Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Lindiwe
Jag börjar fundera på om jag skulle ta och flytta hit till Sydafrika och öppna en butik med sjalar och selar. Vart jag än går blir jag stoppad av folk som vill veta var jag köpt min sjal (har med en gauze och en ringsjal) och som vill få en demonstration i hur man knyter sjalen. De tycker att det är så smart och ser så skönt ut! Och det har de ju helt rätt i. Naysa är riktigt snäll och går med på att jag knyter upp sjalen lite och visar dem hur hon sitter och hur jag knyter. Nu känns det så lätt att knyta upp henne i sjalen att jag vågade mig på att göra det efter kyrkan i söndags och idag gjorde jag knytningen i ett jättestort shoppingcenter, båda gångerna hade jag ca 100 åskådare!
En kvinna i kyrkan visade också hur hon slängde upp sin ettåring på ryggen och knöt upp henne i en handduk. Hon berättade också att det finns en slags stor säkerhetsnål som de använder som extra säkerhet när de ska bära under längre stunder. Jag har inte vågat mig på någon ryggknytning än, men det är mest för att jag vill ha ögonkontakt med Naysa så mycket som möjligt.

På torsdag ska vi till ambassaden för att få Naysas pass och sedan åker vi till flygplatsen. Jag hoppas att Lufthansas strejk är över då, annars kan det nog bli en jobbig resa hem!
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Apelsin skrev:Vad kul att de är intresseradde av långsjalar.

Naysa, vilket fint namn :heart:, kommer hon behålla det(antar att det är hennes ursprungsnamn)?
Ja, Naysa är det namn de gav henne på barnhemmet. Det är ett hebreiskt namn och det betyder ett mirakel från Gud och hon fick det för att de tyckte att det var ett mirakel att hon överlevt! Hon lyssnar till sitt namn och använder det om sig själv så vi har bestämt oss för att behålla det som tilltalsnamn tills vidare. Vi har också gett henne namnet Signe men vi har inte kallat henne för det än. När hon blir större får hon välja vilket namn hon vill använda. :)
Användarens profilbild
Av Droppen
Vad härligt det låter och vad modig du är! :vågen:
Av anna m
Lindiwe skrev:

Naysa, vilket fint namn :heart:, kommer hon behålla det(antar att det är hennes ursprungsnamn)?
Ja, Naysa är det namn de gav henne på barnhemmet. Det är ett hebreiskt namn och det betyder ett mirakel från Gud och hon fick det för att de tyckte att det var ett mirakel att hon överlevt! Hon lyssnar till sitt namn och använder det om sig själv så vi har bestämt oss för att behålla det som tilltalsnamn tills vidare. Vi har också gett henne namnet Signe men vi har inte kallat henne för det än. När hon blir större får hon välja vilket namn hon vill använda. :)
:loving:
Användarens profilbild
Av sanna73
Lika underbart som vanligt att bli uppdaterade om ert äventyr :heart:
Av Kleopatrina
Lindiwe skrev:

:heart: :heart: :heart: :love:
Av Virriga familjen
Ååå så underbart att du berättar om det! :loving:
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Det låter som en spännande affärsidé. Kolla upp hur det är med lagar och regler kring företagande och sånt innan du flyttar bara :D .

Naysa, hur uttalas det? "Nay-sa" eller Najsa (som Kajsa).
Användarens profilbild
Av Lindiwe
Cinnamon skrev:Det låter som en spännande affärsidé. Kolla upp hur det är med lagar och regler kring företagande och sånt innan du flyttar bara :D .

Naysa, hur uttalas det? "Nay-sa" eller Najsa (som Kajsa).
De flesta här uttalar det som Kajsa men de afrikaanstalande säger ofta Naysha och när Naysa inte lyssnar på mig så säger jag Naysha åt henne och då vänder hon sig om och skrattar så jag antar att det är så de har uttalat hennes namn.
Användarens profilbild
Av miom
vad rörande....tårar...

min man kanske får job i Kapstaden och vill att vi följer med. det kanske är sjalar jag ska sälja där.....
Användarens profilbild
Av Lindiwe
miom skrev:vad rörande....tårar...

min man kanske får job i Kapstaden och vill att vi följer med. det kanske är sjalar jag ska sälja där.....
Nu får du inte gå och sno min affärsidé!!! :D
Fast så länge som du håller dig till Kapstaden så är det ganska ok...
Användarens profilbild
Av Lindiwe
miom skrev:vad rörande....tårar...

Nu får du inte gå och sno min affärsidé!!! :D
Fast så länge som du håller dig till Kapstaden så är det ganska ok...

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?