Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu har vi en liten nyfödd Reidun att bära - och helt oväntat är en MeiTai jag sydde när Hedvig var drygt ett år helt perfekt att bära i. Hon sitter så bra upprätt i den som en liten groda och remmarna ger jättebra stöd för kroppen. Mycket bättre än trikåsjalen, tycker jag. Den är hög, så huvudet får bra stöd - fast hon är rätt stadig, huvudet behöver inte hållas fast.

Fyraåriga storasyster kan bära Reidun på ryggen med MeiTaien - det gjorde hon igår in på sjukhuset för PKU-testet. Vi fick en skojig kommentar av en barnmorska - "Är det den RIKTIGA bäbisen du har där?!" sa hon förskräckt. Det skojiga var att var hade vi annars bäbisen, tänkte hon? I min ryggsäck eller hemma med pappan eller??
Användarens profilbild
Av lillvilda
Kul!! :D vi bar Liam i mei tai oxå från han var i vecka gammal och det gick jätte bra. Vi har gillat den jätte mycket. Nu kommer jag nog börja bära i trikpsjalen men pappan i familjen föredrar mei tai framför sjal så han kommer nog bära i mei taien från början. Nästa vecka är vår bebis beräknad så vi hoppas att vi snart får bära en liten groda igen. :loving:
Av fridaerix
Jag gillade faktiskt mei tai bäst när ville var typ 1-4 månader, vi hade det gör gött med den :D och som du sa, så upprätt och med bra stöd, kanon!
Användarens profilbild
Av soffan
Jag håller men :D mt:n var verkligen toppen till spädis!!
Användarens profilbild
Av november
grattis veronikak!
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Mysigt, synd att jag missade MT med nyfödd.
Användarens profilbild
Av Veronikak
nickedockan skrev:grattis veronikak!
Tack!
Användarens profilbild
Av sanna73
Här gillar vi också mt till nyfödd :loving:
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
Jättegrattis härifrån också.
Jag har helt missat att du/ni har haft ett tillskott på G
Användarens profilbild
Av amöba
En liten Reidun :heart: Massor av grattis, Veronika! Nyfiken på hur förlossningen var - och på hur ni har det på det hela taget där nere i Skåne.

*kram*
Användarens profilbild
Av sparkler
låter mysigt! Skulle gärna se bild på hur det ser ut med MT och er lilla groda?
Grattis till Reidun också!! (väldigt fint namn)
Användarens profilbild
Av whoopsie01
Oh, vad jag håller med =) Jag bär nästan bara i MT och min Mimmis. Trikåsjalen får vänta tills i höst...
Användarens profilbild
Av Upia
Hur får ni på er Meitaien?
Jag lånade ut min till en kompis med nyfödd och hon har svårt att få på den utan hjälp. Själv började vid 3 månader och då var det inga problem eftersom att han var stadigare då.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Tack för grattis!

Förlossningen gick bra, snabbt, hemma, oassisterat (alternativet var bil och dessutom ville jag föda hemma) på natten med Hedvig sovandes bredvid. Hon blev glad av att bli väckt och ha fått en lillasyster.

Flytten gick bra och vi trivs i Skåne, fast Hedvig saknar dagis. Hon som ogillade dagis starkt utom sista månaderna.

Jag knyter MeiTaien runt midjan, lägger Reidun på tyget, fäller upp det, håller fast remmarna, ibland ena med hjälp av tänderna, lindar remmarna om mig, knyter... Reidun är rätt stadig och jag har gjort det förut med större barn, det är kanske därför det går bra.

Jag har tyvärr ingen kamera (för min disträe make hängde den på en gren i skogen och efter någon vecka var den inte så bra längre). Men R syns ändå inte i MeiTaien... och nu är hon ledsen och vill att jag ska gå runt...

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?