Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av malinka
ekarny skrev:Detta är jätte spännande att läsa om och väntar på att få höra vad malinkas syster säger om ämnet.
Jag är lika nyfiken jag och då berörs jag inte själv av svaret. Maliade igår, men har inte fått svar än.
Användarens profilbild
Av ekarny
malinka skrev:
ekarny skrev:Detta är jätte spännande att läsa om och väntar på att få höra vad malinkas syster säger om ämnet.
Jag är lika nyfiken jag och då berörs jag inte själv av svaret. Maliade igår, men har inte fått svar än.
Hur går det, har du fått något svar?
Av malinka
Nu äntligen har jag fått svar. Så här skriver hon:

"Jag har inte direkt hört något om att man inte ska bära DS barn, men jag kan tänka mig att det som i så fall skulle kunna vara problem är att de ofta är instabila i nacken o behöver ha huvudstöd."

Det skulle ju i så fall innebära att sjalbärande med huvudet innanför sjalen fungerar jättebra.
Av malinka
für wen nicht?
Nicht geeignet sind gestrickte Tücher für Babys mit einem deutlich verringerten Muskeltonus (Hypotonie), wie es z.B. beim Down-Syndrom der Fall ist. Solche Kinder benötigen mehr Halt, wie ihn nur ein gewebtes Tragetuch geben kann.

Den här informationen hittade jag på Didymos hemsida. Min tyska är inte jättebra, men som jag förstår det rekommenderar de att man inte använder trikåsjal till barn med Downs-Syndrom. De behöver mer stöd och bör därför bäras i vävd sjal.

Rätta mig gärna om jag översatt fel.
Användarens profilbild
Av Veronikak
malinka skrev:für wen nicht?
Nicht geeignet sind gestrickte Tücher für Babys mit einem deutlich verringerten Muskeltonus (Hypotonie), wie es z.B. beim Down-Syndrom der Fall ist. Solche Kinder benötigen mehr Halt, wie ihn nur ein gewebtes Tragetuch geben kann.

Den här informationen hittade jag på Didymos hemsida. Min tyska är inte jättebra, men som jag förstår det rekommenderar de att man inte använder trikåsjal till barn med Downs-Syndrom. De behöver mer stöd och bör därför bäras i vävd sjal.

Rätta mig gärna om jag översatt fel.
Jag håller med om din översättning.

Fast jag tycker det borde hänga mer på att man håller koll på knytningen och barnets position i sjalen (och att den blir varierad) än på tyget. Trikåsjalar kan knytas tight och ge bra stöd, särskilt för ett lätt litet barn, och vävda kan knytas slarvigt och ge icke-ergonomiska positioner. Som kanske en del barn med DS protesterar mindre mot än andra barn. Eller positioner som till och med ÄR ergonomiska för vanligt rörliga barn men tänjer lederna för mycket för överrörliga barn som dessutom inte protesterar så mycket.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?