Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Malinkr
Gör min inläggsdebut med en rolig historia:

Min man var på kvällspromenad med dottern i sjal på magen igår då han mötte ett tufft "ungdomskillgäng". De tittade länge och väl på man+dotter som sov instoppad i sjalen, och när han gått förbi hojtar de:

-Ey, killen e gravid!!!

Lite sött tyckte jag. Man kan ju hoppas att de sjalar själva när de får barn nu när de sett hur man gör :D .
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Den komentaren fick jag också när Millie var nyfödd.
-Men, fick inte du barn nyss?

När jag var och hälsade på på jobbet trodde barnen att hon inte fötts ännu.
Av eamane
:lol:

Kan ju undra om den där gravida "killen" som nyss födde bär i sjal nu :wink: Ni vet, han den där omopererade tjejen i England... :P
Användarens profilbild
Av Myrten
När jag bar Lova tre veckor gammal fick jag kommentaren "men oj, nu är det snart dags va?" från en manlig äldre bekant. Han tyckte det var lite pinsamt när han insåg att barnet redan var ute.
Användarens profilbild
Av tlillan
:rofl:
Användarens profilbild
Av Malinkr
Ja, folk vet inte riktigt vad de ska tro, speciellt när barnet är helt instoppat i sjalen. Jag har ofta en jättestor vindjacka omkring oss, och då ser jag faktiskt gravid ut. Så jag klandrar inte folk att de tror det efter en snabb blick.
Jag som är nyfrälst sjalare vill gärna "sprida ordet" så jag ser mig själv som en reklampelare när folk tittar två gånger. :D Hitills är det inte så många som har frågat mig om sjalen, men jag tänker att de kanske går hem och googlar...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?