Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Me
Vad skulle ni rekommendera för sjal att ha med till Thailand ?
Sonen kommer var 1,5år så han kommer mest gå och åka vagn, men på platser där det inte är lämpligt, åka sjal. (marknader, flygplats när vagnen är inceckad mm)
Vi vill inte att vaken vi eller han ska dö av värmeslag...
Användarens profilbild
Av mari_tres
En Gauze eller en bali baby breeze skulle jag rösta på :wink: Iaf till att bära med på plats.

På flygplatser och så har jag en känsla av att det är enklare med sele kanske?
Användarens profilbild
Av Isanna
En sele eller mei tai skulle jag ha valt. Om du hemskt gärna vill ha en sjal med så välj en sommarsjal, en gås eller liknande. Det är varmt annars.
Av eamane
En MT och en Bali Breeze vore nog bra, MT att bära i och sjal oxå till det men så är det perfekt som solskydd i vagn oxå :)
Användarens profilbild
Av katarinap
Me skrev:Vad skulle ni rekommendera för sjal att ha med till Thailand ?
Sonen kommer var 1,5år så han kommer mest gå och åka vagn, men på platser där det inte är lämpligt, åka sjal. (marknader, flygplats när vagnen är inceckad mm)
När jag reste i Indien med min äldste son (då runt året) hade jag med mig en ringsjal och en långsjal, men det var bara ringsjalen jag använde just på grund av värmen.

Trots att jag idag tycker att en MT är det bästa bärredskapet för lite äldre barn, skulle jag ändå rekommendera att ni har sonen i en ringsjal. Då kan du bättre ha uppsikt över honom och skydda honom från för närgånget gullande. Nu är thailändare inte lika "på" som indier, men små barn uppfattas ofta som "allmängods" och det kan ju vara så att han tycker att det blir för påfrestande om många kommer honom för nära i ansiktet och ska klappa på vit barnhud och känna på ljust hår. Har ni honom på höften så är det ju lättare att hela tiden ha ögonkotakt med honom och checka av hans reaktioner.

Eller så tar ni med både en ringsjal och en MT om ni planerar att gå längre sträckor. (Men jag tror att det lätt blir för varmt för honom att sitta länge på ryggen.) Känn in det på plats!
Användarens profilbild
Av Annika80
vi åker dit i november och jag har tänkt ta med både gauzen och becon till vår 2,5 åring.
Ringsjalen däremot får nog stanna hemma.
Jag får ont när jag bär i den en liten stund, hon börjar bli så tung "lillan" ju.
Användarens profilbild
Av elli
Annika80 skrev:vi åker dit i november och jag har tänkt ta med både gauzen och becon till vår 2,5 åring.
Ringsjalen däremot får nog stanna hemma.
Jag får ont när jag bär i den en liten stund, hon börjar bli så tung "lillan" ju.
Vi ska oxå dit i november vart ska ni?
Av Me
Tack för alla svar !
Det lutar år gåsen och en MT tror jag, ringsjal funkar tyvärr varken för mig eller blivande maken :-(

Kul att det är flera som åker i november, vi åker 28:e och hem 27/12. Vi kommer först vara i Phuket, Karon och sen åka över ungefär en vecka till Lanta och gifta oss och sen tillbaka till Karon igen.

Om bara tiden kunde gå lite fortare nu....
Användarens profilbild
Av elli
Vi ska till Kata, vi åker 1/11 och kommer hem 23/11 så vi missar varandra precis....
Användarens profilbild
Av tlillan
när vi va där hade jag med en beco som jag hade på flyget o sen använde vi ergon även ergon eller bali baby brezze. Sjalen va perfekt som solskydd till vagnen med.
Av Me
Elli : Va synd...
Användarens profilbild
Av elli
Me skrev:Elli : Va synd...
Ja lite synd är det allt! Annars så hade vi kunnat ha sjalträff på stranden :wink:
Användarens profilbild
Av Vida
Me skrev:Vad skulle ni rekommendera för sjal att ha med till Thailand ?
O - varför ta med vagnen öht, tänker jag...

Vi bar i:

* ergonomisk sele (hemmasydd, sval, utan spänne i midjan, man knöt istället, med solarveil i huvudstödet)
Denna användes som "säkerhetsbälte" i bilarna där borta, dvs hon satt i selen på min mage och mellan henne och mig var säkerhetsbältet... om det fanns ett sådant *hmm*...

* CB Gauze - svalaste sjalen som torkar snabbt!

* En långsjal av solarveil att bära i på stranden i vattnet

* En mei tai, som vi lät sy upp där! (ta med mönster själva, för det finns inte MTs där!)

Till detta införskaffade vi väldigt snabbt ett paraply/parasoll som såldes i supermarket där borta, som ett barnparaply men med aluminium-insida. Kanon (köp fler och sälj till sjalare här i Sverige om du hittar några - och ta namn och adress till affären och ge till Helen på babyheaven!)

De vi såg som hade vagn (och det var inte många) svor sig blåa över den när de drog runt på stranden. Men visst, det finns en fördel om man har ett barn som kan sova i den när man sitte rpå restaurant...

Vi hade en vanlig liten ryggsäck (20 liter tror jag) som den som hade dottern fick ha på ryggen, och så hade vi en stor backpack som den andra bar. Vi var borta i 3 veckor och hon ammade fortfarande, men vi hade välling med oss. Ingen barnmat och inga blöjor (typ) för det köpte vi där.
Av Ponyo
NeaVida skrev:O - varför ta med vagnen öht, tänker jag...
Så tänkte vi när vi åkte till Malmö i somras.
Dag två gick vi och köpte en paraplyvagn.
Av Me
Vagnen ska absolut med !
Dock inte till stranden men att sova i när vi är ute och äter på kvällarna.....

Tack för tipset om parasoll, ska absolut kolla upp det !
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?