Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Siania
En 4,6 m lång Bebina Karo gul-orange.

Hade läst sjalrecensioner här på SB och tyckte det lät som en helt OK sjal, framförallt att den var mjuk och go´. Det var eg inte en sjal jag tyckte var snygg eller ens mina färger men eftersom jag inte visste vad jag och dottern skulle tycka om sjal ville jag inte lägga ut för mkt pengar. Köpte den av Stellaris. Bebinan är jätteskön att bära i men används väldigt sällan pga att jag inte alls passar i de färgerna. :roll:
Användarens profilbild
Av jennsans
trikåsjal sino är den första och enda.. kommer säkert fler hit.. både jag och sonen gillar det skarpt förutom att det är lite väl varmt ibland
Användarens profilbild
Av mejamy
Min fösta sjal var ett ihopknytet lakan :lol: Bar i det ett par veckor innan min första rikiga sjal landade hos oss. Det var en Hoppediz Nairobi. Tyckte färgen var så härlig på alla bilder att jag bara var tvungen att ha just den! :app: Men sen efter ett tag insåg jag att jag ändå inte trivdes i den fullt så bra som jag trott att jag skulle göra :roll: och den blev utbytt...
Användarens profilbild
Av emelie
En skogsgrön Moby Wrap :heart: trikåsjal som vi använde nonstop nästan tills Oliver blev 4mån.
Då kom den flrsta vävda, Bebina Vattuman, 4,6m.

Mobyn köpte jag eftersom AP-snacket på AFF rekommenderade den. Vi var värsta bunten i min ankomstgrupp (feb06) på AFF som köpte Mobysar.
Bebinan köpte jag för den var den snyggaste. Hade int eså mkt sjalkoll, men attans vad rätt vi träffade på en gång.
Bebinan användes också jättemkt.

Båda sjalarna finns kvar. :arrow: Separationsångset.
Användarens profilbild
Av sanna73
En blålila baby bundler som vi fick av några kompisar.
Jättemysig och underbar - jag blev frälst :loving:
Av Pétronille
Min första sjal var Bb-slen papaya. Jag var arg på babybjörnen som gjorde ont i axlarna och så ville jag bära på ryggen för det verkade så praktiskt att kunna gå runt med bebis samtidigt som man gjorde annat. En barnmorska hade tipsat om sjalbarn och där hittade jag en länk till stellaris, mer av en tillfällighet. Bb-slen såg fin ut och var rättvist producerad så det blev en sån. Jag är väldigt glad i dag att det blev just den förstasjalen, för det är fortfarande den sjal jag tycker är bekvämast och lättast att knyta (dessutom var det en bra guidebok till).
Användarens profilbild
Av kidA
första sjalen var en mossgrön moby.
valde den för att jag var nyfiken på sjal och dessutom snål :-D
Användarens profilbild
Av schmut
var en bärpåse i fleece. en zebramönstrad peekaboo som inköptes under graviditeten och som sedan räddade oss under koliken.
den är fortfarande i rotering.
Av Jenny
En vacker Ulli, Storchenwiege, inhandlades från Babydesign :heart:
Den bor nu uppåt i landet sist jag hörde något iallafall!

Efter jag sålde den fick jag dock sån ågren att jag köpte en till :hide:
(och det var ju inte sista gången jag gjorde något sånt)
Användarens profilbild
Av Suskiv
Första sjalen var en stork leo marine 5,2 m. Jag fick köpa den till specialpris från babyboden och fick hem den strax efter att Tova föddes. Jag valde leo marine för att C skulle tycka att den var ok att bära i men han har inte burit så mycket. Sjalen finns kvar här är och är gossjalen nummer 1.
Användarens profilbild
Av aha
Meningen var att min första skulle bli en svart BaBu, beställde en från Minimundus men det var leveranstid på den och jag ville ha en sjal direkt för att med säkerhet få med den till bb så jag avbokade.

Beställde en svart Moby istället från Stellaris så det blev alltså min första sjal.

Kunde tyvärr inte bära på bb ändå eftersom jag drog axeln ur led under förlossningen och fick gå med stödbandage på bb ...

Köpte faktiskt en svart BaBu senare men kom fram till att jag föredrog min Moby så BaBun fick vandra vidare.

Mobyn bor fortfarande kvar här och används nu till lillebror.
Användarens profilbild
Av Monnis
Min första sjal är en Sino skogssäv, inköpt i barnvagnsaffären. Används fortfarande flitigt (användes på riktigt första gången i förlossningsrummet, på väg till avdelningen på BB), men börjar bli lite svajig så min andra sjal som inhandlades ny är en Hoppediz Panama som kommer användas mer snart, än så länge är Sinon så härligt smidig att ha färdigknuten på sig och bara stoppa i bebis vid shoppingrundor till exempel.
Användarens profilbild
Av Gurli
Min allra första var en ringsjal. En Stjärnbarn-retro. Rymdblomma.
Den valde jag för att den var så vacker.

Min första elastiska var en brun Pikku-Ruu.
Den valde jag för att jag hade hört att det var praktiskt med elastiskt till en nyfödd.

Min första vävda var en Ulli. Den valde jag för att den var Rosa.
Men jag tänkte inte på det där med längd. Så jag valde den längsta, typ.
Så den sjalen fick snabbt vandra vidare till Fantasiflicka :D
Användarens profilbild
Av Anso
Min första sjal överhuvudtaget var en BäraBarn Ocean, vald för den vackra färgens skull. Lite svårt att hantera knytsjal med nyfödd bebbe så det blev snabbt en härlig Storchenwiege Leo Marin. Den har en fantastiskt fin färg, lyser nästan kornblått ibland och så är den mjuk och go. Tyvärr var den förl ång, 5,2 meter, så den byttes ut mot andra sjalar men nu har jag faktiskt en ny Leo Marin som är 4,1 meter. :wink:
Användarens profilbild
Av Sarai
Jag var tänd på konceptet redan innan jag fick barn, så när jag blev gravid inhandlades ett sjalpaket- Hoppediz Dublin och TaylorMadeSling ringsjal i oblekt. Jag tog hoppen för att jag gillar blått och maken är så fin i turkost. :heart: Ringsjalen fick bli oblekt och neutral.
Jag funderade aldrig på trikå, skulle ju ha något som räckte hela bärperioden. Hoppen är fortfarande en favorit och makens andrahandsval, näst efter Ergon.

Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?