Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Ja. Han använde sjal på magen, men nu är det sele för hela slanten.

Ofta ber han om hjälp att få upp barnet på ryggen när jag är i närheten, men är jag inte det så klarar han sig utmärkt själv.
Av JoJsMamma
Ja, Tuomo bär alltid Leo i Ergo. Han tycker att det är osmidigt med vagn.
Användarens profilbild
Av Krapplack
Ja! Dvs han bär på eget initiativ - vill helst inte ha hjälp att ta på/av. Bär även när jag inte är med.
Bär oftast i MT Babyhawk och ibland i Manduca, sällan i sjal.

Han sa senast i morse när sonen satt hos honom och mös att "den här MT:n är en livskvalitéhöjande investering" :love:
Användarens profilbild
Av ZaZi
När P var föräldraledig med S så bar han varje dag. Han kallade selen för sin livräddare. :lol:
Han tycker det är läskigt att svinga på ryggen, så om han inte får hjälp att få upp S på ryggen så bär han hellre på magen.

Nu bärs S försvinnande lite. Mest bar han då S var 12-20 månader.
Han bär mest i vår Ergo NG.
Senast redigerad av ZaZi den ons sep 10, 2008 18:26, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Han bär på eget bevåg bara när han är ensam, är jag med så blir det jag som sjalar upp henne eller så ger jag honom selen.
De gånger han bär när han är själv så blir det ringsjal eller min hemsydda easyhug, nån gång har han tagit Becon (bär bara på magen).
Ska han bära på ryggen vill han ha hjälp.

De är mest hemma då de är ensamma så då behöver det inte bäras så mycket (M är ju snart 1,5) och ska de iväg någonstans så väljer han mellan vagnen eller bärhjälpmedel beroende på var han ska.
När hon var liten tog han BB, tyckte det var besvärligt och varmt med Mobyn.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Anders har burit mycket, ffa i vår ERGO (och bar faktiskt på ryggen i ERGO innan jag gjorde det :wink:, jag använde mest sjal då). Sedan har han burit i sjal lite är Jesper var liten bebis, men mest har det som sagt varit ERGOn som är den självklara favoriten för min make 8)
Användarens profilbild
Av jag71
Burit har han gjort och då har det kommit från honom. Han köpte faktiskt en ergo (som jag sålde året efter :lol: ).
Han har nog mest burit i sjal och knutit upp så gott det gått (han har ju bara tittat på mig). MEst på magen har det blivit och fråmst när de varit små, och oftast när han varit själv. Eller ja ergon använde han på ryggen då Skrutt ville bli buren och jag inte kunde.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Ja, han älskar att bära pyret i våran Beco. Om jag är med så får jag inte bära utan att vara VÄLDIGT bestämd och ha bra argument! :lol:

Dock är det bara på magen än så länge. Han tycker att det är läskigt med ryggen, fast vill lära sig så småningom. Hon blir ju allt tyngre och han tycker om långa promenader...
Användarens profilbild
Av norkmedoo
absolut! och mycket :D
främst i minimundus och sino, men även bärpåse i fleece och mt.
han har en easy som han går och klappar på, och längtar efter en
lite längre indio som ska komma med posten snart.

han går verkligen runt och myser här :heart:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Så roligt att läsa :-) nu gissar jag iofs att det främst är de som HAR bärpappor som kommer att skriva här men ändå ;-)

Alvins pappa har aldrig burit men han har iofs inte haft så många chanser heller så.

I söndags var vi i skogen och plockade svamp och då tråcklade jag på honom Alvin på ryggen i en pejgansydd sele. När vi åkte hem lämnade jag selen med flit i bilen ;-)

Dagen efter när han haft Alvin på vanlig umgångestid kom ham hem hit en en stooor påste svamp.

-men vaddå...bar du honom i selen då? :-o
-japp! och jag fick på honom själv på ryggen med! :-)

Lär väl bli mer av bärandet nu då hoppas jag :-)
Användarens profilbild
Av busflickan
Det händer inte jätteofta att mannen bär på eget initiativ, det är oftast jag som föreslår det, men det har hänt iaf några gånger att han kommer gående med selen och ber om hjälp med att fästa remen på ryggen, han bär då bara på mage.
Av surftrollet
:vågen:

Det gäller för dem att få en chans att se den praktiska nyttan ibland, tror jag.

En dag när pappan var på väg ut med hunden skulle jag bara gå till hallen och hämta ut lillen till köket när han sagt hejdå till pappa. Då satt han redan på pappas rygg och sken som en sol.
- Han kom och räckte mig sina skor, så jag antog att han ville följa med! sa pappan.
:loving:
Användarens profilbild
Av aneeha
jodå, senast imorse på ryggen i MT. Han börjar bli trygg med ryggbärande nu, men har aldrig använt vanlig långsjal frivilligt.
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?