Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Panakeia
jazoo skrev:
Panakeia skrev: Om jag hade varit TS i den tråden så skulle jag inte finnas kvar på SB längre, det lovar jag... Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...men det är ju endast min egen teori, utifrån hur jag själv hade handlat...

därmed tycker jag inte att nån ska ta på sig skulden mer än nån annan?
Alla som var med och "tramsade till det" i en så allvarlig tråd, bär ett gemensamt ansvar, hävdar jag....
Men jag vill nog också hävda att det hela är lite utagerat, det är ju rätt länge sen nu den tråden spårade ur, och som sagt, om TS öht finns kvar på SB så har denne troligen förlåtit nu, eller så ...tjaa.. ni hajjar
Menar du att du hade stuckit från Sjalbarn för att ett helt gäng människor på alla möjliga (mer eller mindre seriösa) sätt talar om att de vill att alla ska få vara med och känna sig delaktiga och omtyckta och inneslutna i en enda stor gemenskap?
det är inte så jag uppfattar tråden.
Användarens profilbild
Av tinaw
Panakeia skrev:
Tväråna skrev: Angående tråden med anonym gäst som kände sig utanför så var den full av inlägg som välkomnade in i gänget, uppmuntrade till lek och deltagande och klappade, kramade och tröstade TS. Det var en fin tråd, tycker jag.
jag har inte läst hela tråden (för jag personligen tyckte den spårade ur och la ner att försöka...) kom det respons från TS att vederbörnade UPPFATTADE dessa inviter osv? (Bara underar, årkar inte läsa hela tråden och ta reda på det själv känner jag...)
Det kom inga svar alls från TS, varken när tråden var seriös, lekfull eller till slut helt urflippad. Det var inte en väldigt snabb tråd förrän den började flippa, så i mina ögon hade TS gott om tid att reagera. Ändå kan jag förstå att h*n inte gjorde det, det är inte så lätt att bryta in mellan en massa (okända får jag anta, pga trådens natur) människor och säga bu eller bä. Fast om h*n var med och lekte eller ej under sitt nick kan jag inte avgöra.
Användarens profilbild
Av Alven
Veronikak skrev:Jag skriver inte i skämttrådarna, men jag tycker de är roliga att läsa ibland ändå. De stör mig verkligen inte.

Men om man inte alls får dra iväg i en tråd och associera vidare (så länge trådstartaren också får svar på eventuella frågor), det tycker jag skulle kännas tråkigt. Då blir det inget riktigt samtal, tycker jag.
:iagree: Jag skriver inte i skämttrådar eftersom jag för längesedan lärt mig att mina skämt inte är roliga, ingen hakar någonsin på dem. Men jag läser er andras istället och njuter av er härliga humor och önskar att jag kunde säga/skriva nåt kul ibland...

(Riktigt så illa är det naturligtvis inte, men jag har ofta undrat varför just jag alltid uppfattas så seriös när jag bara vill leka?)
Användarens profilbild
Av Gurli
Alven skrev:
Veronikak skrev:Jag skriver inte i skämttrådarna, men jag tycker de är roliga att läsa ibland ändå. De stör mig verkligen inte.

Men om man inte alls får dra iväg i en tråd och associera vidare (så länge trådstartaren också får svar på eventuella frågor), det tycker jag skulle kännas tråkigt. Då blir det inget riktigt samtal, tycker jag.
:iagree: Jag skriver inte i skämttrådar eftersom jag för längesedan lärt mig att mina skämt inte är roliga, ingen hakar någonsin på dem. Men jag läser er andras istället och njuter av er härliga humor och önskar att jag kunde säga/skriva nåt kul ibland...

(Riktigt så illa är det naturligtvis inte, men jag har ofta undrat varför just jag alltid uppfattas så seriös när jag bara vill leka?)
Det är klurigt att skämta i skrift. Men man får öva. Plugga smilies och roliga utryck. Kopiera andras skämt och bjussa på pinsamheter. Efter ett tag så flödar det fritt.

Snälla Alven, kan du inte ge det en chans till. Jag vill gärna skratta åt dina seriösa skämt :D
Användarens profilbild
Av amöba
Jag med! :eld:
Användarens profilbild
Av naggie
Käraste Gurli, låt oss hålla handen och skratta! Jag förstår dig så väl och skulle bli avgrundsledsen om jag inte fick skratta till dina sjuka inlägg.
Användarens profilbild
Av Gurli
naggie skrev:Käraste Gurli, låt oss hålla handen och skratta! Jag förstår dig så väl och skulle bli avgrundsledsen om jag inte fick skratta till dina sjuka inlägg.
He, he det är ingen risk Naggie.
Jag kan ju försöka att lura eller hota med att sluta skämta och skratta, men det vet både du och jag att det aldrig skulle gå.

Min Tyra sa till mig för ett tag sedan -Mamma jag är född till att pyssla

Jag är född till att skratta och skriva sjuka inlägg
Användarens profilbild
Av amöba
Gurli skrev:Jag är född till att skratta och skriva sjuka inlägg
Det var ju det jag skulle skriva ju... Jag tycker att du kan konsten att skämta på ett sätt som inte gör illa. Du skrattar med, inte åt, dina medmänniskor.
Användarens profilbild
Av Gurli
amöba skrev:
Gurli skrev:Jag är född till att skratta och skriva sjuka inlägg
Det var ju det jag skulle skriva ju... Jag tycker att du kan konsten att skämta på ett sätt som inte gör illa. Du skrattar med, inte åt, dina medmänniskor.
Vad bra. Det värmer att du säger det.
Jag kan skratta åt mycket elände som jag varit med om.
Kan skämta om mina sår. För mig är det läkande.

Jag vill att andra ska må bra. Jag vill dela med mig av min glädje.
Tack amöba att du ser det.
Användarens profilbild
Av Gurli
Thea skrev:
Gurli skrev:
naggie skrev:Käraste Gurli, låt oss hålla handen och skratta! Jag förstår dig så väl och skulle bli avgrundsledsen om jag inte fick skratta till dina sjuka inlägg.
He, he det är ingen risk Naggie.
Jag kan ju försöka att lura eller hota med att sluta skämta och skratta, men det vet både du och jag att det aldrig skulle gå.

Min Tyra sa till mig för ett tag sedan -Mamma jag är född till att pyssla

Jag är född till att skratta och skriva sjuka inlägg
Jag tycker inte att dina inlägg är sjuka på nåt sätt. Eller störande. O nej. Tvärtom. Det finns inte det allvar där det inte rymmer ett storskratt och vice versa. När J och jag har allvarliga diskusioner här hemma kan jag bryta av med att berätta nåt lustigt som har hänt. Det går virrvarr trådar i huvudet har jag hört. Om jag skulle ta illa vid mig kan jag styra tillbaka till ämnet. Och skämtaren behöver inte heller ta illa vid sig av detta tillbaka styrande. Behöver, skriver jag, för vissa dagar är skitdagar och då hatar man kanske att alla andra har roligt, eller? Nä, jag vet inte. Jag har aldrig mått sämre av ett bajsskämt i alla fall. Så jag håller med de flesta andra i den här tråden men är tvungen att vara lite speciell och skriva ett eget svar så att du vet att jag är med dig.
Jag borde skrivit sjukt roliga inlägg ;)

Dina inlägg är allafall alltid så kloka. Tack du fina ölänning.
Användarens profilbild
Av Ulrika
Christer Romson skrev: Finns det verkligen en sån praxis? Det har i så fall inte jag hajat förrän nu. Annars brukar ju samtal få ändra riktning lika mycket på forum och mejlinglistor som i fikarum.
Jag kan också drabbas av dåligt samvete då och då över hur trådar ändrar riktning. :oops: Fast så är det irl när människor talar. :) Det känns dock alltid skönt när TS kommer in igen och hakar på eller för ämnet tillbaka. :)

Katharina skrev:Jag deltar inte särskilt mycket i skämttrådarna men det beror nog mer på att jag inte hittar smileysar så där fort som ni andra ;-)

Enda gången jag blev lite stött var när min hemglassbil totalkapades och inte längre handlade om att Leo väcktes utan om hur god citronmärängglass(?) är ....
Här har jag dåligt samvete! :oops: Jaghar till och med tänkt på hur den tråden gled iväg. :oops: :) Ursäkta! :oops:
Alven skrev: Jag skriver inte i skämttrådar eftersom jag för längesedan lärt mig att mina skämt inte är roliga, ingen hakar någonsin på dem. Men jag läser er andras istället och njuter av er härliga humor och önskar att jag kunde säga/skriva nåt kul ibland...

Min humor är ofta lite udda. Eller jag skrattar åt det mesta. Nu måste jag erkänna att jag tyckte att ditt inlägg var väldigt roligt så jag fnissade högt här hemma. :oops: :) Jag hoppas verkligen inte att du tar illa upp och jag hoppas ännu mer att du inte slutar leka och skämta här!

Det är lite som föda-barn-i-bil-tråden. Skämt med lite allvar i grunden är allra roligast. Just bil-tråden tyckte jag var vansinnigt rolig. :D
Nu kommer jag inte ihåg vem som skrev det från början men flera har väl upprepat det också:

Trådar ändrar ju riktning, man kan inte sätta upp gränser och riktlinjer för allt!
Vidare tycker jag att så länge TS får något svar på sin frågeställning så kan väl tråden ta en annan riktning också/sen. Den anonyma tråden ni tidigare pratat om som blev kärleksfull, inbjudande, lekfull och till sluut helcrazy är ett klockrent exempel på vad jag menar. Det var många som skrev seriöst och försökte förklara och bjuda in utan att "spåra ur" som en del kallar det. Ingen fick respons från TS, att tråden sedan tar en annan vändning är väl inte alls konstigt eller fel? Om TS inte ens finns kvar och fortsätter ventilera hur det känns, vad man tänker om ursprungsfrågan då, nej då ska "inte några andra ha roligt minsann". Nej, jag tycker det är Jantelagsstämplat och "ta dig inte några friheter :nono: !"

Panakeia skrev:Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...
Vad konstigt det är, om precis samma tråd och precis samma urballning tror vi så olika:
Jag tror att TS hoppade rakt in (oanonym) i tråden och skojade, lekte, "ballade ur" med oss andra.
Användarens profilbild
Av annalys
fantasiflicka skrev:
Panakeia skrev:Jag tror TS tog den urballningen som ett bevis på sin egen hypotes och dumpade sjalbarn...
Vad konstigt det är, om precis samma tråd och precis samma urballning tror vi så olika:
Jag tror att TS hoppade rakt in (oanonym) i tråden och skojade, lekte, "ballade ur" med oss andra.
Det här tycker jag man ska ta på största allvar: Många har tolkat den tråden vänlig, lekfull och inbjudande. Andra tror att den stötte bort TS. Ingen (mer än möjligen TS själv) vet hur TS egentligen uppfattade den, men jag tycker att alla bör ha båda tolkningarna i åtanke. Man kan såra någon utan att mena det.

Angående trådkapning: Själv störs jag inte alls av det (mer än möjligen vid vissa känsliga frågor), mina trådar får kapas hur som helst. Men många ber om ursäkt för trådkapning. Jag hade inte sett det tidigare på internetforum, men har uppfattat det som att det hör till sjalbarns-artighet. Så jag ursäktar mig själv också om jag tycker det känns motiverat.
Användarens profilbild
Av Panakeia
annalys skrev:
fantasiflicka skrev:
Det här tycker jag man ska ta på största allvar: Många har tolkat den tråden vänlig, lekfull och inbjudande. Andra tror att den stötte bort TS. Ingen (mer än möjligen TS själv) vet hur TS egentligen uppfattade den, men jag tycker att alla bör ha båda tolkningarna i åtanke. Man kan såra någon utan att mena det.
Väl talat!
Användarens profilbild
Av cutypie
Katharina skrev:Jag deltar inte särskilt mycket i skämttrådarna men det beror nog mer på att jag inte hittar smileysar så där fort som ni andra ;-)

Enda gången jag blev lite stött var när min hemglassbil totalkapades och inte längre handlade om att Leo väcktes utan om hur god citronmärängglass(?) är ....
Oj, jag ber så mycket om orsäkt!
Jag kom senare på att det var fel att kapa tråden :duh:
Ibland är det verkligen bättre att läsa noggrant och tänka lite innan man skriver.

Angående tråden som ballade ur så tänkte jag så att jag inte alls är nåt medlem av innegänget och kände mig tidvis också lite utanför.
Men sen så kom jag på att det bara gäller att skriva och att synas genom det. Sen blev forumslivet plötslig jätteroligt för mig igen.
Jag tycker att alla kan vara med, det är bara att leka på och det ville jag visa.
Det skulle jag kanske har skrivit tydligt i den tråden också, just för TS.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?