Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av johan7w
Hej
Jag har tänkt att börja röra lite på mig igen.
Är det någon som har erfarenhet av att jogga med barn (i sjal), funkar det överhuvudtaget?
När jag joggar med E (5 år) på axlarna så blir han inte glad för det studsar för mycket.

Alla tips mottages tacksamt.

/Johan
PS vet inte hur smart det är att börja jogga med 6 kg extra "mage" DS
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Har inte joggat men väl småsprungit nån kortare sträcka med barn i sjal, och njäe, jag tycker att det blir alltför skumpigt för att vilja utsätta ett barns nacke för det. En kortare stund kan man ju hjäpa till och stödja huvudet med handen, men ska man jogga en längre sträcka funkar ju inte det riktigt.

Raska promenader går dock fin fint! :-D
Användarens profilbild
Av AnKa
Mina stora barn brukar motionera mig genom att de cyklar så fort de kan och då mellandottern nyss fått sin cykel och ännu inte är helt pålitlig och vet exakt hur bromsen funkar så måste jag försöka hålla jämn takt med dem så då får jag springa. Arvid protesterar inte men jag tycker att det blir väldigt skumpigt och stötigt och skulle inte vilja ge mig ut på någon joggingrunda. Jag har funderat på att prova stavgång istället(om jag kan släppa tanken på att det ser så pinsamt töntigt ut) eller så kan man ju jogga med barnet i vagn.
Användarens profilbild
Av korell
håller med om attdet blir väl skumpigt och stötigt för både barn och mig :) Har vid ngra tillfällen joggat för att hinna med kollektivtrafik, men näää, det är ingen höjdare.
Däremåt snabb gång funkar jättebra
Användarens profilbild
Av MilanE
Snabb gång med stavar kanske? Det gör ju det hela lite jobbigare o så gör ju även tyngden från liten i sjalen!
Användarens profilbild
Av johan7w
tack för svaren, anade att det skulle vara resultatet.
Att jogga med en 6 kg tyngre mage är kanske inte det man skall börja med.
stavgång ok, men jag har svårt med att köpa utrustning för att få gå i skogen.
Av Jinxan
johan7w skrev:tack för svaren, anade att det skulle vara resultatet.
Gör som mig, plocka pinnar i vettig storlek :)
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
johan7w skrev:tack för svaren, anade att det skulle vara resultatet.
Kanske sikta in dig på uppförsbackarna istället - med sex extra kilo borde det blir hyffsad träning även utan stavar. Känns det fortfarande för lätt så släng på en ryggsäck på ryggen också för lite extra tyngd?

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?