Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

2 gånger har det hänt.
Jag har glömt ta på Sonja skor... :hide: :oops:
Båda gångerna har jag haft bråttom iväg och båda gångerna har det löst sig ändå.
Idag så glömde jag inte skorna. Jag glömde skon. Singularis.
När jag skulle låta Sonja gå en sträcka på väg till inskolningen så märker jag att: Det sitter bara en sko på fötterna.
Jag hoppas innerligt att den ramlat av längs vägen.
Men innnerst inne så vet jag: Den står hemma i skohyllan... :roll:
Hur hopplöst vimsig får man egentligen bli? :lol:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:lol:

Alvin har inte ens några skor :roll:
Användarens profilbild
Av Innana
Här är det så att det gående barnet gärna rycker av sig en sko hemma och sen ser man sagda barn glatt vifta med strumpfoten från vagnen sägandes "Näej sko, mamma!" *fnittras*

Och då är vi ju redan på bussen :roll:
Det blir en hel del bärande och mockasinköp här.
Användarens profilbild
Av jag71
Skor glömdes ofta förr men nu är de tre minsta så stora att de ser till själv att skorna kommer med.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
När vi åkte upp till fjällen på semester lyckades jag glömma sonens skor på en lekplats....(vi hade fler par med och fick tillbaka dem 10 dagar senare när vi åkte förbi på hemvägen igen). Det upptäckte vi rätt snart.

När vi kom fram till fjällen skulle vi ha lilltjejens skor. Vi hittade inte dem. Båda trodde att vi tappat även dem längs vägen. Vi letade i bilen och packningen men hittade inte och skruttan fick ha sina bobuxar hela veckan.

Dan efter vi kommit hem skall jag gå ut och ser då hennes skor stå bland alla övriga skor. Jag frågade sambon var han hittat dem.......Det hade han inte. De hade alltså stått där hela tiden...Vi fick inte med dem när vi åkte.
Användarens profilbild
Av 4ungar
:lol: :lol: nej inte än så länge har vi inte glömt skorna
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Jo, det händer här med. :)
Senast idag. Var lite grått i morse och jdärför fick S på sig stövlar och galonisar. Jag som jobbar som dagmamma skulle lämna lillskruttan hos en kollega för jag behövde städa på öppnis. Grejen är att just den kollegan har berättat om alla föräldrar till hennes dagbarn som alltid glömmer att ta med skodon efter väderlek, eller passande skor i rätt storlek....
Och vad hände? Det blev strålande sol och jättevarmt precis efter att jag lämnat. Hade hon skor med? Nej, bara stora gummistövlar som hon måste ha raggsockor i för att inte tappa. Under regnjackan hade hon en fleecetröja. Inte sjutton kom jag ihåg att ta med andra kläder/skor när jag skulle hämta heller. :roll:
Tur att inte jag brukar komma med så många kommentarer om föräldrarnas glömska... :wink:
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jo det händer väl.
Men brukar alltid ha bobux på Vilgots fötter och de funkar ju som skor också så än så länge har det inte blivit något problem av det.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
mammahappy skrev:Jo det händer väl.
Men brukar alltid ha bobux på Vilgots fötter och de funkar ju som skor också så än så länge har det inte blivit något problem av det.
Precis. S vägrade kängor nästan hela förra vintern så hon traskade omkring med ullstrumpor med troll-tossor över. Funkade bra förutom när hon gick på hårda stenar för då kändes det igenom. Men är man fröken envis så... :wink:

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?