Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

jag fattar inte! Hjälp! Jag har en Mam upgrade, å jag får inte till det. OM jag lyckas få Lovis igenom hålet på ryggen går alla knappar upp å det är omöjligt attknäppa dem utan attta ner henne å börja om. Å då blir hon hysteriskt ledsen av alt krångel. Hur gör man?????
Användarens profilbild
Av millla
Oj! Jag tassar eftersom jag är sugen på en sån jacka...
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Ååå vad jag önskar att jag hade ett bra svar..
Jag har själv underat p åbärjacka men kommer nog köra på den variant jag gjorde förra vintern:
- På med mina kläder och skor.
- På med Sonjas kläder och skor.
- Upp med bylsig bebis.
- Torka svetten som rinner (forsar) från min panna.
- Ut i vinten.
:roll:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag har sett det göras, så jag vet att det går :lol: tyvätt har jag inga tips att ge.
Användarens profilbild
Av Scilla
Jag svingade jackan över huvudet och sänkte ner den över barnets huvud först och såg till att det kom igenom öppningen. Sedan kunde jag trä i mina armar.

Men HUR tänker man när man konstruerar jackan med ett strävt fleecefoder runt "huvudöppningen?? :hopmad: Det borde ju vara ett blankt glidvänligt foder som inte fastnar i barnets mössa utan bara halkar på plats.
Användarens profilbild
Av hcvc
Jag har, utan att ens ha provat, konstaterat att det nog är omöjligt att på egen hand ta på sig en bärjacka eller, som i mitt fall, regnponcho. Exiteme tipsade om att först dra på barnet ponchon och sedan humpa runt selen, men har man sjal så :hmm: . Hoppas någon kan berätta hur och helst visa en informativ film...
Användarens profilbild
Av Asia
å föresten, hur tar man AV den då?
Användarens profilbild
Av Scilla
Asia skrev:å föresten, hur tar man AV den då?
Min metod: ser till att man inte har något tungt i fickorna som kan fara iväg som en projektil, ser till att ingen står för nära, sticker händerna i fickorna och böjer sig framåt samtidigt som man med en bestämd rörelse svingar hela jackan över huvudet och framåt. Ser kul ut men fungerar väldigt bra, det är enda sättet där jag aldrig lyckats fastna lite i barnets huvud...
Av eamane
Jag svingar den runt och ser till att hålla den tillräckligt långt bak så att hålet i ryggen hamnar mitt över dotterns huvud :) Och sen vränger jag den över huvudet när jag ska ta av den :)
Användarens profilbild
Av millla
Fråga: Varför allt detta svingande över huvudet, finns det inte dragkedja fram på MaM Upgrade?????

Alltså, detta måste redas ut innan jag gör ett misstag och betalar många pengar för ännu en krånglig grej som har med sjalar att göra.... :?

Informativ film, någon...?
Användarens profilbild
Av soffan
Jag fattade aldrig riktigt det där heller så jag använde fyraåringen som assistent :oops: hon var ju som med mig jämt iallafall :floet2:
Annars använde jag bärskyddet som ju är mycket enklare att ta på på ryggen!!
Användarens profilbild
Av millla
soffan skrev:Jag fattade aldrig riktigt det där heller så jag använde fyraåringen som assistent :oops: hon var ju som med mig jämt iallafall :floet2:
Men med bärskydd måste man ju ha sjal/sele utanpå sin vanliga jacka, eller hur?
Och hur fäster man ett bärskydd?
Av eamane
millla skrev:Fråga: Varför allt detta svingande över huvudet, finns det inte dragkedja fram på MaM Upgrade?????

Alltså, detta måste redas ut innan jag gör ett misstag och betalar många pengar för ännu en krånglig grej som har med sjalar att göra.... :?

Informativ film, någon...?
Klart det finns dragkedja men det är inte så lätt att ta på sej den som "vanligt" när man har barn i sjal på ryggen. Filma vet jag inte om jag kan men kanske sambon kan hjälpa mej nån dag... Får bli när barnet är vaket dock :)
Användarens profilbild
Av soffan
millla skrev:
soffan skrev:Jag fattade aldrig riktigt det där heller så jag använde fyraåringen som assistent :oops: hon var ju som med mig jämt iallafall :floet2:
Men med bärskydd måste man ju ha sjal/sele utanpå sin vanliga jacka, eller hur?
Och hur fäster man ett bärskydd?
Det har du utanpå din egen jacka.
Det har band som man knytter runt sig, jag tyckte att det var väldigt smidigt. Jackan var också bra men som sagt behövde jag hjälp för att få ut huvudet :roll:
Men jag tränade ju inte jättemycket eftersom L var rätt liten i vintras så han satt ju inte jätte mycket på ryggen.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bärjacka har jag aldrig testat men poncho och regnponcho kan vi trä på oss själva (även om det är mycket lättare med hjälp)

ungefär så här går det till :)
Knyter först upp ett förhoppningsvis medgörligt barn i sjalen
Trär ponchon över mitt huvud och
samlar ihop det som ska vara över barnet i min nacke.
Tar en hand på vardera sida bak vid nacken, brer ut ponchon
Skakar iordning så att huvudhålet kommer fram (alltså bak :roll: )
säger till J "är du med, nu kommer ponchon?!"
och "slänger" ponchon bakåt.
Hon trär upp huvudet och på den vanliga ponchon båda armarna, regnponchon får hon bara upp en arm i huvudhålet :lol:

När jag ska ta av utan hjälp tar jag ur mitt huvud ur ponchon och knyter ner barnet med ponchon på :) Har hon bara huvudet ute går det att dra av den uppåt, men det är sällan det händer oftast är båda armarna ute

Vi ser nog rätt roliga ut när vi fixar, men numera går det fort i allafall :P
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?