Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mrs Data
Alven skrev::lol:

Nä, jag slutade i princip att bära på magen innan hon var ett halvår (utom vid nattning och amning naturligtvis). Ni som bär andra barnet på magen, hur får nu armarna att räcka till allt de behövs till med stora barnet?
Man (jag iaf) lär in en sidovriden stil som gör att man når med en arm och barnet dessutom ser bättre. Försökte skala räkor idag och även om det möjligen hade gått vad gäller armlängd så går det ju inte alls när barnet försöker kränga för att se vad man gör. Allt som är nära golv som tex nedre delen av diskmaskinen sparar man till senare.
Användarens profilbild
Av Suskiv
magbärning här oftast. gäller även nästan femåriga tova på ca 20 g
Användarens profilbild
Av Tozzis
Jag bär helst på ryggen, mest då lång sträckor, men gubben bär alltid på magen. Vi har en 1½ åring på ca 10 kg. som vi bär i Ergon då sjal aldrig funkade för vår lille prins.
Det är svårt att räcka runt och han sparkar gärna på allt som finns på sprisen så därför är ryggen bättre. Lärt mig "släng upp" honom som ni gör med sjalarna..mycket praktiskt. Tack för tipset!
Användarens profilbild
Av zink
Mage för snart 1½-åringen!

Har inte komit igång med ryggbärandet alls. Kanske för att jag vill ha ögon- och pratkontakt? Efts han inte direkt pratar alls - men visar med ögonen ju vad han menar :-)

Bär dock knappt alls ute just nu. Det mesta är sövning och mys inne, sjal på mage hos mamma och i patpum (pappapum?) hos pappa.
Av shai
Min kille blir 2 i aufusti och bärs allt som oftast på magen. När vi åker iväg för att handla eller skall på promenad el liknande så åker han på ryggen. Men när han skall sövas eller bara är gossugen så blir det magen
och vi tycker båda det är jättemysigt :D
Användarens profilbild
Av Måsen
När jag bär Julia (3½) i sjal så blir det oftast på mage, bara för att det är så mysigt. :heart:
Senast idag när vi var i stan och hon fick lite skavsår så bar jag henne så sista halvtimmen innan det var dags att åka hem.
Användarens profilbild
Av dunderdotter
Och jag som precis tänkte starta en tråd för att fråga hur länge barn egentligen vill bli burna, alltså hur gamla de brukar bli innan de börjar sjal- och selvägra. Nu har jag fått svar! (fast jag vet förstås att vissa börjar vägra tidigt). Det betyder att jag inte alls behöver känna att jag lägger ner massa pengar på mitt sjalberoende i onödan :lol: Än så länge verkar lille E inte visa några tecken på att inte vilja åka sjal/sele, tack och lov.

Han är bara 11 månader, en lillplutt i sammanhanget, men här föredrar vi definitivt mage. Ögonkontakt, och man kan kramas och pussas nästan obegränsat! Pappa föredrar dock ergon på ryggen.
Av shai
dunderdotter skrev:Och jag som precis tänkte starta en tråd för att fråga hur länge barn egentligen vill bli burna, alltså hur gamla de brukar bli innan de börjar sjal- och selvägra. Nu har jag fått svar! (fast jag vet förstås att vissa börjar vägra tidigt). Det betyder att jag inte alls behöver känna att jag lägger ner massa pengar på mitt sjalberoende i onödan :lol: Än så länge verkar lille E inte visa några tecken på att inte vilja åka sjal/sele, tack och lov.

Han är bara 11 månader, en lillplutt i sammanhanget, men här föredrar vi definitivt mage. Ögonkontakt, och man kan kramas och pussas nästan obegränsat! Pappa föredrar dock ergon på ryggen.
Min kille vara absolut en sjalvägrare från det han var dryga året fram till strax efter 18 mån. det var inte lönt att ens föradet på tal :D
Nu, 2 år , kommer han ofta och vill "åka saal". Vill jag knyta på ryggen sägar han ibland "Nej, fel håll" :heart:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?