Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fantasiflicka
annalys skrev:
fantasiflicka skrev:
Panakeia skrev:Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...
Vad konstigt det är, om precis samma tråd och precis samma urballning tror vi så olika:
Jag tror att TS hoppade rakt in (oanonym) i tråden och skojade, lekte, "ballade ur" med oss andra.
Det här tycker jag man ska ta på största allvar: Många har tolkat den tråden vänlig, lekfull och inbjudande. Andra tror att den stötte bort TS. Ingen (mer än möjligen TS själv) vet hur TS egentligen uppfattade den, men jag tycker att alla bör ha båda tolkningarna i åtanke. Man kan såra någon utan att mena det.
visst bör man ha det i åtanke men man kan inte begränsa, begränsa och begränsa...eller kan kan man ju men jag tror att vi förlorar mycket av Sjalbarn på det.
Användarens profilbild
Av Maerion
fantasiflicka skrev:
annalys skrev:
fantasiflicka skrev:
Panakeia skrev:Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...
Vad konstigt det är, om precis samma tråd och precis samma urballning tror vi så olika:
Jag tror att TS hoppade rakt in (oanonym) i tråden och skojade, lekte, "ballade ur" med oss andra.
Det här tycker jag man ska ta på största allvar: Många har tolkat den tråden vänlig, lekfull och inbjudande. Andra tror att den stötte bort TS. Ingen (mer än möjligen TS själv) vet hur TS egentligen uppfattade den, men jag tycker att alla bör ha båda tolkningarna i åtanke. Man kan såra någon utan att mena det.
visst bör man ha det i åtanke men man kan inte begränsa, begränsa och begränsa...eller kan kan man ju men jag tror att vi förlorar mycket av Sjalbarn på det.
Jag håller med fantasiflicka här, hur ska man kunna slappna av om man hela tiden måste fundera över att någon, någonstans kanske eventuellt sitter och blir ledsen? Sårar jag någon omedvetet så är det synd, och jag kan förklara hur jag menade och eventuellt be om ursäkt om jag får veta det. Men hur sjutton ska man kunna veta det om ingen berättar? Skulle man tänka så hela dagarna tror jag inte att någon skulle säga nästan något, för man kan ju aldrig riktigt vara säker.. :roll:
Av Lotten
Tväråna skrev:Jag tycker om när folk associerar iväg, och jag tycker om är någon säger "åter till ämnet" eller "skärpning, nu blir det för internt" eller "OT!".

Jag tycker mer om att man använder sitt sunda förnuft och vågar hjälpa varandra till rätta när någon gjort en felbedömning (av situationen, frågeställningen, tonen, intentionen) än när allt ska omgärdas av regler och ramar som är satta från början.

Jag älskar improvisation på senen och i verkliga livet, och grundregeln för en lyckad improvisation är att LYSSNA på de andra deltagarna, visa respekt och inte köra över, utan bygga improvisationen vidare utifrån allt de andra tillför.
Ja! Vad bra skrivet! :app:

Jag tänker att det här delvis (men inte bara) har att göra med vilka typer av diskussioner man själv känner sig hemma i och känner att man behärskar. Var självförtroendet sitter. Vissa känner sig utanför i diskussionstrådarna, där många skriver så bra och är så skärpta. Andra vet inte riktigt vad de ska säga på när någon skriver något känsligt. Jag kan tänka mig att samma sak gäller skämttrådarna ibland. Själv så ville jag vara med i Gurligänget och klurade på ett bra inträdesbajs, men så racade tråden iväg och jag stod fortfarade kvar och funderade. Och det verkar finnas finns fler som är som jag. (Vi kanske skulle starta en tråd för långsamma bajsare?) Hmm... vad ville jag säga med det här? :hmm: Jo! :D Det är klart att du ska fortsätta att kasta rosa (och brunt) glitter över sjalbarn Gurli! :heart:

Lägger till en grej. Jag skrev visst om två saker. 1. Trådkapning. 2. Gurliglitter. Jag gillar båda! :D
Senast redigerad av Lotten den tis feb 20, 2007 10:37, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Lingling
Jag har sett irritation över trådkapningar på de träningsfora där jag hängt; efter att ngt handlat i fem, tio inlägg om hur man sätter i foten vid joggning respektive "riktig" löpning berättar ngn en rolig historia h*n kommer att tänka på och sedan spårar det iväg, och så skriver ngn sura kommentarer om att det här ska ju vara en seriös diskussion om löpning, och kan folk sluta tramsa.
Tycker det börjar se ut som läge för att ngn lägger in en kopia på den där
"Hur många forumister går det åt f a byta en glödlampa"
:?: :idea: :?:
Somliga tar ill vid sig, andra inte, och ja man bör tänka på det - och man bör också tänka på att det mesta inte är illa ment, tolerans åt bägge håll.
Men när ngt läses av och skrivs av så många, det kräver mer hänsyn och mer tolerans.
Kommer också ihåg hur en del frågor på "Fråga pappor" på gamla FN/aff
först inte fick svar och sedan förlöjligades, och det var inte roligt alls däremot ... Men frågan är får man göra parodifrågor de kan ju göra ngn ledsen? Såna har vi inte haft här "Typ är jag gravid, är min man otrogen (jag hittade ett par främmande beg trosor i hans ficka), bör jag gå till läkare osv???" Också sett seriösa frågor om varför folk ställer en del frågor på forumet istfa gå till läkare t ex.
Tycker det är trist om alla slutar skoja iaf.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Lotten skrev:
Tväråna skrev:Jag tycker om när folk associerar iväg, och jag tycker om är någon säger "åter till ämnet" eller "skärpning, nu blir det för internt" eller "OT!".

Jag tycker mer om att man använder sitt sunda förnuft och vågar hjälpa varandra till rätta när någon gjort en felbedömning (av situationen, frågeställningen, tonen, intentionen) än när allt ska omgärdas av regler och ramar som är satta från början.

Jag älskar improvisation på senen och i verkliga livet, och grundregeln för en lyckad improvisation är att LYSSNA på de andra deltagarna, visa respekt och inte köra över, utan bygga improvisationen vidare utifrån allt de andra tillför.
Ja! Vad bra skrivet! :app:

Jag tänker att det här delvis (men inte bara) har att göra med vilka typer av diskussioner man själv känner sig hemma i och känner att man behärskar. Var självförtroendet sitter. Vissa känner sig utanför i diskussionstrådarna, där många skriver så bra och är så skärpta. Andra vet inte riktigt vad de ska säga på när någon skriver något känsligt. Jag kan tänka mig att samma sak gäller skämttrådarna ibland. Själv så ville jag vara med i Gurligänget och klurade på ett bra inträdesbajs, men så racade tråden iväg och jag stod fortfarade kvar och funderade. Och det verkar finnas finns fler som är som jag. (Vi kanske skulle starta en tråd för långsamma bajsare?) Hmm... vad ville jag säga med det här? :hmm: Jo! :D Det är klart att du ska fortsätta att kasta rosa (och brunt) glitter över sjalbarn Gurli! :heart:

Lägger till en grej. Jag skrev visst om två saker. 1. Trådkapning. 2. Gurliglitter. Jag gillar båda! :D
åh vad bra ni är, Lotten och Tväråna :D

inträdesbajs :Hahaa: :lol: !!!

jag har också vid flera tillfällen knåpat på jättebra och skittramsiga bajsinlägg men hinner liksom inte med, och ju längre tid det tar inser jag hur det inte är jag... men jag gillar trådarna och skratta på mig av tempot och närvaron
... fast ju mer jag tänker på det är det nog ännu fler känsligaämnensvar som jag skrotat för att jag inte hittar ingången, och det jag vill säga inte alls får någon begriplig form :roll: och för att inte tala om sjalfrågor som jag inte känner mig tillräckligt erfaren för att svara på :roll: ja... jo, jag vet... men många bärdon är inte allt :wink:

ofta förundras jag över hur svårt det är att skriva något begripligt, men tycker att det är mycket lättare att hålla tråden här än i verkliga livet, just för att man kan gå tillbaka, fundera, läsa igen och sedan kanske komma med en finurlig tanke... det är kreativt och stimulerande för livet :app:
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Katharina skrev: Men det som gjorde att jag blev less var ju inte faktum att tråden var kapad utan att när jag skrev ett inlägg igen i tråden så totaldrunknade det bland alla "trams"-inlägg och ingen brydde sig om det. Min känsla här efteråt blir ju då att JAG är löjlig som överhuvudtaget låter mig störas av en glassbil.
Jag håller med dig där.
Att man borde se TS om TS visar sig igen.
Jag tror inte jag var i hemglasstråden så jag kan inte svara för det men om jag får ta den anonyma tråden jag tidigare pratat om som exempel så menar jag att jag svarar gärna på TS fråga om tråden sedan tar en ny vändning och TS inte syns till trots svar om ursprungsfrågan så kan väl inte det vara fel, eller?
Användarens profilbild
Av Panakeia
fantasiflicka skrev:
annalys skrev:
fantasiflicka skrev:
nu hänger jag inte riktigt med, hur menar du?
Av Aelia
Katharina skrev:
fantasiflicka skrev:
Katharina skrev: Men det som gjorde att jag blev less var ju inte faktum att tråden var kapad utan att när jag skrev ett inlägg igen i tråden så totaldrunknade det bland alla "trams"-inlägg och ingen brydde sig om det. Min känsla här efteråt blir ju då att JAG är löjlig som överhuvudtaget låter mig störas av en glassbil.
Jag håller med dig där.
Jag tror inte jag var i hemglasstråden så jag kan inte svara för det men om jag får ta den anonyma tråden jag tidigare pratat om som exempel så menar jag att jag svarar gärna på TS fråga om tråden sedan tar en ny vändning och TS inte syns till trots svar om ursprungsfrågan så kan väl inte det vara fel, eller?
Det blir speciellt i den tråden kan jag tycka, eftetrsom ts var anonym och vi vet inte alls huruvida h*n dök upp igen. Kanske bör man vara försiktig med att skriva sidor upp och ner med ot i sådana trådar och istället starta en ny. Medan jag kan tycka att det är ok att tappa fästet tillfälligt och efter någon sida hitta tillbaka till tråden. Det blir "respektlöst" (hårt ord) först när man tar hela tråden.
NU har jag inte läst alla 7 sidor, men eftersom jag var en av de som kapade hemglasstråden, tänkte jag ändå svara. Jag tyckte att det var jobbigt att bilen störde Leo, och bar att du mailade, och att vi började skoja där, puffade ju tråden hela tiden oxå, och många svarade där utan att skoja när vi gjorde det. Men jag ber om ursäkt om du blev ledsen/arg på att vi förstörde tråden :oops: Sorry, och hoppas att det fixar sig med hemglasbiledn i framtiden.
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Katharina skrev:
Aelia skrev:
Katharina skrev:
fantasiflicka skrev:
Jag håller med dig där.
Det blir speciellt i den tråden kan jag tycka, eftetrsom ts var anonym och vi vet inte alls huruvida h*n dök upp igen. Kanske bör man vara försiktig med att skriva sidor upp och ner med ot i sådana trådar och istället starta en ny. Medan jag kan tycka att det är ok att tappa fästet tillfälligt och efter någon sida hitta tillbaka till tråden. Det blir "respektlöst" (hårt ord) först när man tar hela tråden.
NU har jag inte läst alla 7 sidor, men eftersom jag var en av de som kapade hemglasstråden, tänkte jag ändå svara. Jag tyckte att det var jobbigt att bilen störde Leo, och bar att du mailade, och att vi började skoja där, puffade ju tråden hela tiden oxå, och många svarade där utan att skoja när vi gjorde det. Men jag ber om ursäkt om du blev ledsen/arg på att vi förstörde tråden :oops: Sorry, och hoppas att det fixar sig med hemglasbiledn i framtiden.
Ja huruvida hemglassbilen ordnar sig visar sig ju om 40 min ;-)
jag blev irrriterad på glassbilen igår...här...då var kl typ 18... :roll: :lol: :lol:
Av Aelia
fantasiflicka skrev:
Katharina skrev:
Aelia skrev:
Katharina skrev:
fantasiflicka skrev:
Jag håller med dig där.
Ja huruvida hemglassbilen ordnar sig visar sig ju om 40 min ;-)
jag blev irrriterad på glassbilen igår...här...då var kl typ 18... :roll: :lol: :lol:
Jag tänkte faktiskt på det idag, när bilden hemglassbilen var här ca kl 16 :wink:
Berätta sen hur det gick
Av Aelia
Katharina skrev: Den har kört igenom området och tutade bara ute på stora vägen... :-D Tack hemglass... men de hade ju kunnat svara på mailet :evil:
Mmm, synd att inte alla svarar, men skönt att den gjorde nytta iaf. Leo vaknade inte eller?
Användarens profilbild
Av Gurli
Hu, hu, hu, hur vågar ni kapa min tråd med en massa glassbils prat.
Nä nu måste jag pula ner fejat i en Texas Pecannöt.

Bild
Av Aelia
Gurli skrev:Hu, hu, hu, hur vågar ni kapa min tråd med en massa glassbils prat.
Nä nu måste jag pula ner fejat i en Texas Pecannöt.

Bild
Hoppas den smakade gött :wink:
Användarens profilbild
Av Linnea
för mig ger det tokiga, helgalna, skrattiga och flamsiga en härlig balans åt det jävliga i livet, jag skulle aldrig orka utan lite galna kommentarer och tokironiska grodor :D

när jag skriver tunga, tråkiga och ledsna trådar får ni gärna komma med tokroliga inlägg :heart: om inte så går jag under i mina ledsna tankar :cry:

men tror nog att jag kan ha flamsat till en del allvarliga, med TS mening att fortsätta vara allvarliga, trådar! jag ber om ursäkt till den som tagit illa vid sig!
Av anna m
Jag vill bara säga att jag sitter här hemma och fnissar så tårarna rinner ibland när du är inblandad Gurli! Snälla fortsätt att vara så där tokig!
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?