Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plommis
Nu bär det snart av till Gotland för en veckas semester!
Tänker fortfarande i de gamla invanda icke-sjalbanorna ibland och funderade över hur all packning och vagn skulle få plats i bilen när jag insåg att vagnen faktiskt kan stanna hemma. Den kommer ju att funka dåligt både på promenader i naturen och i Visby.

Bebis Tyra bärs oftast i en moby eller en lååång Ulli men jag har hittills bara vågat mig på dubbelt omslutet kryss. Kanske är det läge att prova något nytt nu? Hon hinner bli 2,5 månader och är (hyfsat) stadig i nacken. Tips :) ?

(Hoppas att denna tråd hamnade rätt...)
Användarens profilbild
Av millla
Vi är också på Gotland nu! :hello: Var ska ni hålla till?

Vi fick inte heller plats med vagnen, men har en gammal vagn ståendes här som vi kan använda. Jag skulle nog ha svårt att vara helt utan vagn, tycker det är lite för varmt för att sjala nu. Iallafall dagtid i denna värmen. Åsså tycker jag att det är skönt att Lill-L kan ha vagnen och sova i.
Jag sjalar mer än gärna men är nog ganska förtjust i vagnen åxå... det ena behöver ju inte utesluta det andra!
Av doc
millla skrev:Vi är också på Gotland nu! :hello: Var ska ni hålla till?

Vi fick inte heller plats med vagnen, men har en gammal vagn ståendes här som vi kan använda. Jag skulle nog ha svårt att vara helt utan vagn, tycker det är lite för varmt för att sjala nu. Iallafall dagtid i denna värmen. Åsså tycker jag att det är skönt att Lill-L kan ha vagnen och sova i.
Jag sjalar mer än gärna men är nog ganska förtjust i vagnen åxå... det ena behöver ju inte utesluta det andra!
Lycklig du är att ditt barn sover i vagnen. :) Min lilla sover antingen i sängen eller i sjalen.
Av Aelia
En sele eller en MT kanske, nu när det är så varmt :lol:
Användarens profilbild
Av millla
doc skrev:

Lycklig du är att ditt barn sover i vagnen. :) Min lilla sover antingen i sängen eller i sjalen.
Ja det är skönt, hon gillar vagnen för det mesta, somnar där nästan alltid när vi är ute och går. Men senaste dagarna har hon varit lite missnöjd och vill gärna komma upp och se sig omkring. Men det är bara om hon är för pigg för att sova. Då är det bra att ha sjalen med sig så man kan bära en stund istället. Dessutom är sjalen mysig att bädda med i vagnen till kvällen när det blir svalare... Den är bra till mycket!
Användarens profilbild
Av millla
millla skrev:
doc skrev:

Ja det är skönt, hon gillar vagnen för det mesta, somnar där nästan alltid när vi är ute och går. Men senaste dagarna har hon varit lite missnöjd och vill gärna komma upp och se sig omkring. Men det är bara om hon är för pigg för att sova. Då är det bra att ha sjalen med sig så man kan bära en stund istället. Dessutom är sjalen mysig att bädda med i vagnen till kvällen när det blir svalare... Den är bra till mycket!
Dessutom älskar jag att man kan packa med sig en massa saker i vagnen när man ger sig ut, som man slipper bära.... :wink:
Användarens profilbild
Av millla
Aelia skrev:En sele eller en MT kanske, nu när det är så varmt :lol:
Mmm, har både och. Men det blir varmt ändå, hud mot hud, även om man har en tunn tröja emellan. Både jag och bäbis är nog ganska varma av oss...
Av Aelia
millla skrev:
Mmm, har både och. Men det blir varmt ändå, hud mot hud, även om man har en tunn tröja emellan. Både jag och bäbis är nog ganska varma av oss...
beco butterfly kanske då, den har ju tyg mellan hud
Användarens profilbild
Av millla
Aelia skrev:
millla skrev:
Nja, kanske det. Men det finns såååå många sjalar som står högre upp på min önskelista än en ännu en sele..... :wink:
Användarens profilbild
Av Plommis
Aelia skrev:
millla skrev:
Jag citerar och visar vad ni kloka kvinnor tycker :) för min man som anser att jag har tillräckligt många sjalar :roll:.

(Har visserligen en MT som är lite stor men det kanske funkar att bära i grodposition..hm.. ska testa...)
Användarens profilbild
Av Plommis
Vad kul! Har ni det bra? Var är ni?
Vi ska bo på en gård, i hyrd stuga i metropolen Kräklingbo ("Finns det vekligen ett ställe som heter så?" undrade min stora dotter skeptiskt). Därifrån blir det nog ett par turer till Visby och så kör vi nog runt lite i närheten, främst på Östkusten. M jag skulle gärna ta en tur söderut också... Vi får se vad Tyra säger - hon är inte så bilvan.
Kanske åker vi till vikingabyn - det verkar kul för de stora barnen.

Har du något bra, barnvänligt utflyktstips annars?
Användarens profilbild
Av millla
Plommis skrev:
Vad kul! Har ni det bra? Var är ni?
Vi ska bo på en gård, i hyrd stuga i metropolen Kräklingbo ("Finns det vekligen ett ställe som heter så?" undrade min stora dotter skeptiskt). Därifrån blir det nog ett par turer till Visby och så kör vi nog runt lite i närheten, främst på Östkusten. M jag skulle gärna ta en tur söderut också... Vi får se vad Tyra säger - hon är inte så bilvan.
Kanske åker vi till vikingabyn - det verkar kul för de stora barnen.

Har du något bra, barnvänligt utflyktstips annars?
Haha, Kräklingbo är verkligen ett snyggt namn, man blir genast sugen på att åka dit... :lol:
Vi har, eller egentligen svärfar, ett hus i Eksta, strax söder om Klintehamn. På västra sidan alltså.
Utflyktstips, hmm, Kräklingbo ligger ju nära Katthammarsvik och Ljugarn, där bör ju finnas en del att se och göra. Annars är det väldigt vackert vid Holmhällar som ligger söderut, nästan ända nere vid sydspetsen. Ett raukområde där dom bl.a. spelade in filmen Pensionat Oskar om jag inte minns fel.
Visby tycker jag bara känns jobbigt och smockfullt med folk så här på sommaren, har ledsnat på att det är så turistigt (haha, själv turist, jag vet...). Jag vet inte hur gamla dina barn är men Kneippbyn finns ju, men det är nog också mycket folk där. Nä, du hör ju, jag har inga bra tips... Jag gillar mest att göra ingenting när vi är här. Slappa, gå promenader vid havet och bada om vädret tillåter. Vi har varit här så mycket att vi betat av de flesta av "turistattraktionerna". Men Gotlands natur är ju vacker så mitt tips är att njuta av den!
Användarens profilbild
Av millla
Nu kom jag på en grej som vi tycker är kul. Gå på travet på Skrubbs! Vi går nästan aldrig på trav annars men när vi är här på Gotland har det blivit en grej vi gör varje sommar. Trav är skitkul, och här på en liten travbana törs man vara nybörjare och ställa de dumma frågorna för att fatta hur man spelar :lol:
Användarens profilbild
Av Plommis
Tack snälla milla för alla bra tips!
Holmhällar är supefint men jag hade helt "glömt bort" det. Stora barnen är sju och nio och skulle säkert älska Kneippbyn (men jag är bara lite rädd för att det kommer att vara helt knökfullt med folk...). Håller med om att Visby blir lite väl folktätt - särskilt under medeltidsveckan... Travet låter superkul!

Min kompis har ett andelshus i närheten av Klintehamn och jag var där och hälsade på en kväll i oktober förra året. Tyvärr var det mörkt ute och dessutom var jag inne i värsta dimman av graviditetsillamående så jag såg inte mycket av hur det såg ut i trakterna...
Användarens profilbild
Av millla
Plommis skrev: Min kompis har ett andelshus i närheten av Klintehamn och jag var där och hälsade på en kväll i oktober förra året. Tyvärr var det mörkt ute och dessutom var jag inne i värsta dimman av graviditetsillamående så jag såg inte mycket av hur det såg ut i trakterna...
Graviditetsillamående och Klintehamn en oktoberkväll.... låter inte kul något utav det... :lol:
Fårö är åxå fint. Någonstans längs västra sidan ska det finnas ett ställe längs stranden där några gjort som en utställning eller installation av en massa olika saker som flutit iland från havet. Roligare än det låter. Kommer inte ihåg vad det heter, tyvärr.

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?