Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Tozzis
Min man gillar Ergon som vi köpt och testat med en bekants barn. Han bara längtar efter att få bära..
Användarens profilbild
Av sacha42
Min man bär i cammo Mt eller Beco. Men han bär lika gärna med den råsa e-baysjalen :lol:
Användarens profilbild
Av Wickz
Maken bär i en skogsnäs, han verkar föredra att inte knyta utan att ha säkerheten av spännen.

Blir rädd när ni säger att Pataumen är låg, hur fungerar nakstödet?
Användarens profilbild
Av zink
Mamasamueli skrev:
Lakritskattan skrev:Ja nu har han faktiskt bett mig fråga en sak (Herr Lakritskatt alltså :D )

Ni som bär i en Patapum, eller liknande. Är den inte lite låg i ryggen, täcker lixom inte upp nacken. Han fick gå och hålla huvudet med handen för att det inte skulle bli så...studsigt.

Och använder ni "nätet"? Sonen protesterade när det drogs upp och han liknade en fisk fångad i nät. Har ni nåt knep?

Själv är jag mera för sjalen alltså - provade selen men känner mig fastlåst. Hellre inlindad än fastlåst alltså!
Vi har ingen patapum men en ergo. (Den är min mans ;) jag bär bara i sjal numera.) Beroende på hur högt på kroppen man sätter fast selen - jag menar alltså på bärarens kropp - så blir den olika hög i ryggen på barnet. Han skulle kunna experimentera med att sätta avbärarbältet högt upp på magen eller längre ner på höften, så kanske han hittar ett läge där selen räcker upp i barnets nacke.
Hänger inte med riktigt i "Beroende på hur högt på kroppen man sätter fast selen - jag menar alltså på bärarens kropp - så blir den olika hög i ryggen på barnet. "?

Tyget i Ergon/Patapumen blir ju inte högre? Det går ju "åt" till att täcka barnet från rumpa och uppåt liksom?

Vi hade en Ergo och har nu en Patapum. Vi gillar Patapumen bättre efts den är mer "avskalad". Vi hade ingen anvädning för den där ficka utanpå selen och remmarna kändes klumpigare. Men den vi sålt den till gillar både fickan och resten så!

Däremot börjar vår Patapum Baby nu kännas låg i ryggen på vår 11-månaders. Han kan plötsligt ta spjärn och liksom skjuta ut sig - iiik!

Men då finns ju Patapum Toddler tänkt för barn från 18 månader som kanske funkar redan nu. Den har därtill en anna lösning vad gäller bärremmarna, de är då fästade i avbärarbältet. Vilket är vettigt när det är ett tyngre barn, fr a när man ska ta på sig den kan jag tänka mig.

Prisskillnad är f ö stor mellan Ergo (1 000 kr minst är det väl nu) och Patapum (ca 600 kr).

Jag passade på att fota Ergo & Patapum Baby bredvid varandra när vi hade dem hemma. Men har inte lagt ut det i ngn tåd ännu. Men det fins en tråd med alla måten i vet jag! :-)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?