Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Halloj. Är helt ny här inne! :)

Har en dotter på tre månader(och som snart väger sex kilo!) Bär henne i en babybundler, helt ok enligt mig. Har kunnat bära långa stunder i den!

Nu är det dax att byta! Fast jag bär Ellen "högt upp" så börjar det svaja och hon glider ner av tyngden. Vill ha en långsjal(är det samma som vävd?!)

Vad tror ni skulle passa?! Har kikat på en Gauze sjal. Såg att ni lagt lite omdömen på den. Det var lite blandade?!

Bär henne i en manduca med, men den är mer för "utomhus bruk" så sjalen används mest inne under en timme eller två åt gången (Ellen vägrar sova längre stunder om det inte får ske i sjalen!) Dessutom tycker jag om närheten man får i sjalen, inte riktigt samma som i manducan!

Hoppas ni kan tipsa! Gauzen har jag möjlighet att få provbära i och det är tänkt att jag ska göra det idag, andra är det lite svårare att testa live!

Emma med Ellen Bellen.
Av Abunai
Långsjal kan både vara vävd och trikå, det är bara längden man syftar på. (typ över 4 meter)

En gauze är en tunn och skön sommarsjal och tycks om av många, så det blir säkert jättebra. Annars rekommenderar jag att du köper en vävd sjal som du tycker är snygg, de skiljer sig inte speciellt mycket åt.

Såg förresten att du bor i Kristianstad, vi hade tänkt träffas ett par stycken där imorgon. Då får du möjlighet att testa flera olika märken! :) http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... start=1185
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Då är det en vävd jag är på jakt efter!

Även om jag tycker om trikå, så mjuk och skön. Har fått för mig att en vävd inte är det.. Men det är säkert en löjlig ide´som snart ska försvinna!

Jag gillar färgerna i Gauze. Det är nog mycket därför jag har läst lite mer om den;)
Av Abunai
Ellen och jag skrev:Då är det en vävd jag är på jakt efter!

Även om jag tycker om trikå, så mjuk och skön. Har fått för mig att en vävd inte är det.. Men det är säkert en löjlig ide´som snart ska försvinna!

Jag gillar färgerna i Gauze. Det är nog mycket därför jag har läst lite mer om den;)
Det finns vävda sjalar som är väldigt hårda och sträva, men ingosat och begagnat är de nästan alltid mjuka och mysiga!
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Tyvärr finns det bara mei tai på tradera nu, senast jag kollade. Och det börjar kännas lite akut med en stadigare sjal. Har Ellen i sjalen nu, hon har sovit där i snart två timmar. Det börjar kännas kan jag säga..

Men å andra sidan tvättar man ju allt nytt till en bebis!
Av Abunai
Ellen och jag skrev:Tyvärr finns det bara mei tai på tradera nu, senast jag kollade. Och det börjar kännas lite akut med en stadigare sjal. Har Ellen i sjalen nu, hon har sovit där i snart två timmar. Det börjar kännas kan jag säga..

Men å andra sidan tvättar man ju allt nytt till en bebis!
Det säljs hur många sjalar som helst här på forumet under "säljes". Du har inte tid att träffas imorgon? 8)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Jag har nog all tid i världen.. Är mammaledig och tycker det är tråkigt.. Mammagruppen har inte börjat än(sätter allt mitt hopp till den ;) )

Så om ni ska träffas hade jag nog gärna kommit en sväng! Bara ni inte skrattar åt den enda knytning jag kan :)
Av Abunai
Ellen och jag skrev:Jag har nog all tid i världen.. Är mammaledig och tycker det är tråkigt.. Mammagruppen har inte börjat än(sätter allt mitt hopp till den ;) )

Så om ni ska träffas hade jag nog gärna kommit en sväng! Bara ni inte skrattar åt den enda knytning jag kan :)
Vad roligt! Håll koll i tråden som jag länkade till för att se var och när vi träffas någonstans. Klart att vi inte skrattar. :lol: Kanske kan passa på att lära dig någon ny då? :D
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Vad roligt! Håll koll i tråden som jag länkade till för att se var och när vi träffas någonstans. Klart att vi inte skrattar. :lol: Kanske kan passa på att lära dig någon ny då? :D[/quote]

Jag tror det blir en Gauze idag.. Om sambon kan tänkas vara hemma i någerlunda bra tid! Den verkar helt ok, ocj priset är bra i denn affär jag tänkt köpa den i!

Så om inget annat kan ni få lära mig knyta vävd sjal! Finns det andra än på magen, som passar en tre månaders?!
Av Abunai
Ellen och jag skrev:Vad roligt! Håll koll i tråden som jag länkade till för att se var och när vi träffas någonstans. Klart att vi inte skrattar. :lol: Kanske kan passa på att lära dig någon ny då? :D
Jag tror det blir en Gauze idag.. Om sambon kan tänkas vara hemma i någerlunda bra tid! Den verkar helt ok, ocj priset är bra i denn affär jag tänkt köpa den i!

Så om inget annat kan ni få lära mig knyta vävd sjal! Finns det andra än på magen, som passar en tre månaders?![/quote]

Roligt, vad blir det för färg? :)

Det beror lite på hur stadigt barnet är, men man kan ju knyta på höften och sedan olika varianter på magen. Och det är aldrig för tidigt att börja tänka och öva på ryggknyt. ;)
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Nu blir det ingen sjal idag.. JAg har fått feber och svettas som en tok.. Får nog se om jag dyker upp i morgon. Hade varit roligt!

Jag är sugen på någon blå nyans. Gillar blått och trivs i det! Så har väl folk ytterligare problem med att reda ut om det är en tjej eller kille jag har;)
Sambon ville ha en svart, men han valde svart manduca så denna gången är det min tur att välja!
Av Abunai
Ellen och jag skrev:Nu blir det ingen sjal idag.. JAg har fått feber och svettas som en tok.. Får nog se om jag dyker upp i morgon. Hade varit roligt!

Jag är sugen på någon blå nyans. Gillar blått och trivs i det! Så har väl folk ytterligare problem med att reda ut om det är en tjej eller kille jag har;)
Sambon ville ha en svart, men han valde svart manduca så denna gången är det min tur att välja!
Oj, vad tråkigt. Hoppas att du kryar på dig snabbt!
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag hoppar in här lite och gör :tumsup: för gås! Min första vävda var en underbar auberginegås som är mjuk och gosig och var relativt lätt att få till för en som aldrig knutit vävd förut (okej, jag hade provknutit en skrynkelgås, men i princip). Den avlastar ju inte riktigt lika bra som en tjockare sjal, men, tja, Dante väger närmare 13 kilo nu och det funkar bra att bära honom i gåsen fortfarande - nu blir det mest på ryggen men det går på magen också om man knyter ordentligt.
Användarens profilbild
Av Ellen och jag
Auroratiger skrev:Jag hoppar in här lite och gör :tumsup: för gås! Min första vävda var en underbar auberginegås som är mjuk och gosig och var relativt lätt att få till för en som aldrig knutit vävd förut (okej, jag hade provknutit en skrynkelgås, men i princip). Den avlastar ju inte riktigt lika bra som en tjockare sjal, men, tja, Dante väger närmare 13 kilo nu och det funkar bra att bära honom i gåsen fortfarande - nu blir det mest på ryggen men det går på magen också om man knyter ordentligt.

Det blir med all sannolikhet en Gås. Tänkte åka och köpa idag. Har varit lite febrig ju..

Den är inte så dyr, om jag nu mot förmodan inte skulle gilla en vävd sjal;) har svårt att tro det men.. Och är det så att vävd passar mig lika bra som trikå har gjort så lär jag köpa iallfall en till, så jag kan variera mig! Färger är alltid kul!

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?