Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av yaaniz
Igår var det första gången jag var på stan med sjalen.
Men shit vad alla glor på en, är det så ovanligt att folk bär med sjal idag?

Vissa verkligen vände sej om efter en..Medans en annan familj tvinga sitt barn springa fram till oss och glo.
Vissa kollade ju och log självklart..men marioteten kollade på mig som jag misshandlade mit barn typ.

Är det så får er med eller hade jag väldigt otur?
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag är nog lite blind jag. Det är klart att jag ser att folk tittar, men jag har inte tolkat det negativt. Jag brukar le mot dem och nicka lite eller hälsa. Annars brukar jag tänka att de nog tittar på mitt barn som är det vackraste i väääärlden :)
Användarens profilbild
Av zero.sara
Folk glor helt klart. Jag brukar kolla tillbaka och le, om de vänder sig bort är det deras bekymmer, många ler tillbaka och en del kommer med komentarer som att det ser mysigt ut, andra skyndar på stegen för att komma ifrån puckot som knutit fast sitt barn på magen/ryggen 8)
En gång har det faktiskt kommit fram en gravid mamma och frågat om sjalar när jag och zingo var på stan :D Hon var intresserad och frågade en del.
Om du är här :hello:
Användarens profilbild
Av yaaniz
Jag har väl kanske lite lätt att ta åt mig när folk glor och sånt..och kanske för ofta tror att det är negativt. Men igår kommenterade tillochmed min man att folk glodde. Men jag blor bara ännu mer sporrad att visa upp sonen i sjalen :D Känner mig lite små cool är jag går där med han i sjalen ;)
Användarens profilbild
Av glis
Jag brukar tycka att de tittar vänligt, och enda gången jag har fått en kommentar som inte var helt och hållet positiv valde jag att tolka det som oöverlagt läppfladder. Jag har också varit med om att ett litet barn blev frampuffat för att titta, men med vänliga ord.
Användarens profilbild
Av MilanE
Jadå, folk glor, men jag har nog inte än mött nån som jag tycker ser snett på oss. Flera har kommit fram o frågat var jag har lärt mig och köpt sjalen och säger att det ser mysigt ut och OH vad praktiskt etc.
Användarens profilbild
Av yaaniz
verkar bara som jag som haft tour då..skönt det :)
Användarens profilbild
Av Din mamma
Man får kommentarer och blickar helt klart... vissa positiva, andra negativa. Typ en gång i veckan brukar jag få höra ett oroligt "kan han verkligen andas där inne?" :lol:
Av Christer Romson Lande
yaaniz skrev:verkar bara som jag som haft [otur] då
Nej. jag tror att du haft tur. De glor för att du och ditt barn är så fantastiskt vackra att det inte går att låta bli att titta!
Användarens profilbild
Av Catti36
Jag får mest positiva blickar. Och massor med folk som kommer fram och frågar vad sjalen är för något (är det nån slags specialtröja, undrar många) och särskilt äldre damer undrar för de ska snart få barnbarn och tycker det verkar snitsigt. Många frågar var man köper sjalar.
Jag reagerar mest på att det inte ens här i Sthlm verkar vara så vanligt med sjalbärare tydligen. Bara enstaka gånger får jag konstiga blickar.

När sambon går med sjal blir han dock mest flörtad med (om inte jag är med) av 25-åriga tjejer som tindrar med ögonen åt bebisen.... Fatta varför han älskar sjal... 8)
Användarens profilbild
Av Bollen
Visst kollar folk, men de flesta brukar le.

Fick en kommentar av en man på Gotlandsfärjan "Fint med sjal", så jag gissar att det finns sjalar i hans familj. Annars är det ju ovanligt att killar kommenterar så.

Träffade också två små killar på kanske 10 år för några veckor sen. De var jättenyfikna och frågade om jag hade bebisen i tröjan. När jag förklarade att det var en sjal så frågade den ena om bebisen kunde sova där också och om jag kunde ha henne på ryggen! Härligt med så intresserade barn!!!
Av Clementin
Jo visst glor folk. Inte lika mycket nu som när stora var nyfödd, men fortfarande blir det en hel del blickar och kommentarer. De flesta är trevliga dock (Typ "åh, vad mysigt! "Men guud vad gulligt!" och "Vad häftigt, var har du köpt den där?"). Några få är otrevliga, men de väljer jag att ignorera eller sätta på plats (det är lätt, människor blir helt ställda när man inte bara tar skiten).

Sedan jag rakade huvudet har jag -bara- fått positiva kommentarer, för alla (speciellt gamla tanter) blir så till sig över att en "pappa" är ute och går själv med sin bebis. :roll:
Användarens profilbild
Av Cillan
Ok jag får väl erkänna då att jag tittar väldigt mycket på mamman eller pappan (har aldrig sett en pappa med sjal) som bär i sjal, ja faktiskt nästan glor jag och kan jag så går jag en vända till så att jag får se dem igen. MEN jag glor inte för att jag sett jag sett något fel utan jag glor för att jag är så fascinerad av att bära barn i sjal och för att jag vill se hur mysigt de har det och för att jag är avundssjuk och för att jag vill se hur söta de är och och och.

Första gången jag såg någon bära i sjal var när vi bodde i Skövde och var på Coop och handlade mat. Då hade jag bara hört talas om bära i sjal. Jag gick nog flera gånger i gångarna där mamman med barnet i sjal gick bara för att se. Till sist sa sambon till mig att det syntes att jag glodde. Då kom jag på att det kanske var jobbigt för mamman att ha mig hängande efter på avstånd. :oops:

Jag hoppas verkligen inte att någon tar illa upp att jag tittar/glor. Min mening är i alla fall inte det. Jag tycker bara att det är så himla häftigt!!!!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Cillan skrev:Ok jag får väl erkänna då att jag tittar väldigt mycket på mamman eller pappan (har aldrig sett en pappa med sjal) som bär i sjal, ja faktiskt nästan glor jag och kan jag så går jag en vända till så att jag får se dem igen. MEN jag glor inte för att jag sett jag sett något fel utan jag glor för att jag är så fascinerad av att bära barn i sjal och för att jag vill se hur mysigt de har det och för att jag är avundssjuk och för att jag vill se hur söta de är och och och.

Första gången jag såg någon bära i sjal var när vi bodde i Skövde och var på Coop och handlade mat. Då hade jag bara hört talas om bära i sjal. Jag gick nog flera gånger i gångarna där mamman med barnet i sjal gick bara för att se. Till sist sa sambon till mig att det syntes att jag glodde. Då kom jag på att det kanske var jobbigt för mamman att ha mig hängande efter på avstånd. :oops:

Jag hoppas verkligen inte att någon tar illa upp att jag tittar/glor. Min mening är i alla fall inte det. Jag tycker bara att det är så himla häftigt!!!!
Men det är ju ännu trevligare om du hejar och pratar med den som bär :) :) Kan ju vara någon trevlig SBare :wink:
Användarens profilbild
Av Din mamma
Cillan Kan ju bara tala för mig själv, men jag tar absolut inte illa upp när folk tittar! Jag antar bara att de är avundsjuka på mitt fantastiskt gulliga barn och min flådiga sjal 8)

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?