Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Pétronille
Har förgäves försökt bära mitt pyre på ryggen men han är bara missnöjd. Fattar inte vad det är för fel. :hmm: Han gillar ju att sitta i trikåsjalen fram, men när jag tar fram den vävda och slänger upp honom på ryggen så gnäller han och trilskas. Jag försöker gunga och vagga för att han ska komma till ro, men det hjälps inte.

Jag bar lillan jättemycket på ryggen från den här åldern (3-4 månader), så jag är van vid ryggbärning, det är ju så himla praktiskt och så avlastar det på ett helt annat sätt. Kan det vara att jag inte kan stoppa in huvudet i sjalen på samma sätt, att han känner sig mindre trygg? Försöker med en extra sjal kring huvudet, men då skriker han bara ännu mer och trilskas så jag lyckas inte få den på plats.

Några tips?
Användarens profilbild
Av Alven
Bära med vävd sjal fram ett tag så det blir den gradvis övergång?
Av Pétronille
Alven skrev:Bära med vävd sjal fram ett tag så det blir den gradvis övergång?
Hmm kanske en idé. Har inte tänkt på att det skulle va så stor skillnad för bebisen...
Användarens profilbild
Av Alven
Pétronille skrev:
Alven skrev:Bära med vävd sjal fram ett tag så det blir den gradvis övergång?
Hmm kanske en idé. Har inte tänkt på att det skulle va så stor skillnad för bebisen...
Jag tror nog att det är en viss skillnad, det måste ju vara lite svårare att röra sig fritt i en stummare sjal...
Användarens profilbild
Av soffan
Eller bära i trikå ett tag på ryggen :roll:
Av Pétronille
Jag har löst problemet! Det var huvudet! :D
Jag misstänkte det men när jag försökte sno en sjal runt huvet som jag gjort med lillan blev han ännu argare. Så hittade jag en annan sjal, som var stadigare, och gungade honom till ro, och då satt han sen och snarkade jättelänge på ryggen. :lol:
Han har ett helt annat temperament än lillan. Han blir liksom arg på en gång då han är trött och inte kommer till ro...
Användarens profilbild
Av Alven
:vågen:

Ibland förbiser man det enkla... :D

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?