- sön aug 17, 2008 11:11
Nu har jag testat de flesta knytningar med min Hoppe som är 4.6 meter lång, vilket verkar vara den vanligaste längden på sjalar. Och hur jag än knyter så får jag massor av tyg över som hänger och dinglar kring benen på mig. Även vid omslutet kryss på magen och omslutet på ryggen blir det mycket tyg över, så mycket att jag måste dra det ett extra varv runt midjan. Gör jag något fel tro? Tycker jag gör exakt enligt instruktionerna.
Är det så här för er andra också? Att det blir långa ändar som hänger nästan till marken?
Jag är inte så stor visserligen, 160 cm och ca. 60 kg (om jag avrundar nedåt...
) men många andra verkar ju använda ännu längre sjalar än 4,6m.
Jag har mätt de överblivna ändarna flera gånger och konstaterar att jag skulle avvara minst en meter av sjalens längd och ändå kunna göra alla knytningar. Funderar på om jag ska kapa min 4,6 hoppe eller om jag ska byta den mot en kortare. Är det dumt? Kan ni komma på någon bra anledning, som jag själv inte tänkt på, till att jag ska släpa runt på för mycket tyg?
Är det så här för er andra också? Att det blir långa ändar som hänger nästan till marken?
Jag är inte så stor visserligen, 160 cm och ca. 60 kg (om jag avrundar nedåt...

Jag har mätt de överblivna ändarna flera gånger och konstaterar att jag skulle avvara minst en meter av sjalens längd och ändå kunna göra alla knytningar. Funderar på om jag ska kapa min 4,6 hoppe eller om jag ska byta den mot en kortare. Är det dumt? Kan ni komma på någon bra anledning, som jag själv inte tänkt på, till att jag ska släpa runt på för mycket tyg?