- tis aug 26, 2008 21:35
Idag på eftermiddagen hade jag och Alice en liten konflikt (en av dagens många - är det så när man har en treåring?). Jag minns inte ens vad det gällde, men hon ville att jag skulle göra någonting som jag inte ville/kunde göra. Och då blev det gnäll och tandagnisslan i vanlig ordning. Jag gav henne några olika alternativ, men inget av detta var riktigt bra. Ok, sa jag, har du något förslag på hur vi skall göra nu, för att det ska bli bra.
"Åka sjal" sa Alice, men väldigt tyst och med munnen täckt av en kökshandduk.
Vad sa du, sa jag, för jag hörde faktiskt inte vad hon sa.
"Åka sjal, tack". Sa Alice.

Så idag fick jag bära i sjal, för första gången på länge. Vid såna här tillfällen brukar jag ta ringsjalen, men det kändes inte riktigt rätt, dels för att jag var mitt i matlagningen, och dels för att det är jobbigt med bebisen i magen. Så jag tog fram havet och gjorde ett snabbt och slarvigt omslut på ryggen. Men trots att det var säkert ett år sedan sist (har mest blivit Ergo på sistonde) så satt snitsen där. Visst finns det lite att justera, och tyget hamnade rätt långt ner på Alice rygg (tror också att easyn kanske är lite väl smal för en treåring, eller?). Men det funkade och det var riktigt riktigt mysigt. Varför har jag glömt sjalen så länge?
"Åka sjal" sa Alice, men väldigt tyst och med munnen täckt av en kökshandduk.
Vad sa du, sa jag, för jag hörde faktiskt inte vad hon sa.
"Åka sjal, tack". Sa Alice.

Så idag fick jag bära i sjal, för första gången på länge. Vid såna här tillfällen brukar jag ta ringsjalen, men det kändes inte riktigt rätt, dels för att jag var mitt i matlagningen, och dels för att det är jobbigt med bebisen i magen. Så jag tog fram havet och gjorde ett snabbt och slarvigt omslut på ryggen. Men trots att det var säkert ett år sedan sist (har mest blivit Ergo på sistonde) så satt snitsen där. Visst finns det lite att justera, och tyget hamnade rätt långt ner på Alice rygg (tror också att easyn kanske är lite väl smal för en treåring, eller?). Men det funkade och det var riktigt riktigt mysigt. Varför har jag glömt sjalen så länge?
* jazoo *
Johanna, med brallisen Alice okt -05
och vackraste Vincent okt -08 
Johanna, med brallisen Alice okt -05