Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Aspasia
Igår fick jag en kommentar från en ung somalisk kvinna, hon log brett och sa "så ska det vara!" :loving:

Tyvärr har jag aldrig sett några somalier bära sina barn här i stan, det finns ganska många i vårt bostadsområde men de drar på stora vagnar allihopa :? Undrar varför de väljer bort sitt traditionella sätt att transportera barnen? :hmm:
Användarens profilbild
Av moggleif
Kanske rädsla för främlingsfientlighet? Vill vara som gamla svenskar. "Alla" här har ju barnvagn och man vill inte vara för udda...
Användarens profilbild
Av moggleif
Cisco skrev:
fabriksmoln skrev:Min favoritkommentar fick jag från en somalisk kvinna: "det är märks att du älskar ditt barn, du visar barnet det på det bästa sättet som går" :loving:
:heart:
Hade jag haft fb hade jag lagt den på min,statusrad. :love:
Av gnurf
För några dagar sedan sa busschauffören:

Oj, det var helt klart den snyggaste ryggsäcken jag har sett.

Ryggsäcken är en ergokopia med 16 månaders lillebror.

Sedan konstaterade vi i samförstånd att innehållet i ryggsäcken var ännu trevligare än ryggsäcken...
Häromdagen gick jag förbi en mörkhyad man som glatt utbrast "Duktig!" när han såg att jag hade barnet på ryggen.

Och igår åkte jag buss med min 1½åring sovandes i sjal under jackan. Några säten bort satt några tonårskillar.
- Shit, kolla, hon har en unge där under!
- Eller hur! Ge dig nu.
- Jo men kolla, ser du inte skorna.
hillalilla skrev:Häromdagen gick jag förbi en mörkhyad man som glatt utbrast "Duktig!" när han såg att jag hade barnet på ryggen.

Och igår åkte jag buss med min 1½åring sovandes i sjal under jackan. Några säten bort satt några tonårskillar.
- Eller hur! Ge dig nu.
Det verkar va många som blir förvånade av att upptäcka ett barn under jackan :lol:

Vi åkte buss härom dan och Liten satt och sov i sjalen, och knorra och lät som hon brukar när hon sover. Efter ett tag säger kvinnan bredvid oss: Jasså, du hade en bebis där! Jag funderade på varför du lät så konstigt :rodna:
tjoffsann skrev:
hillalilla skrev:Häromdagen gick jag förbi en mörkhyad man som glatt utbrast "Duktig!" när han såg att jag hade barnet på ryggen.

- Eller hur! Ge dig nu.
Det verkar va många som blir förvånade av att upptäcka ett barn under jackan :lol:

Vi åkte buss härom dan och Liten satt och sov i sjalen, och knorra och lät som hon brukar när hon sover. Efter ett tag säger kvinnan bredvid oss: Jasså, du hade en bebis där! Jag funderade på varför du lät så konstigt :rodna:
:Hahaa: :tumup:
Användarens profilbild
Av moggleif
Kungsmässan, kungsbacka, jag kör tandem, dvs stora på ryggen och lilla på magen. Ett barn, ca 5, är uppmärksam och säger: kolla mamma han bär sina barn.
Mamman: ja, titta, han har bebis på magen.
Barnet: Och en stor på ryggen!
Mamman: Nä, det tror jag inte.

Eftersom jag lunkar fram och tillbaka i väntan på kelaren och hålla M nöjd så är det nu dags att gå tillbaka, så jag vänder mig.

Mamman: Men OJ, HAN HAR JU EN TILL.
Barnet: Jag sa ju det.
Användarens profilbild
Av Emma_oh
moggleif skrev:Kungsmässan, kungsbacka, jag kör tandem, dvs stora på ryggen och lilla på magen. Ett barn, ca 5, är uppmärksam och säger: kolla mamma han bär sina barn.
Mamman: ja, titta, han har bebis på magen.
Barnet: Och en stor på ryggen!
Mamman: Nä, det tror jag inte.

Eftersom jag lunkar fram och tillbaka i väntan på kelaren och hålla M nöjd så är det nu dags att gå tillbaka, så jag vänder mig.

Mamman: Men OJ, HAN HAR JU EN TILL.
Barnet: Jag sa ju det.
Vilken tur att du vände på dig!
Jag tycker alltid så synd om barn när de ser något ovanligt och inte blir trodda
Jag var en snabb sväng in på stan & kom inte riktigt ihåg hur man skulle knyta höftkryss men ja ja tänkte jag det sitter runt ryggen, under rumpan och korsat så han kunde då inte ramla ur, väl inne på stan springer jag på en afrikansk familj som jag vet vilka dom är; ha ha african baby!
Det hör inte till vanligheterna att man ser barn i sjal här...
Användarens profilbild
Av nalimea
I början, innan alla visste att jag fått tvåan, så frågade en tant "Ska du inte föda snart?". När jag visade att det var en bebis innanför jackan sa hon "jasså du hade bara flyttat upp magen lite! :) "
Användarens profilbild
Av nicegirl
En gammal man sa förfärat till mig att "hon blir ju blöt" häromdagen när jag bar min 1 åring på ryggen i duggregn. :shock: , vi vet ju alla att bebisar inte tål regn liksom :roll: :Hahaa:
Användarens profilbild
Av Faegis
nicegirl skrev:En gammal man sa förfärat till mig att "hon blir ju blöt" häromdagen när jag bar min 1 åring på ryggen i duggregn. :shock: , vi vet ju alla att bebisar inte tål regn liksom :roll: :Hahaa:
Nej, jag tror de krymper då. Det är därför många barn är små.

När jag åkte spårvagn häromveckan satte sig en svensk kvinna i 55-årsåldern bredvid mig, charmades av Eyvind och började prata. Hon berättade bl a att när hon hade småbarn, på 70-talet, så var hon jättesugen på att bära i sjal, men det var bara "de tuffa tjejerna som hade varit i Indien" som visste hur man gjorde, och dem vågade hon inte fråga.
Användarens profilbild
Av nicegirl
Faegis skrev:
nicegirl skrev:En gammal man sa förfärat till mig att "hon blir ju blöt" häromdagen när jag bar min 1 åring på ryggen i duggregn. :shock: , vi vet ju alla att bebisar inte tål regn liksom :roll: :Hahaa:
Nej, jag tror de krymper då. Det är därför många barn är små.
:Hahaa: :app:

Faegis skrev:När jag åkte spårvagn häromveckan satte sig en svensk kvinna i 55-årsåldern bredvid mig, charmades av Eyvind och började prata. Hon berättade bl a att när hon hade småbarn, på 70-talet, så var hon jättesugen på att bära i sjal, men det var bara "de tuffa tjejerna som hade varit i Indien" som visste hur man gjorde, och dem vågade hon inte fråga.
Va? :siishah: Fick man inte fråga "de fuffa"? Vad synd! Och var det tufft att åa till Indien? hur världen har ändrats...
Aspasia skrev:Igår fick jag en kommentar från en ung somalisk kvinna, hon log brett och sa "så ska det vara!" :loving:

Tyvärr har jag aldrig sett några somalier bära sina barn här i stan, det finns ganska många i vårt bostadsområde men de drar på stora vagnar allihopa :? Undrar varför de väljer bort sitt traditionella sätt att transportera barnen? :hmm:

Jag har också tänkt på det när jag möter några med vagn på stan. Det känns så bakvänt liksom, här kommer jag med E på magen och de kommer skjutandes på en stor klumpig vagn från längesen. Undrar också varför, det finns ju rätt många från Afrika här i stan men jag har aldrig sett någon bära. (Bor du möjligtvis i N.lund? :wink: )
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 37

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?