det tjänar vi föräldrar på, läs mer om läget på http://www.rohus.nu
Användarens profilbild
Av Bollen
Bra med information, men borde det inte ligga under Tips eller Föräldraskapet istället? Känns inte som om det har så mycket med Bära Barn att göra... :roll:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?