Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av lillvilda
Jag ska snart få träffa filuren som ligger i magen och gömmer sig! Nu börjar vi räkna ner dagarna och packa BBväskan. Det blir vårt andra barn och vi bar vår "stora" kille från han var 1 vecka gammal MEN en här gången ska bebisen komma med kejsarsnitt och jag är sugen att verkligen bära från start.

Jag vill packa ner sjalen i BBväskan den här gången men har ju ingen aning om exakt hur tokigt ont jag kommer ha efter snittet, är det ens en möjlighet att jag kommer kunna bära barnet på BB? Hur mådde ni andra efter snittet, det blir ett planerat snitt för min del. Hur lång tid tror ni det tar innan jag kan bära bebisen i sjalen? hur knyter jag bäst?

ja ni hör ju alla tips å råd är välkomna :-D
Av Ponyo
Jag mådde otroligt bra efter mitt snitt, och var uppe och gick redan dagen efter. Tio år tidigare gjorde jag en bukoperation som liknar ett snitt mycket, och då hade jag otroligt ont efter.

Får lite känslan att ju tidigare man är uppe och rör sig, desstu bättre mår man i förlängningen (om man inte har otur och får komplikationer)

Tror nog att du kommer kunna bära ganska så snart efter snittet, och det är nog lättare att bära i sjal än famnen.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
Jag mådde också väldigt bra efter mitt snitt o var uppe dagen efter - man bör upp så snart som möjligt för att få igång magen igen som annars lätt blir lite trög. Bebis fick jag bära direkt, men inget tyngre. Så jag tror absolut att du kommer kunna sjala redan första veckan!

Lycka till!!
Användarens profilbild
Av lillvilda
Bubbi: åh det lät bra! Hoppas jag oxå kommer kunna ta mig upp på benen rätt snart. Det vore skönt! å jag har oxå funderat på de att det borde vara lättare att bära i sjalen. det ska bli väldigt mysigt att stoppa ett litet nykläckt pyre i sjalen igen.
Användarens profilbild
Av lillvilda
Hs Bobbo skrev:Jag mådde också väldigt bra efter mitt snitt o var uppe dagen efter - man bör upp så snart som möjligt för att få igång magen igen som annars lätt blir lite trög. Bebis fick jag bära direkt, men inget tyngre. Så jag tror absolut att du kommer kunna sjala redan första veckan!

Lycka till!!
å vad härligt det låter tack! jo det dröjer nog innan jag kan sjala storebror :cry: men det får hans pappa göra tillsvidare. Bra med rådet jag ska försöka ta mig upp så fort jag kan så magen kommer igång.
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo
lillvilda skrev:
Hs Bobbo skrev:Jag mådde också väldigt bra efter mitt snitt o var uppe dagen efter - man bör upp så snart som möjligt för att få igång magen igen som annars lätt blir lite trög. Bebis fick jag bära direkt, men inget tyngre. Så jag tror absolut att du kommer kunna sjala redan första veckan!

Lycka till!!
å vad härligt det låter tack! jo det dröjer nog innan jag kan sjala storebror :cry: men det får hans pappa göra tillsvidare. Bra med rådet jag ska försöka ta mig upp så fort jag kan så magen kommer igång.
Jag fick något lätt laxerande och sen var den saken ur världen!!!
Av Ponyo
SQ skrev:Sjalar ärbästa hjälpmedlen efter snitt! :D Jag förstår inte hur jag klarade mig utan när C föddes. Nu senast bar jag i sjal kvällen efter snittet. Z föddes vid 11 och vid 19.00 var jag på prommenad i korridoren med henne i Sinon. Använd sjalen och undvik tung vagn så mycket som möjligt är mitt råd.

Lycka till! :heart:
Ja, ska man ha vagn så måste man nog ha en med svängbara hjul. Annars blir det för tungt.
Användarens profilbild
Av ericah
Nu blev ju mitt snitt en stor bukoperation och jag har mitt ärr från strax över naveln och neråt. Hade iaf M i sjalen efter några dagar när jag i rullstol blev skjutsad till biblioteket för att komma ut på nätet. Jag höll gärna en hand under rumpan för att det tryckte på såret men det problemet har man nog inte med bikinisnitt. Så packa ner sjalen i BB-väskan.
Användarens profilbild
Av Safireee
Det blir nog inga problem att bära i sjal. Vi bar vår lilla i famnen på BB eftersom jag inte riktigt vågade testa med ringsjalen, men det hade nog inte varit några problem om jag gjort det. Iofs gick jag ju lite framåtböjd de första dagarna, men det är nog ingen risk att barnet trillar ur direkt om man bara knyter som man ska. Lycka till!!
Användarens profilbild
Av Ullegulle
När min kejsarinna kom till världen så var det ingen på uppvaket (jag var sövd) när jag vaknade och därför fick jag inte smärtstillande i tid.
Då gjorde det redigt ont!
Sen var jag groggy i ett par dagar men det berodde på att jag inte tålde kodeintabletterna jag fick..
Det kommer säkert att funka med bärandet från start. :D
Lycka till! :heart:
Användarens profilbild
Av puppan
Båda mina tjejer är födda med planerat snitt. K börjades sjala när hon var tre veckor och med E hade jag med sjalen på BB.

Min sambo fick inte vara kvar så det var skönt att ha E i sjalen när jag skulle hämta mat ex.
Av shai
Jag födde helt oplanerat med katastrofsnitt när Abbe föddes 06. Men jag var på benen redan samma dag. visst 17 hade jag ont och jag hade sjalen med till bb, men bar inte i den förens jag kom hem 3 dagar senare. Mitt snitt strulade lite efteråt, eftersom agrefferna släppte, så det glipade. första snittet syddes med stygn som försvann av sig själv, betydligt bättre i mitt tycke :)
Men under de 3 första veckorna upplevde jag det som betydligt lättare att bära A kortare sträckor i sjalen, än att dra honom i liggvagnen

Lycka till!!!
Användarens profilbild
Av lillvilda
åh vad roligt att höra att de flesta av er iaf varit på benen och med sjal inom en rätt kort tid. Jag väntar mig att jag inte kommer må så bra men det kommer klia i mina sjalfingrar att få knyta in den lilla grodan så snart jag orkar.
Av morotsstavar
Jag bar sonen från andra eller tredje dagen (är inte riktigt säker) efter mitt ks.
Lycka till

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?