Me skrev:Vad skulle ni rekommendera för sjal att ha med till Thailand ?
Sonen kommer var 1,5år så han kommer mest gå och åka vagn, men på platser där det inte är lämpligt, åka sjal. (marknader, flygplats när vagnen är inceckad mm)
Vi vill inte att vaken vi eller han ska dö av värmeslag...
O - varför ta med vagnen öht, tänker jag...
Vi bar i:
* ergonomisk sele (hemmasydd, sval, utan spänne i midjan, man knöt istället, med solarveil i huvudstödet)
Denna användes som "säkerhetsbälte" i bilarna där borta, dvs hon satt i selen på min mage och mellan henne och mig var säkerhetsbältet... om det fanns ett sådant *hmm*...
* CB Gauze - svalaste sjalen som torkar snabbt!
* En långsjal av solarveil att bära i på stranden i vattnet
* En mei tai, som vi lät sy upp där! (ta med mönster själva, för det finns inte MTs där!)
Till detta införskaffade vi väldigt snabbt ett paraply/parasoll som såldes i supermarket där borta, som ett barnparaply men med aluminium-insida. Kanon (köp fler och sälj till sjalare här i Sverige om du hittar några - och ta namn och adress till affären och ge till Helen på babyheaven!)
De vi såg som hade vagn (och det var inte många) svor sig blåa över den när de drog runt på stranden. Men visst, det finns en fördel om man har ett barn som kan sova i den när man sitte rpå restaurant...
Vi hade en vanlig liten ryggsäck (20 liter tror jag) som den som hade dottern fick ha på ryggen, och så hade vi en stor backpack som den andra bar. Vi var borta i 3 veckor och hon ammade fortfarande, men vi hade välling med oss. Ingen barnmat och inga blöjor (typ) för det köpte vi där.
"Man måste förlåta den man var, så att man kan acceptera den man är, för att kunna älska den man kommer bli"