Jag får mest positiva kommentarer, men i vintras utspelades följande när jag klev på bussen med en liten Lova innanför Mobyn:
När jag kliver på bussen så står en äldre herre och pratar med busschauffören och flyttar sig upp i det sätet som är närmast chauffören så att han står snett bakom mig när jag står och ska betala.
Så frågar han "Vad har du där?"
Jag trodde att han försökte göra sig lite lustig över min sjal så jag brydde mig inte om att svara. Då säger han till chauffören: "Men vad har hon där för någonting?"
Va?!, undrar jag förvånat. "Ja, vad har du där innanför för någonting?, säger han och pickar (!!) Lova ganska hårt med fingrarna i huvudet.
" Ja, det är min dotter!!" svarar jag ganska skarpt för dels var jag ganska paff över att han faktiskt inte fattade det och sen blev jag rätt ilsk över att han pickar på mitt barn.
"Jaså?", säger han lite tveksamt som att han inte tror på mig. Då lyfter jag upp Lova lite under rumpan så att hennes ansikte blir synligt och då säger han förvånat "Nämen, det ÄR ju en BEBIS där!!
Vad trodde han?? Att jag packat på mig en säck ved och tryckt en luva ovanpå???
Idag kan jag tycka att det hela är lite komiskt, men just då var jag faktiskt riktigt sur. Speciellt att han pickade henne i huvudet...