Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av thanisa
Ja, tänk att verres sjalfläta kunde få mig att vilja fläta igen. Jag flätade mitt hår mycket i alla möjliga former under högstadiet och något sitter nog fortfarande i.

http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewtopic.php?t=71776

och nu så hänger mina sjalar flätade igen på dörren men den här gången är det verkligen flätade....
Bild
Användarens profilbild
Av mejamy
Måste bara få visa hur prydligt det blev i vår hall med min nya sjalförvaring :mrgreen: Den gröna är faktiskt en av Meitaierna. Trikåsjalarna och den andra MT:n får nöja sig med att ligga kvar vikta uppe på garderobe bredvid :wink:

Bild

Och thanisa:Det kan man kalla sjalfläta! :shock: :urule:
Användarens profilbild
Av svas
mejamy skrev:Måste bara få visa hur prydligt det blev i vår hall med min nya sjalförvaring :mrgreen: Den gröna är faktiskt en av Meitaierna. Trikåsjalarna och den andra MT:n får nöja sig med att ligga kvar vikta uppe på garderobe bredvid :wink:

Bild

Och thanisa:Det kan man kalla sjalfläta! :shock: :urule:
Superfint Mejamy! Och Thanisa: :urule:
Användarens profilbild
Av verre
så här ser det ut hos mig..

svårt att få med på bild att de är runda..
Bild
Bild
Bild

så här ser det ut i min hall..
Bild
Användarens profilbild
Av verre
Boadicea skrev:Men hur gör man så där runda flätor? (Har jag missat nåt nu...?)

jag försöker beskriva, men jag är inte så bra på att sätta ord..

leta upp mitten på sjalen håll den med en hand just på mitten
låt ändarna hänga ner, vrid sjalen ett halvt varv stick in den andra handen i öglan som blev och fånga upp ena änden och dra den lite genom hålet så det blir en ögla,
ta nu den första handen och stick in den i den nya öglan och fånga upp den andra änden så gör du så om och om och om igen så tillslut ser den ut så här..
Användarens profilbild
Av verre
hur gick det??
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
:shock: Säger som Cecilia: Jag hänger inte med längre. Kanske för att jag aldrig sjalar :roll:

men vilken fin förvaring! Kanske ett sätt att boa inför nya bebisen? Fläta och fläta om alla sjalar :app:
Användarens profilbild
Av verre
Boadicea skrev:
verre skrev:hur gick det??
Shsss! Jag försöker plugga! :wink: Provar och rapporterar i kväll! :lol:
*viskar* men nu då, hur gick det?
Användarens profilbild
Av verre
men kan du dra i ändarna på den och den går upp?? eller måste du fläta upp den.. det ser ut så tycker jag, att du måste fläta upp alltså...

men jag kan ha fel...

snyggsjal.. vilken är det??
Av sjaltokan
Måste bara fråga kan man fläta trikåsjalar?? Eller är det kanske inte att rekomendera??

Fick ju lära mig hur man flätar idag, tack Nira.. :urule:
Användarens profilbild
Av Nira
Joodå, jag flätar Moby också :D
Å varsågod, det var så lite så!
Användarens profilbild
Av Delfinen_78
thowida skrev:Måste bara fråga kan man fläta trikåsjalar?? Eller är det kanske inte att rekomendera??

Fick ju lära mig hur man flätar idag, tack Nira.. :urule:
Vad gäller att fläta trikåsjal är det väl bra att tänka på att fläta löst, så att man inte drar ut den så stretchen försvinner, annars är det nog inga problem att fläta trikåsjalar
Användarens profilbild
Av miom
oj vad kul. Nu har jag flätat min enda sjal också. :roll:
Användarens profilbild
Av glis
Hihi, allt möjligt finns på sjalbarn. Det här har jag grunnat på och så har någon letat upp en gammal tråd. Om någon är lika nördig som jag så låter det som om man gör de runda på samma sätt som man gör en varpfläta. Fast man tar varannan ände. Jag har inte provat, men nu så...
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Oj, så praktiskt, jag har ju sjalar som ligger och dräller och aldrig blir ihopvikta ordentligt. Måste genast fläta! Frågan är om man inte behöver köpa ett par, tre sjalar till också, så att det ser snyggare ut i hallen?
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?