- tis sep 02, 2008 17:08
...med att ha en nöjd och välmående bebis?
Idag har jag och Tyra spenderat förmiddagen med min mamma. Vi har bland annat fått dessa kommentarer:
- Hon behöver skrika lite för att lufta lungorna.
- Tyra, du äter för mycket, inte ska mamma amma dig nu igen.
- Oj, vad du skämmer bort henne!
Men det VÄRSTA är ändå den gräsliga tingesten som kommer att förstöra min bebis framtid totalt: SJAAAALEN!
- Den där ska du väl sluta med snart? undrade mamma oroligt. Det skulle se ut att bära en ettåring i en så´n där.
Oj, oj vilken min
jag fick när jag meddelade att jag hoppas på att få nöjet att fortsätta bära åtminstone fram tills Tyra blir tre...
Ja, ja jag vet hur min mamma funkar och jag har lärt mig att det inte är någon större idé att försöka omvända henne. Men hon är tyvärr inte den enda som fäller denna typ av kommentarer så jag kan inte låta bli att undra: Vad är det som triggar vissa så mycket när man försöker lyssna på sitt barn, ge det närhet och trygghet?
Jag blir inte irriterad längre men väldigt fudersam...
Någon som varit med om liknande? Teorier och tankar?
Idag har jag och Tyra spenderat förmiddagen med min mamma. Vi har bland annat fått dessa kommentarer:
- Hon behöver skrika lite för att lufta lungorna.
- Tyra, du äter för mycket, inte ska mamma amma dig nu igen.
- Oj, vad du skämmer bort henne!

Men det VÄRSTA är ändå den gräsliga tingesten som kommer att förstöra min bebis framtid totalt: SJAAAALEN!
- Den där ska du väl sluta med snart? undrade mamma oroligt. Det skulle se ut att bära en ettåring i en så´n där.
Oj, oj vilken min

Ja, ja jag vet hur min mamma funkar och jag har lärt mig att det inte är någon större idé att försöka omvända henne. Men hon är tyvärr inte den enda som fäller denna typ av kommentarer så jag kan inte låta bli att undra: Vad är det som triggar vissa så mycket när man försöker lyssna på sitt barn, ge det närhet och trygghet?
Jag blir inte irriterad längre men väldigt fudersam...
Någon som varit med om liknande? Teorier och tankar?

Plommis
sonen E, dottern M & gullbebis Tyra
Hos oss bor en liten men fin samling sjalar: Indio Krokus, WBB Freya
Storchenwiege Ulli, ACS Lollipop och en MT i mönstret Gothic Rose

Hos oss bor en liten men fin samling sjalar: Indio Krokus, WBB Freya
Storchenwiege Ulli, ACS Lollipop och en MT i mönstret Gothic Rose