Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Bär era män i bärdon?

Ja, ofta
49
29%
Ja, mer än mig tom
13
8%
Ja, ibland
71
42%
Nja, han har provat!
27
16%
Nej aldrig i livet
9
5%
Jag är en sjalpappa som bär
2
1%
Jag är en sjalpappa som inte bär men hänger här ändå!!
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av 4ungar
ibland, han tycker det är mysigt men varmt :wink:
Användarens profilbild
Av Key
Han bär helst inte alls - kass rygg. :(
Användarens profilbild
Av Sanfora
han bär vår lille pojke varje morgon, medans jag ligger och drar mig i sängen ;-) Låter lyxigt (och det är det väl iofs), men just nu sover Mio kloss med mig hela nätterna, så jag känner mig ledbruten av att inte få röra mig som jag vill och helt outvilad på morgonen...

På helgen bär han honom också, ganska uteslutande i Ergon. Han tar gärna mt om jag knyter.

Vår dotter, nu 3½, har han burit mycket i Ergo och ringsjal när hon var liten och nu bärs hon en del i Ergo av honom också.
Användarens profilbild
Av Groover
Nja, skulle jag säga. När Maja var liten bar han henne i Babybjörnen ibland, och sen när jag såg ljuset (;-)) och köpte lite riktiga bärdon har han burit henne ngra enstaka gånger i sele och mei tai. Men det är ju så besväääärligt, och krååångligt. Faktiskt helt omöjligt att förstå hur man sätter på sig/knyter etc. Sjalat har han aldrig gjort, även om han är öppen för möjligheten, men Olleboll blir bara buren i famnen av pappa.

Idag träffade jag iaf en sjalpappa på ÖF :-)
Användarens profilbild
Av Sanfora
Groover skrev:Nja, skulle jag säga. När Maja var liten bar han henne i Babybjörnen ibland, och sen när jag såg ljuset (;-)) och köpte lite riktiga bärdon har han burit henne ngra enstaka gånger i sele och mei tai. Men det är ju så besväääärligt, och krååångligt. Faktiskt helt omöjligt att förstå hur man sätter på sig/knyter etc. Sjalat har han aldrig gjort, även om han är öppen för möjligheten, men Olleboll blir bara buren i famnen av pappa.

Var du på Brödkaveln? Jag var där - var jag blind..? (Fullt möjligt, tyvärr, nej säg att jag inte missat dig... :oops: )
Användarens profilbild
Av Groover
Sanfora skrev:
Groover skrev:Nja, skulle jag säga. När Maja var liten bar han henne i Babybjörnen ibland, och sen när jag såg ljuset (;-)) och köpte lite riktiga bärdon har han burit henne ngra enstaka gånger i sele och mei tai. Men det är ju så besväääärligt, och krååångligt. Faktiskt helt omöjligt att förstå hur man sätter på sig/knyter etc. Sjalat har han aldrig gjort, även om han är öppen för möjligheten, men Olleboll blir bara buren i famnen av pappa.

Var du på Brödkaveln? Jag var där - var jag blind..? (Fullt möjligt, tyvärr, nej säg att jag inte missat dig... :oops: )
Nej, det var igår, och framförallt - det var inte på Brödkaveln utan på Pilotgatan :-) Däremot hängde vi utanför Brödkaveln idag - Majan måste ju leka i småhusen och gunga i fjorton timmar :-)
Användarens profilbild
Av Siania
Nja, han har burit i vår ergo några gånger men tar inte initiativ till det själv precis. Säger att han tycker det är krångligt att sätta på sig den (fast han får hjälp). Skulle tro att det handlar om bekvämlighet, jag bär ju om han inte vill så... :floet2:
Av droneboy)))
Min fru har kanske burit två tre gånger allt som allt och jag bär i princip dagligen sen jag skaffade sjal. Det är väl inget omanligt med sjal. Det är ju en sport eller :wink: . Dessutom har min snälla hustru sytt en helt svart vävd sjal till mig nu. Är personligen inte speciellt förtjust i alla hippierandiga färgglada saker. Om jag orkar ska jag sy fast en Motörheadbadge :rock: eller något liknande som mittenmärke. Skulle inte skada att utöka stilfloran lite.
Användarens profilbild
Av JeanneDArc
han har provat ett par gånger bara.. men sen är jag själv ny på det också så det kommer kanske!
Användarens profilbild
Av Alven
Ja, ibland. Innan Ida föddes var det i princip alltid maken som bar David om vi var ute tillsammans, men enbart i ergon. Allt som heter nåt med sjal i namnet är fjolligt nämligen, så även bärpåsar. Det måste vara spännen på om maken ska röra vid det.

Numer bär jag Ida och maken kör David i vagn/håller David i handen. En gång har han burit Ida i Babybjörnen.
Användarens profilbild
Av Sinomamma
Ja, min man bär ibland men bara med MT:n.
Användarens profilbild
Av anna_eh
Jodå, A bär en del, men jag bär mer eftersom jag är hemma om dagarna, när A ska vara hemma till hösten kommer säkert Arvid vilja springa omkring istället:)
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Skrytvarning! (det är så sällan jag får skryta ohämmat med min man men nu tar jag chansen!!)
Pappan är en ivrig sjalare, när jag är borta nån kväll rapporterar han hur kvällen varit när jag kommer hem:
- Idun längtade efter dig men sen somnade hon i sjalen och sen kunde jag lägga ned henne i sängen...

Han har sytt ihop sin egen kortsjal av ett fint hemvävt linnetyg som han köpt på nån auktion. Det måste väl ge bonuspoäng att ha en pappa som sytt sin favoritsjal själv?

Han bar henne i långsjal på BB. Gissa om det var coolt, han bara gled förbi plastbaljorna och stilade med vår nyinköpta Didy! (Röd Indio, som vi beställt så att vi båda gillade färgen!)
Han är bäst :heart:
Användarens profilbild
Av sanna73
keramikkarin skrev:Han har sytt ihop sin egen kortsjal av ett fint hemvävt linnetyg som han köpt på nån auktion. Det måste väl ge bonuspoäng att ha en pappa som sytt sin favoritsjal själv?
:rock: Helt klart extrapoäng och rätt för frun att skryta :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?