Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har nu en pojke på 1½, förra hösten vintern hade han en windstopper fleeceoverall med anpassat mycket med kläder under efter temperaturen, varma tossor, vantar och mössa.

Men vad är lämpligt denna höst/vinter? Då det blåser en del här i västra götaland vill jag nog ha något bra ytterplagg som stoppar vinden för att sen precis som förra året anpassa vad han har under. Vilka vettiga plagg finns det?

Sen kommer det komma en bebis i januari men där lär det ju bli windstopperfleece tror jag om vi ska ut på någon promenad.
Jag hade också en fundering på om det kan bli mysigt med en meitai med fleece på insidan, tänkte nämligen prova på att sy en själv och då kan man ju göra lite som man vill.
Användarens profilbild
Av Molinia
S blir varm om överkroppen och kall om ben och fötter i sjalen. Jag har använt ullbyxor x 2 och skinntossor, ullhuva och mössa, ullvantar. På överkroppen bara en body (i ull om det varit kallt eller fuktigt). Sedan har jag haft ett bärskydd över.
Användarens profilbild
Av Myrten
Molinia skrev:S blir varm om överkroppen och kall om ben och fötter i sjalen. Jag har använt ullbyxor x 2 och skinntossor, ullhuva och mössa, ullvantar. På överkroppen bara en body (i ull om det varit kallt eller fuktigt). Sedan har jag haft ett bärskydd över.
Vart hittar du alla dessa ullkläder?!
Användarens profilbild
Av PrettyUgly
Vill också veta hur andra gör :D
Av squeezetoy
Ja, yllekläder har jag också funderat på. Har för mig att minimundus har underställ i merinoull till barn. Kikade på woolpowers ullfrotté också men de har bara från 98/104 om jag inte minns fel.

Det blir ju benen som är mest utsatta för väder och vind, armarna kan de ju dra in vilket min son gärna gör, det är bra när vi går i affärer han har tentaklerna ute för att dra i allt han kommer åt.

Jag skulle nog gärna vilja ha något vindstoppande lager också, men som inte är tjockt.
Användarens profilbild
Av Molinia
Myrten skrev:
Molinia skrev:S blir varm om överkroppen och kall om ben och fötter i sjalen. Jag har använt ullbyxor x 2 och skinntossor, ullhuva och mössa, ullvantar. På överkroppen bara en body (i ull om det varit kallt eller fuktigt). Sedan har jag haft ett bärskydd över.
Vart hittar du alla dessa ullkläder?!
http://www.magazindunord.com/, som har Ruskovillas ullkläder (kanonkvalitet). Jag har testat Janus och Minimundus också, men de är inte alls lika bra. Ruskovilla har ekologisk merinoull från sydamerika (inte från plågade får, alltså). Jag tycker absolut att priset är motiverat!

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?