Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Clementin
Ja, fast han bär bara stora (lilla sitter alltid fast på mig *ego* :oops: ).
Helst bär han i sjal (på magen dessutom, trots att hon är nästan en meter lång), men han tar selen eller mei taien om han måste.
Här är de på väg ut för att fiska:

Bild
Användarens profilbild
Av Be-Linda
Jo han bär på eget initiativ, men behöver hjälp med knytning.

När jag jobbade i somras bar han i ringsjal! :D
Användarens profilbild
Av iko
Japp, mina barns pappa (de har så vitt jag vet bara en, dvs jag) bär massor med saker på eget initiativ, bland annat barn.

Han (eller jag?) har sett till att bärhjälpmedel i form av sjalar blivit införskaffade. Han vägrar dessutom i princip vagn.
Användarens profilbild
Av sanna73
Jodå, han har inte mycket val med en vagnhatande dotter :lol: Han bär både i trikåsjal och mt.
Bär han sonen blir det patapum toddler eller ringsjal.
Användarens profilbild
Av zink
Jo, när vi bar på heltid (när sonen var 6 mån till drygt 1 år, förra vintern) så sammanföll det med både under hans och min föräldraledighet. Med en svart Patapum Baby. Innan dessa hade jag en trikåsjal men det funkar inte för honom at knyta (arbetsskada) och vi insåg rätt så snabbt att BabyBjörnen inte var rätt grej - så vi testade en Ergo men det var så mycket tyg i onödan (fickan) tyckte han.

Den svarta Patapum Toddler vi skaffade i våras är inte alls lika smidig, krångligt med remmarna. Åsså började sonen gå och gilla vagn, vi skaffade en lätt sittvagn som komplement.

Han använder fortfarande modellen Baby var- & varannan dag efts han söver sonen i den på kvällen. Jag kör med gåsen till det. Modellen Baby kan han tippa ner sonen i spjälsängen eller på vår madrass, men Toddlern har remmar i vägen liksom.

Vi har inte kommit igång med ryggbärande varken i sele eller sjal. De gånger jag tesstat har det inte funkat - men det lär bli av, det kan man ju fortsätat med långt upp i åren. I somras bar han med bärstol när vi var ute till skogs.

Just ja, ringsjal har han koll på men inte behövt ännu men vi har en i varje vagn/bil/skötväska (nåja det blir inte många det inte) för snabba lyft. Man får ju en begagnad för en hundralapp eller två. Och en rebozo i syntet är nätt - det är ju bara "snabba" lyft så.
Användarens profilbild
Av Hannah83
Åh vad jag blir avundsjuk.. Vill att min ska prova, men han vägrar. Visserligen är ju detta lite nytt här hemma, men det ser ju så mysigt ut med sjalpappor... :loving: Kanske skulle placera ut lite sjalar och gå hemifrån ett par timmar? Som om jag med min separationsångest skulle klara det! :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Aurian
Ja, J bär både på rygg och mage. Numera mest i sele, men sjalen åker på när det är mindre bebis som ska bäras.
Han har till och med åkt på sjalträffar när han var föräldraledig och jag jobbade :-)

När vi har varit iväg allihop tillsammans så har han oftast varit den som burit, om vi inte burit båda barnen.
Användarens profilbild
Av Aurian
Bild
Användarens profilbild
Av Sintra
Sixtens pappa och jag är inte ihop...ska väl sägas först å främst :) Så det finns likosm inget annat än "på eget initiativ". Å han är inte min "karl"...

Han spanade på när jag trasslade in mig i sjalen när S var pyttebebis och då provade han några gånger, men OJ vad svårt han tyckte det var ;) Fast han gillar att bära, så när jag sen skaffade en Manduca ville han låna den hela tiden. Eftersom han är en katastrof på att hålla ordning på saker och ta hand om dom utan att ha sönder dom så hade han självbevarelsedrift nog att skaffa en egen. Så nu bär han i sin röda Manduca varje dag. Och jag har min fina i petrol ifred :)

[/url]
Användarens profilbild
Av Beckah82
Sintra skrev:Sixtens pappa och jag är inte ihop...ska väl sägas först å främst :) Så det finns likosm inget annat än "på eget initiativ". Å han är inte min "karl"...
Vi är inte heller ihop, jag och Alvins pappa ;-)
Av JoJsMamma
Vi är inte heller ihop, jag och Alvins pappa
Och ÄNDÅ gör han raggmunkar till frukost åt dig! Sånt gör inte min karl, och vi är ju ändå gifta! :lol:
Användarens profilbild
Av Beckah82
JoJsMamma skrev:
Vi är inte heller ihop, jag och Alvins pappa
Och ÄNDÅ gör han raggmunkar till frukost åt dig! Sånt gör inte min karl, och vi är ju ändå gifta! :lol:
:lol: visst är det bra??! :D

Det allra bästa är att jag under tiden satt i köket och SB:ade och FL:ade :-)
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jajamensan! :D
Han har sin egen Beco och ibland så lånar han mina också.. ;)
En dag kom jag hem och min ena Colibri låg lite skrynkligt på sängen.
Jag frågade om den hade ramlat mer från hyllan varpå maken svarade att han hade använt den! :shock: :tumsup:
Användarens profilbild
Av Isanna
Ja emellanåt händer det. Nu är han inte hemma med kidsen så ofta som jag, men när det behövs så tar han fram "sin" sjal (han har bestämt att det är hans) som är Didy Lisa. :lol: Han knyter på magen. Sele funkar också bra på honom.
Användarens profilbild
Av Amaltea
Nej, inte än....

Han har dock börjat visa lite intresse nu - när en sele i diskret färg dykt upp härhemma :lol:
Looma trikåsjal?

Ja, det är troligt att Looma är ett tidi[…]

Jag vet inte om jag kan bidra på något[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?