Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Picea
Auroratiger skrev:men jag kom på ännu ett användningsområde idag: Koppel.

Ni vet, en sån där sele med koppel man kan ha på barn med benägenhet att springa iväg (och som man kan tycka bu eller bä om, men det hör inte hit). Kanske lättast med en tunnare sjal eller trikåsjal. Knyt ena änden runt barnets överkropp. Håll i den andra. Ta-dah!

(Och nej, jag har inte provat...)
Det har jag gjort med en vanlig sjal, d.v.s. inte en bärsjal, men jag antar att en bärsjal skulle gå lika bra. Fast det allra effektivaste sättet att hålla reda på ungen var om han fick hålla mig kopplad så inte jag sprang iväg. Då blev det ordning på honom! :wink:
Trulsamin skrev:Jag har nog missat att posta mina barn här i tråden... De sover inte i spjälsäng men på dagen är det här mysigt:
Bild
Det där ser så otroligt mysigt ut :love:
Men jag har aldrig fått till det här hemma. Vi har ju en spjälsäng så det vore ju kul om den kunde användas någon gång ibland också och inte enbart fungera som leksaks/kläd/allt man hittar på golvet-förvaring och kattsäng :roll: :wink:
Vilken härlig tråd!

Jag har inte blivit buren i sjal(utan en gammal fjällräven bärstol från 70-talet) men mina föräldrar hade ett tygstycke och knöt likadana hängmattor som ni gjort när vi seglade! :loving: ¨Vi var 3 syskon och någon av oss sov alltid en stund på dagen, det är ju sövande med tystnaden och kluckandet, men bäst det är gungar det till. Så för att inte riskera att sovande barn damp ur kojerna fick vi hängkojer.

Jag minns tydligt att jag sovit och vaknat i sån, och ingen har berättat att någon av oss skulle ha trillat ur. Perfekt resesäng! :D

ååå nostalgi! :heart:
Emma_oh skrev:
Trulsamin skrev:Jag har nog missat att posta mina barn här i tråden... De sover inte i spjälsäng men på dagen är det här mysigt:
Bild
Det där ser så otroligt mysigt ut :love:
Men jag har aldrig fått till det här hemma. Vi har ju en spjälsäng så det vore ju kul om den kunde användas någon gång ibland också och inte enbart fungera som leksaks/kläd/allt man hittar på golvet-förvaring och kattsäng :roll: :wink:
Vår spjälsäng är ju också mest förvaring :P Fast katterna försöker jag hålla utanför spjälsängen, räcker med att de ligger i stora dotterns säng på dagarna...

Jag har bilder på när vår tvååring ligger också men de har jag inte laddat upp någonstans så jag orkade inte lägga in dem ;) Men det är poppis hos båda barnen det där...
Trulsamin skrev: Vår spjälsäng är ju också mest förvaring :P Fast katterna försöker jag hålla utanför spjälsängen, räcker med att de ligger i stora dotterns säng på dagarna...
Jag har insåg rätt snart att ungen ändå aldrig skulle sova där obevakad så det var inte värt omaket att försöka hålla katterna ur där.
De har tom fått sova tillsammans där med vår äldre lugna katta (här ser vi även sjalen som täcke så bilden är bara lite OT :wink: )

Bild Bild

jag är dock precis i närheten

Bild
Emma_oh skrev:
Trulsamin skrev: Vår spjälsäng är ju också mest förvaring :P Fast katterna försöker jag hålla utanför spjälsängen, räcker med att de ligger i stora dotterns säng på dagarna...
Jag har insåg rätt snart att ungen ändå aldrig skulle sova där obevakad så det var inte värt omaket att försöka hålla katterna ur där.
De har tom fått sova tillsammans där med vår äldre lugna katta (här ser vi även sjalen som täcke så bilden är bara lite OT :wink: )

Bild Bild

jag är dock precis i närheten

Bild
Men vad mysigt, de håller handen då de sover :loving:
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 11
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?