Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Pipis
:tumsup: Nu har jag äntligen kommit igång att bära med sjalen och det är så härligt!!!

:lol: Helt plötsligt så är det inte alls jobbigt att "bära" :lol: omkring på nån av töserna när vi storhandlar på Ica, är ute i trädgården eller bara här hemma.

Jag köpte sjalen (en Tricot-Slen) ett tag innan minstingen (Bella 3 mån) föddes, med tanken att jag skulle använda sjal istället för att köpa syskonvagn. Men fick aldrig till det och sjalen hamnade i garderoben. Tog fram den igen för lite mer än en vecka sen, dammig och dan, och la in en knythjälpsefterlysning här på Forumet som svas och Tisse genast nappade på. Tack tjejer!! :urule: Efter två timmars picnic i svas trädgård och knyta knyta knyta så tycker jag att jag fick till det ganska bra. Bella sitter nu dagligen i sjalen och stormtrivs, ännu roligare är att min Elin (20 mån) som aldrig blivit buren i sjal tidigare också gillade det. Hon blev så glad och uppspelt så det slutade med att jag fick göra en egen sjal till henne som hon kan bära dockan i när jag bär lillasyster.

Är helt fast i sjalträsket redan
.......och har sett en alldeles underbar sjal som jag bara måste ha :heart: ...........känns det igen?? :oops: :wink:
Användarens profilbild
Av aina
Å, grattis!!!! :app: Nu har du oxå drabbats av sjal- :twisted:
Användarens profilbild
Av svas
Härligt! Jag blir så glad att läsa att det fungerar nu. Nästa gång vi träffas ska du får prova att knyta med en Gauze (gås... en tunnare vävd sjal) och en vävd BB-slen. Och så givetvis ska tvååringen få prova sele.

Heja dig! Skam den som ger sig!
Användarens profilbild
Av MilanE
:app:

Skönt att sjal :twisted: drabbar fler :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
:vågen: Vad roligt att du fått in snitsen på att knyta. Hurra för SB och snälla svas och Tisse som hjälpte dig.

Sjal :twisted: hoppar på de flesta (undertecknad drabbad flera gånger :D )Nyfiken på vilken sjal det kan vara?
Av eamane
:Hahaa: Kul att fler fastnar i träsket :twisted:
Användarens profilbild
Av Pipis
aina skrev:Å, grattis!!!! :app: Nu har du oxå drabbats av sjal- :twisted:
Jepp, :twisted: dyker upp där man minst anar det....
Användarens profilbild
Av Pipis
svas skrev:Härligt! Jag blir så glad att läsa att det fungerar nu. Nästa gång vi träffas ska du får prova att knyta med en Gauze (gås... en tunnare vävd sjal) och en vävd BB-slen. Och så givetvis ska tvååringen få prova sele.

Heja dig! Skam den som ger sig!
:tumsup: nu när jag väl fått det att fungera en gång (och massa till därefter) så kommer jag garanterat att fortsätta. Idag hade jag Bella i sjalen medans jag lagade mat och en en sväng ute i trädgården medans resten av familjen byggde staket (Elin är en klättrare...) och hon var jättenöjd.

I söndags tog vi långpromenad med Bella i sjalen och hon somnade till av gunget :floet2:
Användarens profilbild
Av Pipis
zero.sara skrev::vågen: Vad roligt att du fått in snitsen på att knyta. Hurra för SB och snälla svas och Tisse som hjälpte dig.

Sjal :twisted: hoppar på de flesta (undertecknad drabbad flera gånger :D )Nyfiken på vilken sjal det kan vara?
En Iris GypsyMama Gauze Wrap, från Bebe Canelle, mest för det härliga mönstret och färgernas skull :love:
Användarens profilbild
Av Pipis
eamane & MilanE:

Tack snälla ni :lol: det är så kul att äntligen hittat hit till SB och alla supertrevliga sjalare
Av Jenny
Vad härligt! Det glädjer mig!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Pipis skrev:
zero.sara skrev::vågen: Vad roligt att du fått in snitsen på att knyta. Hurra för SB och snälla svas och Tisse som hjälpte dig.

En Iris GypsyMama Gauze Wrap, från Bebe Canelle, mest för det härliga mönstret och färgernas skull :love:
Den är jättefin :)
Användarens profilbild
Av binaem
välkommen till "sjallandet"
Användarens profilbild
Av Pipis
binaem skrev:välkommen till "sjallandet"

Åhhh vad duktig du är :-) Önskar att jag kunde virka....
Användarens profilbild
Av Pipis
Nu har vi nyss kommit hem från en minisemester i dalarna, och vi har verkligen haft användning av sjalen. Minstingen Bella satt i sjalen under en hel guidad tur på fädboden och runt till olika hagar i skogen, jättemysigt, och på hemvägen somnade hon i sjalen så det var bara att lägga ner henne i vagnen när vi kom hem så hon kunde sova vidare ute. Elin satt i sjalen på en promenad när hon var ledsen och inte ville gå eller åka vagn, hon myste och höll på att somna där. Förstår inte hur vi klarat oss innan...

Lite OT,
men vi är nu (efter fädbodsturen) på gång att skaffa en stor kaningård med två småkaniner som vi kan ha i trädgården :love:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?