Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av surftrollet
Ungefär. Eller kanske mer? :räknar: Jo, på ett ungefär. 10 h var vi ute i ganska mycket terräng.

Jag känner mig lite sliten idag faktiskt. Jätteful solbränna har jag med, där bandet mellan axelbanden på selen har satt sitt avtryck.

Om någon annan har funderingar på kortare vandringar så var sträckan Omberg - Ödeshög längs Vättern väldigt vacker, men runt 2 mil kanske är i ambitiösaste laget för helt otränat folk. ;)
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Bra jobbat! :rock:
Av doc
esarina skrev:Ungefär. Eller kanske mer? :räknar: Jo, på ett ungefär. 10 h var vi ute i ganska mycket terräng.

Jag känner mig lite sliten idag faktiskt. Jätteful solbränna har jag med, där bandet mellan axelbanden på selen har satt sitt avtryck.

Om någon annan har funderingar på kortare vandringar så var sträckan Omberg - Ödeshög längs Vättern väldigt vacker, men runt 2 mil kanske är i ambitiösaste laget för helt otränat folk. ;)

tufft...
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
Härligt!! vad väger barnet :?:
tänkte mig en kortare fjällvandring nästa sommar, med f´s kusiner. typ 2 dar med spännande övernattning i tält. ovan trädgränsen för att slippa mygg då förståss... så man vet hur man kan bära..
Av surftrollet
Nolina skrev:
esarina skrev:Ungefär. Eller kanske mer? :räknar: Jo, på ett ungefär. 10 h var vi ute i ganska mycket terräng.

Ja, iaf om man har två gåendes barn :lol: Det låter som ni haft det väldigt trevligt :D
Dina barn skulle inte ta sig fram för egen maskin på en del ställen på den leden dessutom. ;) Och det var ganska ont om barnvänliga rastplatser. H sov när vi gick förbi en dessutom, så det var bara att traska vidare. Men det är vackert längs sjön. :heart:

Vi hade ingen aning om var vi skulle lägga ambitionsnivån men det funkade ju iaf, även om vi var ute längre än vi trodde. Och vi fick sova till 11 i morse. :shock:

Bilderna
Användarens profilbild
Av Elfsborgslinda
:shock: 8 timmar, även om selen är ergonomisk så aj...
Av surftrollet
Elfsborgslinda skrev::shock: 8 timmar, även om selen är ergonomisk så aj...
Nejdå, ingen större fara egentligen. :) Ryggen mådde helt OK efteråt. Låren var lite möra efter alla stigningar, men idag är deth elt OK igen fastän jag är otränad.
Av surftrollet
Emmamedhunden skrev:Härligt!! vad väger barnet :?:
tänkte mig en kortare fjällvandring nästa sommar, med f´s kusiner. typ 2 dar med spännande övernattning i tält. ovan trädgränsen för att slippa mygg då förståss... så man vet hur man kan bära..
12,5 senast vi vägde honom, så kanske 13 nu.

Jag tror att terräng, övrig packning och hur bärvilligt barn man har är mer begränsande än barnets vikt. Efter lunch ville han eg hellre gå själv/stanna och leka på stranden, krävdes lite övertalning för att gå vidare.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Det är ungefär som vår klump. Imponerande! Jag hade inte orkat bära honom i åtta timmar... men jag har lite halvtaskig rygg också. Men visst känns det lite extra i benen när man bär länge, det märks att de får förflytta ett antal kilo mer än de är vana vid!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Vad härligt det låter, trots allt.. :D
Det konstiga är att man får ont på fel ställen tycker jag när man burit länge.
Vandra har jag velat göra länge, blir mest bara väldigt långa långpromenader.

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?