Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Som rubriken lyder, vilken sjal eller sele skulle du vilja kunna köpa i din hemstad? Min syster ska börja sälja bärprodukter och undrar vilka märken som är mest intressanta. Gärna en motivering om varför just ditt önskemärke. Jag har föreslagit Manduca-selar, för att män verkar tycka att det är enklast och tuffast med sele. Sjalar är jag sämre på men tycker att Loomas sjalar är bra för att de är smidiga i tyget och välgjorda.
Fler idéer? Tacksam för svar!

PS, sjalarna/selarna kommer att finnas i Uppsala...
Användarens profilbild
Av jag71
Jag skulle vilja ha en massa olika märken på sammaställe. Föredrar nog hoppis, bb-slen och mimmis krinklade. Easyn är också mysig. Diddysar är ingen favorit även om de är jättesnygg. Kommer inte överens med ringon.
Användarens profilbild
Av willywonka
jag tror på flera olika märken, alla har ju olika favoriter 8) så om jag får välja beco och kozy :wink:

ska de säljas på en redan existerande affär? *nyfiken i en strut*
Användarens profilbild
Av zero.sara
Mameco, manduca och didymos skulle jag vilja kunna handla i butik :D
Mamecon tycker jag är en bra trikåsjal som räcker länge, manducan för att den är lite lik en BB i utseende (lättare att få folk at prova har jag märkt) och samtidigt är den bekväm att bära i. Didymos är mitt favoritmärke 8) så det kan jag inte riktigt motivera mer
Av avon
Manduca och Hoppediz skulle jag önska mig. Och nån trikåsjal också, sino eller mameco kanske.
Användarens profilbild
Av emellen
Jag håller med om många olika märken! Vore uppskattat att kunna klämma och känna och jämföra de olika märkena!
Användarens profilbild
Av fil-o-sofi
Tack för svar och tips! Syster ska inte öppna någon speciell butik, hon är sjukgymnast och ska inrikta sig mot blivande och befintliga föräldrar. Eftersom hon även arbetar mycket med ergonomiprodukter är barnbärandet något hon intresserat sig för när det gäller föräldrar. (Hon har väl även fått höra ett och annat från sin syster när hon pinades omkring med en babybjörn den allra första tiden...) ;-)
På sin mottagning kommer hon att sälja bärhjälpmedel, dock kan hon nog inte ta in så många olika märken, iallafall inte till en början.
Hon har frågat lite om babyloniasjalarna, vad tycker ni om dem?

BB-slen, BB-sling osv? Jag har en tricot-slen och tycker den är för tjock och otymplig. Hur är bb-slensjalen i jämförelse?
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Fast just BB-Slen osv finns ju på Babyproffsen (som jag antar finns även i Uppsala). Hellre något man inte brukar hitta i vanliga butiker. Manduca, någon trikåsjal och en eller två vävda (en tunnare typ gås eller tunn Hoppe och en tjockare i så fall). Hoppe eller Didy är ju förslag, men det är å andra sidan rätt dyra sjalar, kanske det inte är helt fel att titta på något billigare?
Användarens profilbild
Av zero.sara
Jag gillade tricotslen men den var varm. Då tyckte jag bättre om mamecon. Svalare och lite tunnare :) Har inte provat BBslen eller BBsling

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?