Jag väntade mitt andra barn och kände att det skulle bli såååååå jobbigt att behöva ha en syskonvagn. Min äldsta är buren i BabyBjörn och det funkade rätt bra ett tag om man bortser ifrån att korset ständigt for upp i nacken! Fast den skulle ju bara räcka ett kort tag... Men så kom jag helt plötsligt en dag ihåg att en tjej i min förra ankomstgrupp på fN (föräldraNätet, som Aff hette då) från -02 hade köpt en Didymos som hon använde. Det lät lite flummigt, men jag tänkte att det kunde vara värt att kolla upp. Så jag sökte efter Didymos på nätet och hittade en massa information och kände att det där med sjal vore ju faktiskt lösningen på allt!! Och dessutom hade ju sjalandet en himla massa fler fördelar än jag först hade tänkt. När frågan om syskonvagn kom upp i ankomstgruppen 0404 på Aff så berättade jag att jag tänkte sjala och det visade sig att vi var ett helt gäng som tänkte göra det.
Men jag ville helst köpa en sjal som jag hade tittat och kännt på, och någon affär att gå till fanns ju inte. Så fick jag nys om att de sålde BäraBarn-sjalar på Designtorget (!) så jag sprang dit och köpte en på studs. Jag hittade en grupp på nätet som jag blev medlem i (Bärsjalslistan) och där fick jag ett mönster på en ringsjal. Var jättenervös för att jag inte skulle få tag i rätt sorts tyg

, men köpte ett tunnt lila tyg och sydde en med hjälp av ett par gardinringar (!). Och om man ska ha en liten bebis behöver man en trikåsjal, förstod jag ganska snabbt och då vågade jag beställa min vinröda BabyBundler från Leffes o Mias (BabyBoden???)...
Så när Boof väl gjorde entré hade jag tre fina sjalar!!

Och på den vägen är det...