- ons aug 20, 2008 15:01
Nu har vi en liten nyfödd Reidun att bära - och helt oväntat är en MeiTai jag sydde när Hedvig var drygt ett år helt perfekt att bära i. Hon sitter så bra upprätt i den som en liten groda och remmarna ger jättebra stöd för kroppen. Mycket bättre än trikåsjalen, tycker jag. Den är hög, så huvudet får bra stöd - fast hon är rätt stadig, huvudet behöver inte hållas fast.
Fyraåriga storasyster kan bära Reidun på ryggen med MeiTaien - det gjorde hon igår in på sjukhuset för PKU-testet. Vi fick en skojig kommentar av en barnmorska - "Är det den RIKTIGA bäbisen du har där?!" sa hon förskräckt. Det skojiga var att var hade vi annars bäbisen, tänkte hon? I min ryggsäck eller hemma med pappan eller??
Fyraåriga storasyster kan bära Reidun på ryggen med MeiTaien - det gjorde hon igår in på sjukhuset för PKU-testet. Vi fick en skojig kommentar av en barnmorska - "Är det den RIKTIGA bäbisen du har där?!" sa hon förskräckt. Det skojiga var att var hade vi annars bäbisen, tänkte hon? I min ryggsäck eller hemma med pappan eller??