Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av hcvc
...ändrade du då sjalsmak? D v s började du uppskatta andra egenskaper hos sjalarna då, än när du bar i omslut på mage? (Och varför ja, eller nej såklart.)
Av suramin
Jag ville framför allt ha en kortare. Det är krångligt att knyta under rumpan på barnet när man knyter omslutet på ryggen.
Användarens profilbild
Av milimani
Jag började uppskatta sele :D
Användarens profilbild
Av hcvc
suramin skrev:Jag ville framför allt ha en kortare. Det är krångligt att knyta under rumpan på barnet när man knyter omslutet på ryggen.
Jo, det är det där med att kunna dra armarna ur led och helst ha åtta stycken för att komma åt som man vil... Men mer då? Ville du ha en bredare, stadigare, mjukare? Eller var det samma favoriter som tidigare?
Av eamane
Det enda som skiljer sej åt är att jag ville inte ha dem över 5 meter länge och gärna lite bredd på dem. Annars ska de vara lika mjuka och goá som när jag bar på magen!
Användarens profilbild
Av emelie
milimani skrev:Jag började uppskatta sele :D
:iagree:
Jag började inte bära på ryggen förrän vi köpte ergon.

Men sen förefrog jag en kortare o stabilare sjal än Bebinan som jag hade. Bebinan var bra på ryggen också, men låååång. Köpte en didy elllips som var aningens kortare o kraftigare i tyget o det kändes iaf stadigare när man inte kunde kontrollera knytningen på samma sätt. Fast jag vet inte om det var så, eller om det bara var psykiskt.
Som synes i min avatar kan man ryggbära utmärkt med bebinan också. :wink:
Användarens profilbild
Av hcvc
OK, så hittills ingen som blev helt omvänd i sjalsmaken iaf. Jag har nämligen nästan bestämt mig för att sälja Easyn (tror jag, vel, vel) men så vill jag ju inte stå där och ångra mig när jag kommer på att den hade varit perfekt för ryggen.

Sele ska jag definitivt ha en för ryggen. Har en Ergo-annons på köpes...
Användarens profilbild
Av Molinia
Jag sydde en mei tai, som jag har använt enormt mycket. Ska köpa en sele nu också, mest för att det går fortare att få i och ur ett livligt barn.
Användarens profilbild
Av zingo
Jag var lite snål :oops: å köpte en lite kortare sjal fårn början.
Det gjorde inget att ha knuten bak när jag bar fram å den blev lagom lång att knyta omslutetX på ryggen.
Så smaken ändrades inte! eftersom jag inte haft något annat att jämföra med!
Användarens profilbild
Av hcvc
Nej men då får Easyn ut och leta efter ett annat hem, nu har jag nästan bestämt mig. Fick en MT (Maya Wrap) som jag köpt av Nova, med posten idag. Vilken skillnad med utbredbara band! Önskar jag kände att jag hade ork att sy en egen av en långsjal, så jag fick den precis som jag själv vill ha den, men jag blir trött bara jag tänker på det...

Förresten Zingo - gillar du din BB-slen? (och vad gillar du med den isf?) Har hört rykten om att det ska vara en höjdarsjal som lever något av ett doldisliv.
Användarens profilbild
Av zingo
Jag har bara haft den en knapp vecka men jag gillar den!
Hade en Stork Leo innan (som jag böt bort) å den var :tumsup: super!!
Av suramin
hcvc skrev:
suramin skrev:Jag ville framför allt ha en kortare. Det är krångligt att knyta under rumpan på barnet när man knyter omslutet på ryggen.
Jo, det är det där med att kunna dra armarna ur led och helst ha åtta stycken för att komma åt som man vil... Men mer då? Ville du ha en bredare, stadigare, mjukare? Eller var det samma favoriter som tidigare?
Möjligen tycker jag att det är lättare att knyta med en bredare, men det kan ju bero på att mitt barn är större nu än när jag bar på mage.
Av jemano
Jag har hittills bara burit i manduca-selen på ryggen. har överhuvudtaget mest burit i manduca nu under sommaren, tycker det har varit svalare än sjal i värmen.
Användarens profilbild
Av hcvc
Storken är ju också 70 bred och den ska få bo kvar, så den ska väl funka när det blir aktuellt. Tänkte försöka bära på mage så länge jag orkar, eftersom det är så mysigt. Ska prova Manduca igen. Provade den som hastigast häromdagen och det första intrycket var att den var mycket skönare än Ergo, Beco 4th eller Patapum för magbärande.

:app: Tack snälla alla för era värdefulla synpunkter!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Nix, jag ändrade faktiskt inte smak alls. Inte ens en kortare sjal ville jag ha.
Min Easy 5,2 var favorit när jag bar Albert på mage, och det extra varvet runt höfterna när jag bar på ryggen gjorde att den avlastade ännu bättre så jag har burit allra mest med den på ryggen också. Jag låter en svans vara längre när jag börjar. Då får jag knuten fram :D

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?