Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Cillan
Jag klagar absolut inte på värmen. Gillar inte när det klagas på värmen för jag tycker vi har så lite värme nu mera i Sverige. Men bara en liten fundering. Visst tycker jag att det är väldigt varmt och kan knappt stå ut med mig själv ibland för att jag känner mig svettig och klibbig. Hur gör man då om man bär på ett barn i sjal? Det måste ju bli ännu varmare med allt tyg runt sig plus en liten bäbis som svettas. Bär ni oavsett hur varmt det är och kan det inte i så fall bli för varmt för bebisen/barnet? Hur gör ni egentligen på sommaren?

Å så måste jag bara lägga till en sak. Var på stranden i helgen och höll stenhårt utkik efter barn i sjal som badade men såg ingen. Skulle så gärna vilja se ett barn som badar i sjal. Där emot såg jag något som gjorde mig väldigt upprörd och jag höll nästan på att gå fram och prata vett med föräldrarna men avstog. Det var gassande solsken och barnet som precis lärt sig krypa satt i solen utan solhatt. Efter ett bra tag satte de upp ett parasoll och skulle mata barnet med någon burkmat men då satte sig mamman under parasollet istället och ungen fick sitta i solen. Det var som att de inte ens tänkte på att ungen behövde skyddas från solen. Det roliga var att vi satt precis bredvid med ett stort strandtält och kämpade järnet för att få våran hund att stanna i skuggan (tältet var till för hunden och det var tillåtet med hund på den strandremsan vi var på). Sånt gör mig fruktansvärt upprörd.
Av sjaltokan
Visst är det varmt men det är ändå ganska få dagar som är riktigt varma. 8)

Vi har haft sonen i sjalen på stranden i skuggan och han har fått doppa fötterna men bada i sjön är han lite liten för tycker jag.

Dock blir vi rejält uttittade då dottern typ är ända barnet i hennes ålder som badar med solkeps på sig, och dessutom solskyddskläder. Det var t.o.m en tjej i 6-7 års åldern som frågade varför hon hade mössa på sig när hon badade, jag svarade för att det var för att slippa få solen i ögonen.
Av doc
Klagar inte heller, älskar värme. 8)
Lillan har bara blöja på sig och jag tar på något vitt och lätt plagg. Parasoll eller solarveil och går vi.

(var kan man bada med hund i Göteborg?)
Användarens profilbild
Av Cillan
doc skrev:Klagar inte heller, älskar värme. 8)
Lillan har bara blöja på sig och jag tar på något vitt och lätt plagg. Parasoll eller solarveil och går vi.

Oj glömde skriva att vi var på Öland. Jag har ett mail någonstans där det står vart man kan bada med hund i Göteborg men jag är för trött för att ta reda på det just nu. Vill du veta det kan jag kolla upp det vid ett annat tillfälle.
Av Virriga familjen
Det här med solhatt är ju lite pilligt ibland. Sonen sliter av sig den hela tiden även om vi knyter fast den ordentligt. Men de borde ju ändå se till att barnet var underparasollen.

Angående svettvarma dagar och sjal, så tycker jag att vår tunna hoppe Kairo är super.
Av doc
Cillan skrev:

Oj glömde skriva att vi var på Öland. Jag har ett mail någonstans där det står vart man kan bada med hund i Göteborg men jag är för trött för att ta reda på det just nu. Vill du veta det kan jag kolla upp det vid ett annat tillfälle.

Det vore jättesnällt om du skulle kunna göra det någon gång. Ingen brådska mormor är hos oss på besök och hon inte vill bada i havet tycker att det är kallt. Så vi stannar nog hemma en vecka till därefter blir det möjligt.
Användarens profilbild
Av Cillan
doc skrev:
Cillan skrev:

Det vore jättesnällt om du skulle kunna göra det någon gång. Ingen brådska mormor är hos oss på besök och hon inte vill bada i havet tycker att det är kallt. Så vi stannar nog hemma en vecka till därefter blir det möjligt.
Så här står det i mailet jag fått från Park- och naturförvaltningen Göteborgs stad: "Vid Askimsbadet, Härlanda tjärns badplats, Lillebybadet och Näsetbadet gäller hundförbud. På övriga platser är du välkommen att bada med din hund - bara du visar hänsyn till dina medbadare!"

Jag kan rekommendera Hästevik ute i Torslanda. Har inte badat där men haft picknick tidigt i vår och det är fint där. Eftersom inte Delsjön finns med som förbud borde man kunna bada där med om nu den inte tilhör Mölndals kommun helt och hållet men det tror jag inte.

Ska ni till Göteborg och sjala? :wink:
Av doc
Cillan skrev:
doc skrev:
Cillan skrev:

Så här står det i mailet jag fått från Park- och naturförvaltningen Göteborgs stad: "Vid Askimsbadet, Härlanda tjärns badplats, Lillebybadet och Näsetbadet gäller hundförbud. På övriga platser är du välkommen att bada med din hund - bara du visar hänsyn till dina medbadare!"

Jag kan rekommendera Hästevik ute i Torslanda. Har inte badat där men haft picknick tidigt i vår och det är fint där. Eftersom inte Delsjön finns med som förbud borde man kunna bada där med om nu den inte tilhör Mölndals kommun helt och hållet men det tror jag inte.

Ska ni till Göteborg och sjala? :wink:
Tack så mycket.
Blev så otroligt sugen på att få se havet... känner mig som muminpappan att jag måste ge mig av.. :?

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?