Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Såg häromdagen en mamma med babybjörn på loppis. Det lustiga var att hon bar babybjörnen över axeln och bebisen i famnen. Tyvärr hade jag inte Tella med mig annars hade det varit lite kul att få visa Underbara Sjalen för en sån mamma. :lol:
Av doc
Jag såg också en mamma idag med en pytteliten bebis i babybjörnen. Samma ögonblick fick jag otroligt dåligt samvete att jag också bar mitt barn i en sån sele länge sedan.
Vår babybjörn är redan såld (har en fin sjal istället) men har fortfarande svårt att lugna samvetet. :?
Skulle vilja bära min lilla hela tiden för att demonstrera hur mycket bättre det är att bära i sjal men än så länge är det bara äldre tanter som tittar nyfiket.
Av suramin
Jag skulle också hellre bära bebisen över axeln isf att sätta på mig tortyrredskapet :wink:.

Såg också en babybjörnbärare för ett par veckor sedan. Barnet bars framåtvänt och det intressanta var att bebisen försökte hålla upp benen i grodposition.
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Jag var också en sån med A tills han var ca 6 månader.
Det var vår underbart gulliga tant som jobbar på lilla apoteket här som sa: oj, det måste bli många intryck på en gång för dig! till A när jag hade honom framåtvänd i BB:n. :oops: Det var efter det jag köpte en bärpåse och provade ut en Ergo för första gången.

Fast, vet ni, när jag ser de som bär sina barn så blir jag lite glad iaf, oavsett om de bär i BB eller något annat. För det är ändå så skönt att se bebisar som får närkontakt... :D
Sen är det väl väldigt tråkigt att inte fler stora kedjor som Barnens hus, Babyland och allt vad de heter inte nappar på sjalvågen och tar in mer ergonomiska selar och lättknutna sjalar + utbildar sin personal. Snacka om merförsäljning! Babybjörns varumärke verkar kunna sälja hur bra som helst. :(
Användarens profilbild
Av MilanE
Sporttjejen skrev:Fast, vet ni, när jag ser de som bär sina barn så blir jag lite glad iaf, oavsett om de bär i BB eller något annat.
Det blir jag också! :D Det roliga här var ju att hon inte hade barnet i babybjörnen utan i famnen istället - skulle så vilja tipsa en sån (som verkligen vill bära sitt barn) om de bra alternativ som finns!
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
MilanE skrev:
Sporttjejen skrev:Fast, vet ni, när jag ser de som bär sina barn så blir jag lite glad iaf, oavsett om de bär i BB eller något annat.
Det blir jag också! :D Det roliga här var ju att hon inte hade barnet i babybjörnen utan i famnen istället - skulle så vilja tipsa en sån (som verkligen vill bära sitt barn) om de bra alternativ som finns!
Men absolut. Jag tänker mig att om viljan finns att bära och man märker hur mysigt det är så är det ju bra att upplysa om alternativen. För ganska snart märker de flesta, hur mycket de än berömmer sin BB, att det är tungt att bära med den. :)

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?