Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mejamy
Clärchen skrev:Hallååååå alla fuskisar. Tanken var ju att man skulle ta nypriset även om mam köpt begagnat. eller...? :?;)
Ojsan, jag glömde att det var nypis vi skulle räkna :P Fast det blir ändå svårt tycker jag...Hoppen t ex, ska man räkna vad nypriset var då eller vad de kostar nu? :roll: Och hur räknar man på en kapad sjal? :hmm: En ny sino kostar väl iaf 745 kr så där kan jag iaf lägga på...
Så 1520+445 då och hoppen kostade väl 549 eller nått, så en 50-lapp till där med då...1520+445+49=2014 kr Sen borde jag nog lägga på lite på Lars också, men hur mkt vet jag inte? Gjorde mitt bästa för att inte fuska nu iaf. Nöjd nu? :wink:
Användarens profilbild
Av amöba
Pjaa, nypris?... Det kan väl bli ca 3000 kr, gissar jag. På ett par hundralappar när, upp eller ner.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Ungefär 7000...jag trodde faktiskt att det var mer... (men är otroligt gladatt det inte var det :roll: )
Användarens profilbild
Av solängel
Drygt 8000:- :shock: (inräknat sambons hoppe och två marimekkotrikå som väntar på bebis...)

Shit, alltså!!! Skulle aldrig ha räknat

En wellen, två easy, en stjärntecken, ½ easy (ringis), en inka, en ergo, två marimekko... + hemsytt, MT och bärpåse
Användarens profilbild
Av Kattuggla
I vårt hem bor en grön Moby (utlånad), en beige Ergo NG (nästan såld), en beige Patapum Toddler och det senaste tillskottet Hoppediz Costa Rica. Hmmm, hur gick det här till?

Ca 2500 kr blir det i nypris men det är ju inte helt sant då eftersom jag köpt en del begagnat.
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Här finns följande bärdon:

Moby: 420:-
BaBu 70/5,5: 540:-
Easy 4,7: 1140:-
Easy 5,2: 1250:-
Hoppediz 4,6: 749:-
Patapum: 575:-

Jag har dock bara köpt den långa Easyn och Mobyn ny, resten är begagnade. Hoppen och Patapumen är av äldre modeller än de som säljs nu, så nypriset på dem var lägre när de inhandlades. Men skulle jag köpa allting nytt idag skulle jag få punga ut med 4674:- plus fraktkostnad för alla sjalarna
Användarens profilbild
Av Picea
Aelia skrev:Jag är för feg :roll:
Men du... Du skulle ju bara räkna på nypriset, och då blir det ju inte så mycket! :wink:

Förresten berättade jag för min man om sjalar som gick för dubbla nypriset, och han bara tittade oförstående på mig för att jag över huvud taget nämnde det och sa: Ja, det är klart. Vill man ha en viss färg som inte finns längre, och får tag på den, så köper man ju den även om det kostar mycket pengar.
Senast redigerad av Picea den tis sep 25, 2007 19:31, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Picea
3200 kr ungefär. Inklusive babybjörnen :mrgreen:
Användarens profilbild
Av kjelin01
ja vad är det:
300+500+500 1300kr
+ lite till snart då jag SKA köpa en ergo
Användarens profilbild
Av annalys
Jag har bestämt för mig att det fanns en annan tråd om det här, men jag kan inte alls hitta den.

Lite svårt att komma ihåg, men något åt detta håll, även om det blir lite speciellt för ringsjal och bärpåse:
Babybjörn 300:-
Tricotti 400:-
Patapum595
Hoppediz Dublin 550:-
Easy Hav 1120:-
Didy Lisa ringsjal 840:-
Easy Norrsken bärpåse, 990:-
Amazonas CS Laguna 450:-
Ergo denim 850:-
Bugaboo Terra 8000:- (fast det är ju en vagn)

Inte mer än 6090:- för sjalarna, och 8000:- för vagnen. Just nu är rätt många utlånade dock, hemma är nog Babybjörn som jag borde sälja, Tricotti som jag nog inte ska använda men låna ut till en kompis om hon vill, Hoppediz Dublin, Easy Norrsken bärpåse, Amazonas CS Laguna och Ergo denim. EasyCare Hav ska definitivt hem till bebisen, och så ska jag få låna två trikåsjalar av Kaffemoster :tumup:
Användarens profilbild
Av solanna
Hm, för att det ska bli lite lättare gör jag följande genomgång, men mycket ungefärliga priser:

Easy Eld: 1100 kr
Didy Indio (stl 5): 900 kr
BäraBarn Salsa ringsjal: 700 kr
BäraBarn Svartpeppar ringsjal: 700 kr
Svart Sutemi: 775 kr
Hippychick HipSeat: 400 kr
Hemsydd MT: 350 kr
Moby Wrap: 450 kr

Dryga 5000 kr alltså på ett ungefär. :shock:

Och jag som aldrig sett mig själv som någon sjalsamlare precis...
Användarens profilbild
Av thanisa
sacha42 skrev:
diddeldi skrev:
Mary_Cherry skrev:
sacha42 skrev:för tillfället i denna lägenhet har jag 2becosar, en firasol, en easy så ja vad kan det bli :roll: ca 3500:- 8)
Och sammanlagt i alla hus och lägenheter? :wink:
:iagree:
ja det har jag ingen aning om :roll:
Man kan ha koll även om man har många. I den här tråden finns en del som gör att det känns som om man har en väldigt liten sjalsamling. http://www.thebabywearer.com/forum/show ... p?t=241348 stephmus är nog den jag sett som har flest och då jag sett bilder på hennes sjalar så verkar hon ha väldig koll på vad hon har. Hon har post 53 i tråden.
Användarens profilbild
Av MilanE
Min lilla samling landar på ca 1600kr skulle jag tro, jämför man med många här så behöver jag alltså inte ha dåligt samvete för att jag beställt två rebozos till :oops:

:D
Användarens profilbild
Av mari_tres
thanisa skrev:
Man kan ha koll även om man har många. I den här tråden finns en del som gör att det känns som om man har en väldigt liten sjalsamling. http://www.thebabywearer.com/forum/show ... p?t=241348 stephmus är nog den jag sett som har flest och då jag sett bilder på hennes sjalar så verkar hon ha väldig koll på vad hon har. Hon har post 53 i tråden.
:shock:
Användarens profilbild
Av Allis
Jag hamnade på 4500 i dagens nypris.
Men en del av bärdonen här hemma är väl använda och begagnade från början så det representerar inte det verkliga värdet (tyvärr).
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?