Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Har ni inget annat avtalat så bör du väl ha sjalen inom ett par dagar.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Alltså det beror väl på lite.
Men jag tycker att det brukar gå snabbt.
Oftast skickar säljaren dagen efter pengarna har kommit in. Ibland kan det ta 3-4 dagar men typ ALDRIG mer än en vecka.

När betalade du varan? Har säljaren sagt att den är skickad å när var den skickad isåfall?

Ibland kan ju posten strula också och ta extra dagar på sig och i enstaka fall kan ju faktist post komma bort på vägen dessutom.
Av pulmones
betalde förra söndagen, pengarna framme i torsdags. idag tisdag och fortfarande inget.

väntar på att hon kommer säka att posten slarvat bort den....
Av pulmones
säljaren är väldigt trevlig och jag vill aldrig tro något ont om henne, mycket trevlig....

hon skickade den i torsdags
Användarens profilbild
Av MilanE
Det längsta jag väntat är 2,5 vecka efter inbetalade pengar, men då visade det sig att hon som sålt sjalen varit sjuk o inte orkat ta tag i postning. Den kom fram till slut i alla fall!

Annars tycker jag att det brukar ta nån dag bara. Själv postar jag direkt jag ser att pengarna är inne.

Avvakta nån dag till tycker jag, ta annars kontakt med nån av moderatorerna.
Av anna m
Tre, fyra dagar är inget ovanligt att det tar med posten. Ibland är de snabba och ibland dröjer det.
Av pulmones
MilanE skrev:Det längsta jag väntat är 2,5 vecka efter inbetalade pengar, men då visade det sig att hon som sålt sjalen varit sjuk o inte orkat ta tag i postning. Den kom fram till slut i alla fall!

Annars tycker jag att det brukar ta nån dag bara. Själv postar jag direkt jag ser att pengarna är inne.

Avvakta nån dag till tycker jag, ta annars kontakt med nån av moderatorerna.
Tack för svar! Jag får göra så helt enkelt.....
Användarens profilbild
Av camsch
Jag hade scenariot att säljaren skickade sjalen på torsdagen ena veckan, men den kom inte till mig förrän torsdagen efter!!! :shock:
Och det VAR postens fel, jag kollade stämpeln!

Så det kan mycket väl vara så att posten slöar. Min erfarenhet här är att det är ytterst sällan någon blir lurad, man är för "känd" för det!

Hoppas det löser sig för dig!

Lägger till: Du kan väl fråga när säljaren skickade paketet? Det är ju inte otrevligt på något sätt!
Av pulmones
Jättetack för era svar!

Jag hoppas det bara är jag som är en otålig köpare helt enkelt och att säljaren är så trevlig och ärlig som hon verkar:-)

Jag får ha is i magen och vänta helt enkelt......
Av Annamamman
Enda gången jag sålt tog posten 8 :!: dagar på sig att leverera, trots att jag postade i en låda inne i Östersund, för att jag tänkte att det borde gå fortare än att skicka här ute på landet. Jag hann reklamera hos poste och var jättenervös innan sjalen dök upp hos min köpare.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag postar samma dag eller dan efter det att pengarna är inne på kontot (om det inte är en fredag eller så, för då känns det ibland lika bra att posta på söndag). Oftast när jag har handlat så har jag haft paketet dan efter det att pengarna är inne (brukar PM:a då pengarna är insatta, har man samma bank så syns det på en gång).
En gång tog det över en vecka, och både jag och säljaren blev nervösa, men jag trodde aldrig att jag blivit lurad, och det visade sig att det var postens "fel".
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag brukar glömma och posta ibland :oops: . Jag kanske inte hinner eller har frimärken och av den ena eller andra anledningen kan det ta några dagar innan paketet ligger på lådan när man köpt nåt från mig. Men nu hade ju säljaren sagt att hon postade i torsdags, så då kommer den nog snart.
Av tse
Hoppas din sjal kommer fram snart. Jag väntar också på en grej och den skulle enligt uppgift postas för 8 dagar sen så den borde ju ha kommit redan tycker jag. :?
Användarens profilbild
Av hcvc
Tycker aldrig att det brukar vara något problem med posten, men härom veckan, när jag fick ett par nycklar postade till mig tog det en vecka (!!!) innan de kom fram. Adressen var rätt och allt.

Har du inte fått något imorgon kan du väl kolla med säljaren? Det kan man väl inte ta illa upp för?
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?