Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Kotten
Hille skrev:Vår BVC-sköterska sa när jag kom dit med Vilhelm i sjalen; "ja det har ju blivit så trendigt, det där..." och inget mer. :roll:
Som man säger här nere: vilken traderöv.
Användarens profilbild
Av Sanna__b
Jag får mest positiva kommentarer, men i vintras utspelades följande när jag klev på bussen med en liten Lova innanför Mobyn:

När jag kliver på bussen så står en äldre herre och pratar med busschauffören och flyttar sig upp i det sätet som är närmast chauffören så att han står snett bakom mig när jag står och ska betala.
Så frågar han "Vad har du där?"
Jag trodde att han försökte göra sig lite lustig över min sjal så jag brydde mig inte om att svara. Då säger han till chauffören: "Men vad har hon där för någonting?"
Va?!, undrar jag förvånat. "Ja, vad har du där innanför för någonting?, säger han och pickar (!!) Lova ganska hårt med fingrarna i huvudet.
" Ja, det är min dotter!!" svarar jag ganska skarpt för dels var jag ganska paff över att han faktiskt inte fattade det och sen blev jag rätt ilsk över att han pickar på mitt barn.
"Jaså?", säger han lite tveksamt som att han inte tror på mig. Då lyfter jag upp Lova lite under rumpan så att hennes ansikte blir synligt och då säger han förvånat "Nämen, det ÄR ju en BEBIS där!!
Vad trodde han?? Att jag packat på mig en säck ved och tryckt en luva ovanpå???

Idag kan jag tycka att det hela är lite komiskt, men just då var jag faktiskt riktigt sur. Speciellt att han pickade henne i huvudet... :shock:
Användarens profilbild
Av FyraBusar
Ute har jag bara använt Mei Tai på magen än så länge, och jag har trots att den ju är så luftig har jag fått frågor om han verkligen kan andas där.

Är inte det för tungt?

Det är väl egentligen bara de "negativa" kommentarer jag fått. Många vänder sig om och tittar, funderar på att sätta en skylt på MT:n där det står "glöm inte kolla var nästa lyktstolpe kommer också" :floet2:

Många tisslar och tasslar bakom mig, och om det är positivt eller negativt vet jag ju inte 8) Kan ju riktigt känna vad en del tänker när jag kommer med ett barn PÅ magen, ett barn i kärran och ett barn vid varje sida om kärran :lol:

Dagispersonal har varit jätteintresserade, en av fröknarna hade en dotter som skulle få barn och hade köpt sig en sjal så hon tyckte det var jättekul. Jag har fått demonstrera hur man gör för många och den roligaste kommentaren kom nog från en dagiskompis till 6-åringen.

Killen är 6 år i år och började gapskratta när han fick syn på mig. VARFÖR bär du bäbisen i ett förkläde?! :lol:
Användarens profilbild
Av hajon
"Titta mamma, ett ap-barn!" från en treåring.
Användarens profilbild
Av uw74
Oftast har jag fått nyfikna och positiva kommentarer, endast en gång en negativ kommentar. Den löd: "stackars generation". Så det kan ni ju tänka på, sjalvänner, att vi sabbar en hel generation genom att vira in dem i tygstycken.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har nog fått alla ovanstående kommentarerer och några till... den roliast var av några dagisbarn:

"Kolla! hon har en bebis i magen! Men... benen sticker ut!"

Ida hade somnat så jag hade dragit sjalen över huvudet på henne, bara benen syntes...

Men jag har nogaldrig fått några negativa. Föresten... vi var i Lysekil förra veckan, och mötte en tant på brygan. Hon började gapskratta när hon såg mig, och jag fattade ingenting först... sen sa hon," GUD jag tyckte väl att ditt bröst såg lite väl hårigt ut..."

Ida hade somnat, och jag hade INTE stoppat in huvudet...
Användarens profilbild
Av mimpen
Jag som har barn från Afrika får ofta genomföra följande dialog när jag bär i sjal:
Någon: -Åh, vad fint. Har ni köpt den i Afrika?
Jag: -Öh, nä, på nätet, här i Sverige.
Någon: -Jahaaaa... Men man kanske KAN köpa sådana i Afrika?
Jag: -Öh, ja, det kan man säkert...

När jag bär i Ergo får jag höra:
-Den där kan du väl inte ha i fjällen?
(Varpå jag undrar varför jag skulle behöva kunna det när jag går på stan... *s*)
Användarens profilbild
Av maryread
Många kommentarer får man.

Vanligaste är, vad mysigt det ser ut, är det inte varmt, är den till för att bära i, har du kommit på det själv mm.
Blev jätteglad i affären en gång. Det kom en äldre dam förbi som sa Gud, vad vackert! :D
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Alven skrev: "Kolla! hon har en bebis i magen! Men... benen sticker ut!"
*fniss*
Användarens profilbild
Av Lydia
Det klassiska "har du en sån där afrikansk", sa min farbror (35 år) när han såg mig knyta upp Hanna i min gås (var lite "förfest" vid stugan, så hanna fick sitta i sjalen "skyddad", men en flaska välling..).

Jag svarade helt enkelt (och lite provoserande) "Ja, visst är det härligt att ha barnen nära" :twisted:
Användarens profilbild
Av LillaMy666
När vi var på Ålands-färjan härom veckan så kom en dam fram till mej, såg mej i ögonen och förklarade: "Jag tycker det är så beundransvärt hur du bär ditt barn. Beundransvärt är vad det är" Och så la hon sin hand på min arm och liksom tittade på mej som om hon sett en ängel! :)

Tilde satt på min rygg, flinade och gurglade högt åt damen som då såg om möjligt ännu mer beundrande ut.

Funderade då på om hon kanske hade haft barn för många år sedan som inte alls ville ligga ensamma i vagnar eller på filtar men fick höra hur hon "skämde bort dem" titt som tätt när hon försökte trösta....
Av Linda B
.....och hur är det med Ru idag? Än så länge bara positiva kommentarer om att det ser mysigt och praktiskt ut. Och det är det ju också...!!!! :D
Användarens profilbild
Av norkmedoo
de mest minnesvärda kommentarerna är dels från en kvinna på bussen
som blev så till sig att hon - bara måååååste ta en bild!!! ( :shock: )
jag försökte med att - vi ska hoppa av snart... men hon rotade lite panikartat
vidare i sin stora väska med mantrat - jag hinner jag hinner...
så någonstans i någons fotoalbum kanske vi är förevigade som ett exotiskt inslag i malmö :roll: :lol:

en annan gång hoppade en man i 30 års åldern på oss utanför Triangeln här i Malmö med ett
- Ni e fanimej inte riktigt kloka!!
( :shock: ... igen, och vilka är vi? men jag sa inget, blev stum av påhoppet)
- ... först bär ni dem i magen i nio månader och sedan knyter ni fast dem på kroppen!!!!
han stirrar på mej, skakar på huvudet och himlar med ögonen innan han fortsätter vidare.
Jag har, av ovan förklarliga skäl, fullkomligt kommit av mej och tror fortfarande inte att han
försökte vara rolig utan att det var en spontan och ärlig reaktion ( :roll: )
Senast redigerad av norkmedoo den sön jul 23, 2006 20:08, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av doddit
"Jag har en babybjörnsele hemma som du kan få" av en okänd man på pendeltåget...

"Är det där en såndär afrikatrasa?"

"Titta en kängru!"

"Vad är det där? En gardin?"

och såklart en massa "kan han andas där inne?" "Stackars liten, släpp ut honom därifrån" "Åh, vad fint" "Där har du det bra" "Vad härligt att få vara så nära" "Har du hittat på det där själv?" "Är det inte tungt?" "Orkar du fortfarande bära honom i den där??" osv...
Av wokka
doddit skrev:
"Är det där en såndär afrikatrasa?"
Hi hi! Detta var antingen väldigt roligt eller ganska förolämpande. Hoppas på det första. Vilken fullständigt vanvettig kommentar!

One of the most satisfying parts of Monopoly Go is[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?