Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bina
Med Beco bär han just nu... ingen sjalfantast men ringsjal har han använt någon gång.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Mannen bär lilla J i famnen och L eller G på ryggen :D ( inte samtidigt :lol: ) Han funderar på att prova sele el MT så det ska sys upp en MT till honom :) Sjalen tycker han är för mycket tyg och inte hans färg..
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Ergo, långsjal, trikåsjal. Ergon fixar han själv, sjalarna får jag hjälpa honom att knyta...
Användarens profilbild
Av Korp
Här bär pappa lilla S i ergo men egentligen oftare storasysyter i famnen eller på axlarna.
Användarens profilbild
Av Key
Maken bär helst inte alls eftersom han har dålig rygg. Han har vid enstaka tillfällen provat Ergo o MT när vi varit ute tillsammans, men har haft svårt med "påselningen" pga sin rygg.
Användarens profilbild
Av Kusmi
Mannen bar i BabyBjörn från början och nu i Ergo eller för hand.
Användarens profilbild
Av Lydia
Min man bär mkt. Mer än mig! Ja bortsett från när jag åker iväg själv en heldag eller så.
Han bär ofta några timmar på kvällen. Då är det stadig trikåsjal som gäller. Annars har han MT ibland. Och med Hanna så bär han med MT eller sele (patapum toddler).
Han bar mkt i ringsjal/bärpåse när Hanna var 1-1,5 (innan han började sjala ordentligt). Jag tror att han kommer välja bärpåse och ringsjal mer sen när Nova-Li är lite större och man ska in på affären etc, om några månader ungefär. Fast hemma kommer han nog ha långsjal.
Användarens profilbild
Av teres
I början var det mest jag som bar i trikåsjal, mest för att jag satt i rullstol och maken behövdes för att putta på. Numera så är det oftast så att när maken kommer hem från jobbet så åker lillan upp i sjalen hos pappa, i början använde han mycket kryssknytning, men nu är det mest omslutet fram eller tibetan på ryggen. Ska vi ut i folksamlingar bär han gärna den lilla fram och struttar fram som en stolt tupp (tror dock aldrig att han skulle erkänna att han gillar uppmärksamheten :lol: )
Jag har börjat propagera för att jag önskar mig en ergo, vilket han tycker är helt onödigt, långsjal är ju jättebra! Knytningar har aldrig varit något problem, iofs är det jag som fått lära mig dem och sedan visat honom, men en viss tävlingsinstinkt har han ju, kan jag så kan han!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Hur min man bär, beror på barnets ålder. Just nu har vi ingen bebis, utan han bär oftast på axlarna, men ett sovande barn föredrar han att bära i långsjal på ryggen. Han är inte så bra på att knyta långsjal fram, men rygg klarar han galant.

När lillan var i ettårsåldern bar han henne endel i halvlång sjal på höften. Vi har haft en Ergo också som han använde. Det har hänt att han har burit två barn och jag har burit ett.

Han finns inte på forumet, för det är inte hans grej.
Användarens profilbild
Av verre
min sambo bär inte alls!!

om han mot förmodan bär blir det med armarna...
han vägrar prova selar och sjalar, han tycker det är fjollor som bär i sele/sjal...

så här är det jag som bär, alltid..

(A är 9 månader)
Användarens profilbild
Av Bello
Han bär tyvärr inte alls :( ,
Är inte intresserad, eller har iallafall alltid massa undanflykter (inte nu, någon annan gång.... ) De få gånger han bar henne som liten valde han BB, för den förstog han sig på.
Användarens profilbild
Av norkmedoo
tror att han helst väljer långsjal
ergon puttar ner brallorna och är inte helt poppis, men används ibland
mt har vi haft några stycken och de är ju kul att variera med, men det är längesedan nu
ringsjal är bra ibland
och bärpåse smidigt

men så måste jag få säga det jag egentligen tycker han borde säga själv här...
att när vi började sjala för några år sedan så blir det ju automatiskt så, för en industri/produktdesigner, att man börjar fundera på den ultimata bärmojängen. och det har vändts och vridits på selar och sjalar och sanningen är den vi alla/många känner - DEN VÄVDA LÅNGSJALEN ÄR BÄST!

- för den funkar på så många sätt - rygg, mage, höft, vagga, gunga, solskydd, filt...
- ger bäst avlastning
- fungerar på långa, korta, runda och smala kroppar...

kul att du hittat hit OCH registrerat dig :D
Användarens profilbild
Av Luna
norkmedoo skrev:kul att du hittat hit OCH registrerat dig :D
:iagree:

Vi bär inte så ofta längre. :cry: Men min sambo har burit mycket. Han bar med MT i början och Ergo efterhand.
Användarens profilbild
Av melon
När min man är hemma är det mest han som bär (för att han har mest muskler :wink: ) men också för att han jobbar annars och då är det ju jag som bär. Min man bär uteslutande i trikåsjal och ERGO, han har provat långsjal, ringsjal, MT och bärpåse men det passar inte honom...

Jag tror att det är flest kvinnor här för att det är vi som (oftast) är hemma med barnen när de är små knytten. Sen är det väl ganska känt att kvinnor har större behov av att prata? :blahblah:

Min man brukar faktiskt säga ibland: "Kan du inte fråga på SjalBarn?" :lol: :lol: :lol:
Av nea
melon skrev: Min man brukar faktiskt säga ibland: "Kan du inte fråga på SjalBarn?" :lol: :lol: :lol:
Min med!

Och min sambo var med och bar i långsjal från början. Han fattar inte alls mt, har använt ringsjalen ngn enstaka gång, och vi har precis provat den nya patapumen :D

Men långsjal är nog hans favorit...min med..den vet man att det aldrig blir fel med!

This summer is really exciting. World of Warcraft:[…]

When I saw the World of Warcraft: Mists of Pandari[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?