- ons sep 10, 2008 23:25
Jo, när vi bar på heltid (när sonen var 6 mån till drygt 1 år, förra vintern) så sammanföll det med både under hans och min föräldraledighet. Med en svart Patapum Baby. Innan dessa hade jag en trikåsjal men det funkar inte för honom at knyta (arbetsskada) och vi insåg rätt så snabbt att BabyBjörnen inte var rätt grej - så vi testade en Ergo men det var så mycket tyg i onödan (fickan) tyckte han.
Den svarta Patapum Toddler vi skaffade i våras är inte alls lika smidig, krångligt med remmarna. Åsså började sonen gå och gilla vagn, vi skaffade en lätt sittvagn som komplement.
Han använder fortfarande modellen Baby var- & varannan dag efts han söver sonen i den på kvällen. Jag kör med gåsen till det. Modellen Baby kan han tippa ner sonen i spjälsängen eller på vår madrass, men Toddlern har remmar i vägen liksom.
Vi har inte kommit igång med ryggbärande varken i sele eller sjal. De gånger jag tesstat har det inte funkat - men det lär bli av, det kan man ju fortsätat med långt upp i åren. I somras bar han med bärstol när vi var ute till skogs.
Just ja, ringsjal har han koll på men inte behövt ännu men vi har en i varje vagn/bil/skötväska (nåja det blir inte många det inte) för snabba lyft. Man får ju en begagnad för en hundralapp eller två. Och en rebozo i syntet är nätt - det är ju bara "snabba" lyft så.
V 07. Bonusbarn 85 & 87.
Boba. Utlånat: Choklad- & olivgås, ÄgirsHus lin-ringisar, Patapum & BB-slen.
"Dit det bär dit bär det"