Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Någon som har provat en easyhug? Är de nått o ha?

Kan inte bestämma mig för vilken typ av sjal jag ska köpa... känner att en långsjal inte är nått för mig för jag kommer aldrig att fixa knytningen o allt detta tyg! Phuuu måste ju bli tokvarmt...

Ringsjal är de bra då?

Har en väninna som har en "sköldpadda" tror jag hon sa att den hette som jag kunde få... Någon som vet om de är bra???

Baby björn selen får jag tokont i axlarna av så den går bort, bra korta stunder visserligen.

VI ska åka till Belgien i september o kolla på F1 så jag måste skaffa mig nått typ av bärhjälpmedel innan dess för vagnen orkar jag inte dra runt där bland allt folk...

Vad är bäst enligt er???

Vår dotter är snart 2månader...
Senast redigerad av jesifer den tis aug 19, 2008 11:29, redigerad totalt 1 gånger.
Av jesifer
Vår lilla flicka är snart 2månader...
Användarens profilbild
Av mica
Sjal är mycket om vana. Ett bra tips är att söka upp en sjalträff och testa. När man fått in knycken så knyterm an med sjalen snabbt och rätt enkelt.

Jag har testat Easyhug och på plussidan är att den är rätt enkel att ta på, sval att använda. Nackdelar tyckte jag var att man inte kan reglera den. Dvs om du ska använda både inomhur och utomhus tex på vintern så kan man behöva två olika storlekar tror jag. Och då den inte har något tvärband som man knyter med sjal så gäller det att barnet inte är ett "jag hänger mig bakåt utåt så mycket jag kan för det är kul"-barn. För det tror jag inte den klarar.

Ringsjal tycker jag mest är för kortbärande. Den belastar ju bara ena axeln så det blir lite snett efter ett tag.
Av jesifer
Blir det inte väldigt varmt med dessa långa sjalar???
Användarens profilbild
Av naimiez
Oj, missade det :oops: :wink:

Jag säger en vävd långsjal om ni skall gå runt mycket, en trikåsjal också men den kanske blir urvuxen snart. En sele är bra men de är från 4 månader.....får se om någon svara som burit bebis i sele....

Är intetionen att ni inte skal ha med er vagnen för långa stunder? Vävd sjal på magen och en ryggsäck på ryggen! Oftast knyter man och har jackan utanpå.....

Tittat på easyhugen och den ser bra ut. Har dock inte testat själv.....kanske ett alternativ till långsjal. Ringsjal rekommenderar jag bara för kortare bärtider då den enbart belastar ena axeln.

Vart bor du? Kanske kan komma och prova på någon sjalträff.... ;-)
Av jesifer
Jo vagnen ska med men tror inte att jag tänker ta med den in på banområdet för där är väldigt trångt med allt folk...
Ska tilläggas att vi kommer gå rätt mkt men oxå sitta på läktaren rätt mkt...
Användarens profilbild
Av naimiez
jesifer skrev:Blir det inte väldigt varmt med dessa långa sjalar???
Jo ibland men man tar en tunnare tröja på sig själv.....och tar jackan utanpå, alltså inte under sjalen....
Av jesifer
Jag bor utanför Borås,,, vet inte om det finns några sjalträffar här i närheten men nu känns det som om tiden är lite knapp eftersom vi åker första helgen i september...
Vill inte lägga massa pengar på en sjal som inte passar oss...
Vill att det ska vara snabbt o enkelt o använda den...
Användarens profilbild
Av naimiez
Bor du hitom mot Gbg? I Borås finns det en del som bär och de tröäffas nog gärna och testar ;-) Själv kan jag möta upp på Öppnis i Mölndal på fredag och där kan du få testa det mesta ;-)
Användarens profilbild
Av UWO
Det lilla jag har testat så tycker jag långsjalen varit bäst.
Ringsjalen tyckte jag om när de var sådär mellanstora, typ 6-12 månader.

Har dock inte sjalat riktigt små speciellt mycket dock. (hoppas det är ok att jag svarar ändå :) ).
Har inte provat trikåsjal alls.
Av Jinxan
Jag skulle aldrig ha en långsjal,just för att knyta är jobbigt osv.Men det var inte sååå jobbigt. :)

Har en tri-cotti och en hemmasydd dubbelbärpåse (typ easyhug) men föredrar att använda långsjalen. Bärpåsarna fungerar intelika länge :(
Användarens profilbild
Av mica
Med en så liten hade jag köpt en trikåsjal. Det finns tunnare varianter, tex Sino, som inte är varma. En trikåsjal är lite enklare att knyta också. Den är ju töjbar och det förlåter om man är nybörjare.

En begagnad trikåsjal brukar inte kosta så mycket. Kolla här på SB tex. Och då hinner du testa och lära dig att knyta rätt också.
Användarens profilbild
Av emellen
Ett annat alternativ är att köpa en sele som fungerar från pyttisar, jag skulle rekommendera Manduca som har spädbarnsinsats för att få bebisen i grodställning och som är lätt att ta på och avlastar toppen (i alla fall för mig!).

Är det ingen som kan ge mig några ord p[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?