Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av GIAG
Har precis färgat min kära montreal :heart: men nu är den mkt strävare än den var när jag fick den. Fast redan innan var den rätt sträv..

Hur går man den mjukare, gärna snabbt också? Sitter och flätar den hela tiden tycker jag men tycker inte det händer så mycket. Vi använder ju den också en massa men ja.. fortfarande väldigt sträv. Hjälp mig hjälpa h(j)oppe :roll:
Av sjaltokan
Sitt på den.. 8) Knöla ihop den och sitt på den i soffan..
Användarens profilbild
Av jag71
Använd den till allt du bara kan tänka dig. Sitt på den, fläta den och gosa in den.
Användarens profilbild
Av MiaMaria
thowida skrev:Sitt på den.. 8) Knöla ihop den och sitt på den i soffan..
Tänkte precis skriva samma sak :D Mina sjalar får ligga och gosa i soffan med oss och då blir de super mjuka 8)
Användarens profilbild
Av GIAG
Sitta med den i soffan och mangla :notes:
undra om man kan låna mangeln en sväng utan att ha bokat tvättid? den används ju endå aldrig här..

Är det svårt att få hopparna riktigt mjuka?
Användarens profilbild
Av sanna73
Mina nya hoppar har varit ganska mjuka från början, men jag brukar torktumla dem efter första tvätten och sedan stryka/mangla och då brukar de bli jättegosiga :D
Användarens profilbild
Av sirisirius
Jag tycker aldrig att dem blir riktigt lika mjuk igen efter att man färgat. :?
Av eamane
Ta lite ättika som skäljmedel och stryk och fläta, sen stryk och fläta och stryk och fläta några ggr till (variera strykningen med mangling om möjlighet finns:)
Användarens profilbild
Av GIAG
naimiez skrev:Fläta den ;-)

Här är en film med en flätning:

http://www.youtube.com/watch?v=aXdxJ17vgWc
Joo fläta gör jag så fort jag får chansen, tycker jag inte gör annat längre *skrattar*

sirisirius, ååh det lät ju inte bra :/

eamane, ättika.. det hade jag ju aldrig kunnat komma på på egen hand iallafall :D

Angående torktumlingen hörde jag att det inte var bra? kanske ska testa endå då..
Användarens profilbild
Av sanna73
GIAG skrev: Angående torktumlingen hörde jag att det inte var bra? kanske ska testa endå då..
Hoppe säger det är ok med torktumling och mina har inte tagit skada av det, fast det är klart jag torktumlar dem ju inte efter varje tvätt, utan just när de är nya (eller jag har väldigt bråttom :lol: )

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?